Spring naar bijdragen

Team andel gaat cachen en stelt zich voor.


Team Andel

Aanbevolen berichten

Andel in Brabant = N51 47.085 E5 03.264

 

Mocht onze Woerkum cache jullie eerste cache gaan worden, doe die dan snel. Deze gaat ivm een bezoek van de Koningin aan deze stad verdwijnen. Van de organisatie heb ik begrepen dat de stad minutieus doorzocht gaat worden door mannen in groene pakken. Een welliswaar oud en roestig ammo-kistje gaat die zoektocht niet overleven.

Is het niet juist een leuke uitdaging voor die mannen in het groen om de cache te laten liggen en dan eens te zien of ze hem wel vinden? :dribble::cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Andel in Brabant = N51 47.085 E5 03.264

 

Mocht onze Woerkum cache jullie eerste cache gaan worden, doe die dan snel. Deze gaat ivm een bezoek van de Koningin aan deze stad verdwijnen. Van de organisatie heb ik begrepen dat de stad minutieus doorzocht gaat worden door mannen in groene pakken. Een welliswaar oud en roestig ammo-kistje gaat die zoektocht niet overleven.

Is het niet juist een leuke uitdaging voor die mannen in het groen om de cache te laten liggen en dan eens te zien of ze hem wel vinden? :dribble::blink:

 

 

Ik weet wel zeker dat de mannen in de groenen pakken hem zullen vinden als hij in hun zoekgebied ligt, en dat zelfs zonder dat ze de coordinaten hebben gezien. :cry:

 

 

Mvgr

Remunj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team andel komt helaas niet uit andel (was een mogenlijkheid) maar uit het skon pittoreske kersendorp mierle. (Mierlo)

 

Onze eerste cache zal een korte zijn om de apparatuur te testen, waarschijnlijk in de buurt van geldrop. Kan erg l#llig uitpakken als we 3 uur gekopen hebben en de instellingen kloppen niet en de cache ligt volgens het apparaat onder b.v. een snelweg :blink:

 

We houden jullie op de hoogte. :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is leuk dat Team Andel ons op de hoogte houdt van hun plannen om een cache te gaan zoeken :blink: Ik kan me herinneren dat er ooit, in een grijs verleden, een cacher was, genaamd Skygge. Op het laatst werden er bijna weddenschappen afgesloten over het of, en wanneer hij zijn eerste cache zou vinden. Als forumlezers werden we dagelijks op de hoogte gehouden van zijn wel en wee. Zonder ooit een cache te vinden heeft hij het zelfs tot moderator van het .nl team geschopt. Alleen met hetzelfde negatieve resltaat.

Doe mij een lol, leuk dat je je voorstelt, maar doe dat pas nadat je een cache hebt gevonden. En tot die tijd: heel veel cache plezier, en je hoeft niet iedereen deelgenoot te maken van elke cache die je van plan bent te gaan zoeken, integendeel, als iedereen dat zou doen zou de server te weinig ruimte hebben.

Marja :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team andel komt helaas niet uit andel (was een mogenlijkheid) maar uit het skon pittoreske kersendorp mierle. (Mierlo)

 

Onze eerste cache zal een korte zijn om de apparatuur te testen, waarschijnlijk in de buurt van geldrop. Kan erg l#llig uitpakken als we 3 uur gekopen hebben en de instellingen kloppen niet en de cache ligt volgens het apparaat onder b.v. een snelweg :blink:

 

We houden jullie op de hoogte. :dribble:

 

Andel en Mierlo scheelt zomaar een factor 10 in de afstand of misschien wel meer.

Jullie wonen dus binnen fietsafstand van WWW!

Zoek maar eens een mooie 1e cache uit, de eerste was voor mij de TV toren cache, die is niet heel eenvoudig maar zeker niet moeilijk. Denk er wel aan om de GPS in te stellen op de kaartdatum WGS 84 als die daar niet vanzelf op staat.

En er komt van mij als de reviewers meewerken binnenkort een eenvoudige cache online die je misschien ook wel als eerste kan doen.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is leuk dat Team Andel ons op de hoogte houdt van hun plannen om een cache te gaan zoeken :cry: Ik kan me herinneren dat er ooit, in een grijs verleden, een cacher was, genaamd Skygge. Op het laatst werden er bijna weddenschappen afgesloten over het of, en wanneer hij zijn eerste cache zou vinden. Als forumlezers werden we dagelijks op de hoogte gehouden van zijn wel en wee. Zonder ooit een cache te vinden heeft hij het zelfs tot moderator van het .nl team geschopt. Alleen met hetzelfde negatieve resltaat.

Doe mij een lol, leuk dat je je voorstelt, maar doe dat pas nadat je een cache hebt gevonden. En tot die tijd: heel veel cache plezier, en je hoeft niet iedereen deelgenoot te maken van elke cache die je van plan bent te gaan zoeken, integendeel, als iedereen dat zou doen zou de server te weinig ruimte hebben.

Marja :dribble:

dat waren nog eens tijden... :blink:

 

Marja, misschien ben je toch een visionair.

 

Team Andel, go for it!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is leuk dat Team Andel ons op de hoogte houdt van hun plannen om een cache te gaan zoeken :P Ik kan me herinneren dat er ooit, in een grijs verleden, een cacher was, genaamd Skygge. Op het laatst werden er bijna weddenschappen afgesloten over het of, en wanneer hij zijn eerste cache zou vinden. Als forumlezers werden we dagelijks op de hoogte gehouden van zijn wel en wee. Zonder ooit een cache te vinden heeft hij het zelfs tot moderator van het .nl team geschopt. Alleen met hetzelfde negatieve resltaat.

Doe mij een lol, leuk dat je je voorstelt, maar doe dat pas nadat je een cache hebt gevonden. En tot die tijd: heel veel cache plezier, en je hoeft niet iedereen deelgenoot te maken van elke cache die je van plan bent te gaan zoeken, integendeel, als iedereen dat zou doen zou de server te weinig ruimte hebben.

Marja :cry:

 

Nou nou das wel heel erg zwart wit...... tuurlijk zijn er mensen die het 1 zeggen maar het ander doen maar om daar nu zo negatief (ronduit bot) op te reageren vind ik gewoon jammer en geeft een nieuwe deelnemer aan "onze" hobby alleen maar het gevoel dat hij/zij hier niet welkom is. :dribble:

 

Ook al snap ik na het zoveelste "Jippie ik ga cachen komt allen eens kijken" topic dat je er moedeloos van begint te worden.

Kom op met een beetje meer begrip wordt de wereld weer een stukje leuker :blink:

bewerkt door Cache Getters
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is leuk dat Team Andel ons op de hoogte houdt van hun plannen om een cache te gaan zoeken Ik kan me herinneren dat er ooit, in een grijs verleden, een cacher was, genaamd Skygge. Op het laatst werden er bijna weddenschappen afgesloten over het of, en wanneer hij zijn eerste cache zou vinden. Als forumlezers werden we dagelijks op de hoogte gehouden van zijn wel en wee. Zonder ooit een cache te vinden heeft hij het zelfs tot moderator van het .nl team geschopt. Alleen met hetzelfde negatieve resltaat.

Doe mij een lol, leuk dat je je voorstelt, maar doe dat pas nadat je een cache hebt gevonden. En tot die tijd: heel veel cache plezier, en je hoeft niet iedereen deelgenoot te maken van elke cache die je van plan bent te gaan zoeken, integendeel, als iedereen dat zou doen zou de server te weinig ruimte hebben.

Marja :blink:

 

Nou nou das wel heel erg zwart wit...... tuurlijk zijn er mensen die het 1 zeggen maar het ander doen maar om daar nu zo negatief (ronduit bot) op te reageren vind ik gewoon jammer en geeft een nieuwe deelnemer aan "onze" hobby alleen maar het gevoel dat hij/zij hier niet welkom is.

 

Ook al snap ik na het zoveelste "Jippie ik ga cachen komt allen eens kijken" topic dat je er moedeloos van begint te worden.

Kom op met een beetje meer begrip wordt de wereld weer een stukje leuker

 

 

:cry: wij zijn geen skygge. Het feit is dat ik al zo'n 3 maanden bezig ben met uit te zoeken wat voor programma's, hard- en software we kunnen gebruiken. Een ander feit is dat ik werk en mijn vrouw voor de kleine zorgt, er blijft dan niet erg veel geld over om materiaal te kopen. Als het dan toch eindelijk gelukt is ben ik blij.

Een forum is een prachtige manier om je gevoelens te uiten zoals jij net ook gedaan hebt (Sarcasme). Het spijt mij als dat je tegen de borst stuit maar geef ons gewoon een kans en denk eens terug aan de tijd dat jij (jullie) begonnen.

 

Groet, team andel :dribble:

 

@ herriemans : de bakelsebossen heb ik zeker in mijn achterhoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team Andel heel veel plezier bij het cachen!!

 

Wij weten zeker dat jullie veel uurtjes door zullen gaan brengen op plekken waar je anders niet zou komen. Geocaching is een hele leuke hobby, met veel voorpret en napret, zoals het loggen en het lezen van het forum.

 

Helaas zitten er soms mensen tussen die negatief op berichten reageren. Trek het je niet aan. Je bent immers je bericht begonnen op het newbieforum en daar horen deze leuke enthousiaste berichten bij.

 

Suc-6

 

Team Adelaar (Best)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is leuk dat Team Andel ons op de hoogte houdt van hun plannen om een cache te gaan zoeken :blink: Ik kan me herinneren dat er ooit, in een grijs verleden, een cacher was, genaamd Skygge. Op het laatst werden er bijna weddenschappen afgesloten over het of, en wanneer hij zijn eerste cache zou vinden. Als forumlezers werden we dagelijks op de hoogte gehouden van zijn wel en wee. Zonder ooit een cache te vinden heeft hij het zelfs tot moderator van het .nl team geschopt. Alleen met hetzelfde negatieve resltaat.

Doe mij een lol, leuk dat je je voorstelt, maar doe dat pas nadat je een cache hebt gevonden. En tot die tijd: heel veel cache plezier, en je hoeft niet iedereen deelgenoot te maken van elke cache die je van plan bent te gaan zoeken, integendeel, als iedereen dat zou doen zou de server te weinig ruimte hebben.

Marja :dribble:

 

 

Jeetje, nu ben ik de weg een beetje kwijt.

Ik sta net in een ander draadje te verkondigen dat ik het met je eens ben, en wel hiermee:

 

Er wordt vaak gezegd dat er niet vriendelijk wordt gereageerd tegen "newbies", of ze dit nu wel of niet zijn. Ik vond dit duidelijk geen vriendelijk reactie. Een uitleg over forumgebruik en een verwijzing naar de FAQ/VVV pagina bv. had mijns inziens meer op zijn plaats geweest. Een tik op de vingers brengt bij mij de reactie: een schop onder je r*** kan je krijgen, of nog eerder een trap tegen je b*****

 

En vervolgens lees ik je reaktie in dit draadje....

Rijmt niet echt met elkaar Marja.

 

@ team Andel: Geniet van wat je klaar speelt. Ik weet (en met mij heel veel ouders) dat een kindje (vooral in de eerste 2 jaar) een behoorlijke aanslag op je budget is. Als je daar buiten een nogal kostbare hobby als dit kunt starten dan bof je. Ga ervan genieten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kostbare hobby?

 

Oke, de aanschaf van een GPS hoef je maar 1 of 2x te doen. Eerst een goedkoop basis model, later misschien een meer geavanceerde met kaarten. En dat kost wat.

Dan de batterijen. Na de ellende met brakke oplaadbare batterijen die hooguit 2 uur meegaan bij een ideale temperatuur ben ik snel teruggegaan naar de gewone, ook een aardige kostenpost.

Ook de printer cartridges moet je meetellen (die gaan wel hard met al die foto's), en zelfs het papier begint aan te tikken als je in de honderden caches zit.

 

Maar dat is allemaal kinderspel vergeleken met de benzine. Oke de eerste tijd liggen de stippen binnen fietsafstand of korte ritten met de auto, maar als je een actieve cacher bent dan is het gauw afgelopen. En dan is 200 km voor een cachedagje heel normaal, daar ben ik 15 euro voor kwijt bij een pomp met hoge korting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik nu zo dubbelzinnig? Ik denk van niet.

 

Ik vind het prima als newbies iets vragen, hulp of wat dan ook :blink: Als je hulp nodig hebt bij het zoeken naar de voor jou meest geschikte GPS? Zijn draadjes over. Samen een keer cachen? Geodating is daar uitstekend geschikt voor. Bij Even voorstellen kan iedereen zeggen wie of wat hij/zij is. Bij Waar komt jouw nickname vandaan kan iedereen iets vertellen over de achtergrond van zijn/haar nick.

Maar een draadje beginnen omdat je van plan bent om te gaan cachen vind ik voorbarig. Zoek eerst eens een cache, stel jezelf voor, en ga dan genieten van deze hobby. Maar stel je eens voor dat iedereen die ook maar even gaat Googlen op geocaching vervolgens berichten gaat plaatsen op dit forum, gewoon om te zeggen dat je het leuk vind en dat je misschien wel een GPS gaat kopen en een cache gaat zoeken.

 

Bij .nl vraagt men zich af waarom er steeds meer oudgedienden wegblijven. Ik denk dat dit soort draadjes daar een reden voor kan zijn. Overbodig en nutteloos in mijn ogen. Maar dat is slechts mijn mening, en aan de reacties weet ik al lang dat die lang niet door iedereen gedeeld wordt. Aan de andere kant krijg ik ook reacties van cachers die het wel met me eens zijn, maar die dit niet op het forum zeggen.

 

En voor Team Andel: ik hoop dat jullie heel veel plezier zullen beleven aan deze hobby.

 

Marja :dribble:

En mocht je denken dat kleine kinderen duur zijn, wacht dan maar tot ze groot zijn en kunnen studeren.

bewerkt door Wijntje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, eerlijk gezegd schrik ik een beetje van de toon, marja. Wat is er mis mee om als beginner je enthousiasme te delen - nota bene in een NEWBIE topic! Waar is die anders voor? Alleen maar om ervaringen uit te wisselen van dingen die je gedaan hebt? Toch ook om vragen ideeen etc. uit te wisselen? En ookal moet het wel ergens over gaan, het mag toch ook gezellig zijn hier, hoop ik?

Ik ben nog steeds bezig met het regelen van mijn eerste cache. Vind ik een spannend traject, waar toch meer bij komt kijken dan ik gedacht had.

Mag ik nu ook alleen daarover posten als ik al minimaal 1 cache gepubliceerd heb?

Nee, ik zou als nieuwkomer toch een beetje sneu zijn van zo'n reactie. :dribble:

 

en dan deze;

Bij .nl vraagt men zich af waarom er steeds meer oudgedienden wegblijven.

Vind ik nogal suggestief. Waar baseer je dat op? Ik heb het zelf nog nergens gelezen.

:blink:

 

team Andel, welkom, ik hoop dat jullie een leuke eerste cache lopen, ookal betekent dat waarschijnlijk dat een verslaving onafwendbaar is!

En ach die kosten...als je geen doelstellingen hebt van 30 caches in een weekend, duurt het wel even voor je alle stippen in de buurt hebt weggewerkt, dus dan valt dat reuze mee! :cry:

bewerkt door TinkerTeam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...