Geopatra Geplaatst 28 januari 2007 Geplaatst 28 januari 2007 aangezien het "de anderen" zijn die 'm moeten gaan zoeken hou ik wel degelijk rekening met de mening van anderen... Ik leg zo'n cache niet voor mezelf neer (nah ja, niet direct ) en het zou zonde zijn als ik veel moeite steek in iets wat niet gewaardeerd wordt, vandaar. Ik ga vandeweek op m'n gemak de beoogde route lopen om te kijken of het de moeite waard is (ben nu voor een deel alleen op kaart bezig). Allemaal bedankt voor de reacties tot zover! \ Foutje: je moet doen wat je zelf leuk vind ! Niet uitgaan van hetgeen je denkt dat anderen leuk vinden => kan alleen maar mis gaan! Bedenk hoe je het zelf interessant vind, (wat jij zelf geo d'or waardig zou vinden bijvoorbeeld). Als je daar geen beeld van hebt moet je het - nog - niet doen ! Jouw kracht is niet mijn kracht !! Succes, Geopatra.
Boswijk Posse Geplaatst 29 januari 2007 Geplaatst 29 januari 2007 Ook de Posse heeft geen probleem met 12 of meer kilometertjes. Wel moet de omgeving de moeite waard zijn en het is altijd leuk om en-passant nog in de buurt van wat Traditionals te komen. Zolang de omgeving boeiend en mooi is doe ik liever 12+ dan 5-7 km. Met lekker ruime afstand tussen de waypoints. Succes met de cache.
gpsgek Geplaatst 29 januari 2007 Geplaatst 29 januari 2007 Als je de reacties op dit onderwerp leest zou je haast denken dat de voorkeur voor alle geocachers uitgaat naar lange wandelcaches.Haast! De realiteit zal echter zijn dat je bij een forse lengte ongeveer evenveel logs per jaar gaat krijgen als er nu postings/reacties zijn. Dit is niet om af te zeiken, maar doodgewoon een realiteit. Kortom: houdt er rekening mee dat een lange cacheroute per definitie weinig logs oplevert. Als je dat een probleem vind moet je er niet aan beginnen !! Tenslotte: een polderroute is over het algemeen moeilijk echt interessant te maken. Vergeet dat niet. Mij zal het niet weer houden, maar als je veel reacties wilt: bezint eer gij begint ! Geopatra. En daar maak ik mezelf ook schuldig aan. Het verschil tussen een kleintje en een grote is natuurlijk dat je veel meer kleintjes op één dag kunt doen dan dat je grote op een dag doet. Toch is het niet zo dat een lange multi per definitie weinig logs opleverd. Kijk maar naar Stevig Stappen, Spikeypad enzovoort. Bovendien: ik ben nog op zoek naar een wandel-uitdaging die nòg groter is dan Stevig Stappen. Kom maar op...
Team Aragorn Geplaatst 29 januari 2007 Geplaatst 29 januari 2007 Natuurlijk levert een lange wandeling niet zoveel logs op als een korte, of een traditional. Meestal zijn de logs wel leuker om te lezen. Geen Wet van Meden en Perzen maar het gaat wel op: omdat er minder vaak activiteit is rond de cachebox, zijn er niet zo veel problemen met rippen en ook cache-onderhoud is een fluitje van een cent. Uit waardering voor jóuw inspanning, doen de vinders regelmatig iets leuks in de cachebox (alleen mijn ervaring hoor, maar waarschijnlijk zijn cachers in de rest van het land wat dat betreft gelijk aan die in Brabant). Dus succes ermee!!
Team-Eppie Geplaatst 29 januari 2007 Geplaatst 29 januari 2007 Het is vaker gezegd: Gewoon doen wat jezelf leuk lijkt. Voor ieder type cache zijn er cachers. Wij worden als team echter beperkt door de aktieradius van ons jongste team-lid en zullen dus niet veel meer dan 5 a 6 km wandelen. Gezien de reakties is er echter genoeg behoefte aan een lange cache.
Ruud4d Geplaatst 29 januari 2007 Geplaatst 29 januari 2007 Als ik kijk naar Stevig Stappen 3, zie ik dat er in totaal 54 "teams" zijn geweest die de tocht afgemaakt hebben. Van die teams is precies de helft die het in één keer hebben gedaan. En er zijn er 74 die deel 1 hebben gedaan. En dat terwijl de tocht pas 9 maanden online is. Dus er is best behoefte aan een lange tocht. Ik denk dat de omgeving, het aantal opdrachten, en het aantal caches bepalend is voor het succes. De mogelijkheid om de tocht in gedeelten te lopen, zal natuurlijk ook meespelen. Ik heb vorig jaar ook de vraag gesteld of er animo onder cachers was voor zo'n tocht. Die is er dus zeker. En het is hier eigenlijk al gezegd: maak er een tocht van die zeker aan jouw eigen ideeën voor een mooie cache voldoet, dan zullen anderen het zeker ook waarderen. Bovendien: ik ben nog op zoek naar een wandel-uitdaging die nòg groter is dan Stevig Stappen. Kom maar op... Wat dacht je van de Vierdaagse? En als je me blijft uitdagen, haal ik het idee dat ik heb ook nog eens uit de koelkast. En maak dan je borst maar nat. En begin dan alvast rond te kijken naar een tentje en een grote rugzak
Nico Bartels Geplaatst 29 januari 2007 Geplaatst 29 januari 2007 (bewerkt) Meningen zijn hier dus welkom: hoe ver willen jullie lopen voor een cache (er wel van uitgaande dat de tocht de moeite waard is uiteraard!)? Zo rond de 15 kilometer vind ik geen probleem. Hou er wel rekening mee dat mensen die per OV komen soms al een aantal kilometers moeten lopen voordat ze ueberhaupt aan een cache-route kunnen beginnen. En die afstand na het cachen ook weer moeten lopen om hun trein naar huis te kunnen vinden.. Ik ben druk doende een cache te plannen in de Lopikerwaard. Voor een beetje een interessante route tikt de kilometerteller al snel naar 8, 12 of zelfs meer kilometer afstand. En ik vraag me af of de geocachers nu wel van die afstand-wandelaars zijn... Als je de afstand nog wat groter maakt kujn je er misschien wel een leuke fiets-cache van maken! Nico. 29 januari 2007 bewerkt door Nico Bartels
Twin Peaks Geplaatst 29 januari 2007 Geplaatst 29 januari 2007 Bovendien: ik ben nog op zoek naar een wandel-uitdaging die nòg groter is dan Stevig Stappen. Kom maar op... Zoek je een uitdaging?.... Ik heb zojuist de uitnodiging ontvangen om dit jaar weer deel te nemen aan de Omloop van Goeree Overflakkee. Binnen 24 uur het hele eiland rond. Een unieke tocht over zowel verharde als onverharde zee- en rivierdijken, strand en slikken. Je start om 7 uur 's avonds en loopt dus een avond een nacht en een (groot) deel van de volgende dag door. Echt een geweldige ervaring. Totale lengte ca 108 km. Voor mij wordt dat de derde keer. Ik ga deze keer onderweg zeker uitkijken / nadenken of daar ook een cache van te maken is. Is zo'n uitdaging groot genoeg? (je kunt nog even trainen: het is pas eind augustus)
gpsgek Geplaatst 29 januari 2007 Geplaatst 29 januari 2007 Zeg GeoDutch, blijkbaar is 100+ ook een optie...
Ketelbinkje Geplaatst 29 januari 2007 Geplaatst 29 januari 2007 (bewerkt) Hoi, Ik ben druk doende een cache te plannen in de Lopikerwaard. Voor een beetje een interessante route tikt de kilometerteller al snel naar 8, 12 of zelfs meer kilometer afstand. En ik vraag me af of de geocachers nu wel van die afstand-wandelaars zijn... niet iedereen zit te wachten op een "coastal" denk ik dan Aan de andere kant liggen er hier in de buurt al weer genoeg hit & runs en andere hele korte routes... Meningen zijn hier dus welkom: hoe ver willen jullie lopen voor een cache (er wel van uitgaande dat de tocht de moeite waard is uiteraard!)? Het zou gaan om een multi aan de hand van de 4 elementen water, lucht, aarde en vuur. Genoeg ruimte om onderweg de lol er in te houden wat dat betreft. Ik ben benieuwd naar jullie reacties! In de buurt van Bon Repas en zo naar het dorpje Vlist? Nadeel: Druk met fietsers in de zomer en de Lekdijk is alleen leuk voor suicadale wandelaartjes of lieden die zeven maagden wensen. 29 januari 2007 bewerkt door Ketelbinkje
GeoDutch Geplaatst 29 januari 2007 Auteur Geplaatst 29 januari 2007 't Is me idd wel duidelijk nu De langere cache gaat er komen, de uitwerking neem ik de tijd voor! Ga iig m'n best doen om er wat moois van te maken, anders begin ik er uberhaupt niet aan. Mensen, bedankt! Als er nog behoefte is om verder te discussieren over cache-lengtes kan dat natuurlijk, maar ik heb antwoord op m'n vraag PS: 100? nee, niet vandaag... in de huidige opzet wordt het iets van 13km Je kan zelf een route langs -tig traditionals tussen utrecht en zwolle maken ofzo?
Kiddooz Geplaatst 29 januari 2007 Geplaatst 29 januari 2007 Bovendien: ik ben nog op zoek naar een wandel-uitdaging die nòg groter is dan Stevig Stappen. Kom maar op... Zoek je een uitdaging?.... Ik heb zojuist de uitnodiging ontvangen om dit jaar weer deel te nemen aan de Omloop van Goeree Overflakkee. Binnen 24 uur het hele eiland rond. Een unieke tocht over zowel verharde als onverharde zee- en rivierdijken, strand en slikken. Je start om 7 uur 's avonds en loopt dus een avond een nacht en een (groot) deel van de volgende dag door. Echt een geweldige ervaring. Totale lengte ca 108 km. Voor mij wordt dat de derde keer. Ik ga deze keer onderweg zeker uitkijken / nadenken of daar ook een cache van te maken is. Is zo'n uitdaging groot genoeg? (je kunt nog even trainen: het is pas eind augustus) Dan kun je in september in Haaksbergen nog wel even de Kennedymars er achteraan doen. Die is "slechts" 80 km. Geodutch, gewoon doen hoor. Er zijn er vast genoeg die hem willen lopen, en als je dan onderweg nog een paar andere (mysteries/ traditionals etc.) tegenkomt, dan is het mooi meegenomen...
Malyenki Geplaatst 29 januari 2007 Geplaatst 29 januari 2007 Meestal moeten we rekening houden met de kids (3 en 7 jaar). Dus dat zijn dan multi's tussen de 3 en 5 km. Zonder kinderen maakt het mij geen moer uit . Maar als je de cache ook geschikt voor kinderen wilt maken... dan zou je hem niet te lang moeten maken. Maar ja, die zijn er misschien ook al wel genoeg, dus een stevige wandelcache is natuurlijk geen probleem.
Ringeling Geplaatst 29 januari 2007 Geplaatst 29 januari 2007 Echter vind ik het een regelrechte afknapper als je na 11 km lopen er achter moet komen dat een puzzel te moeilijk is of een punt weg is kortom je de tocht niet af kan maken.Nou is het nooit helemaal te voorkomen natuurlijk maar als je bijvoorbeeld om de 2 Km een fotokokertje neerlegt als tussenpunt ben je verzekerd van ellende. Oh en 12 Km heen en 12 Km terug is ook geen pretje natuurlijk. Zorg dan wel dat de cache in een rondje loopt of er op het iendpunt een pendeldienst klaar staat. Bij een afstand tussen de 10-20 km is het inderdaad belangrijk om te zorgen dat de tocht zonder problemen kan worden afgemaakt en de cache kan worden gevonden. Stevige Stapper was zo'n cache, die prima te doen was. Ook handig om een 06-nummer toe te voegen in de cachebeschrijving, mocht het dan toch ergens mis gaan, dat je dan in ieder geval een poging kunt doen met de maker in kontakt te komen om daarna de tocht te kunnen vervolgen.
koedeboe Geplaatst 5 februari 2007 Geplaatst 5 februari 2007 (bewerkt) Als de tocht mooi is kan de afstand het probleem niet zijn. De omgekeerde redernering is natuurlijk ook van toepassing: kilometers vreten in een saai landschap is niks . Het voorbeeld van stevig stappen is al vaker genoemd: prachtig landschap en leuke opdrachtjes die te maken zijn. Niet te moeilijk en niet voor fouten vatbaar zou dus perfect zijn. Dubbelzinnigheidjes die alleen de maker snapt zijn natuurlijk niks als je nog eens 10 km terug moet omdat de maker een grappige woordspeling had. Menig cacher zal dan de neiging hebben de cache te laten verdwijnen als een ander soort grapje ... Als alternatief: we lopen op het moment het Pieterpad (nu eens alles achter elkaar in etappes ipv luukraak een etape). Wat me opvalt is dat er veel caches in de omgeving zijn die toch nog minimaal een paar kilometer van de route af liggen. Jammer, meer caches direct langs de route zou perfect zijn (nee, geen uitgebreide multi's). Hierdoor kom niet zo snel op het idee om eens een doorsteekje te maken. Althans, wij lopen met vrienden die soms wel vreemd kijken (en de humor ervan inzien) als we eens een paar honderd meter afwijken voor een kissie. Gewoon langs de lange afstandswandelingen cachen kan geen kwaad... Multi's langs de route is natuurlijk helemaal perfect! Om terug te komen op het onderwerp, laat maar komen die fraaie tochten! 5 februari 2007 bewerkt door koedeboe
Aanbevolen berichten