Spring naar bijdragen

Geo d'Or


Aanbevolen berichten

Wij verwachten ook wel een beetje "Songvestival-achtige-vriendjespolitiek-praktijken" Vast niet te bewijzen, maar nu al een beetje waar te neme??

Klopt. Daarom meld ik het nog maar eens, zoals je in de beschrijving ook kan zien: het systeem is subjectief! Een objectief systeem is niet te maken omdat je 'kwaliteit' van een cache niet kan meten. Daarom is er juist bewust NIET gekozen voor een anoniem systeem.

Naarmate meer mensen hun lijstje invullen, zal de objectiviteit relatief toenemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zal wel vele reacties krijgen van mensen die het anders zien, maar ok

 

Heb ook even naar de lijst gekeken en kan bij sommige zeggen waarom, deze.

Het lijkt dan wel of er een beetje een vriendjes politiek ontstaat.

Jij logt mijn caches en ik de jouwe.

Zo ben je ineens geen "flutcache" meer, maar heb je wel een stem.

Echt betrouwbaar is dit systeem dan helemaal niet.

Dus dit moet weer een verbetering zijn, voor mij innegeval niet.

Ik doe gewoon caches omdat ik dat leuk vind of het nu een flutcache is of niet, dat bepaal ik dan zelf wel en heb ik dit systeem niet voor nodig.

Ik ga het niet gebruiken.

 

Veder moet iedereen zelf weten wat hij er mee doet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk ook dat niet de hele lijst van caches die een geo d'or hebben gekregen zichtbaar moet zijn. Hier zijn nu al problemen mee met mensen die roepen 'Die cache verdient dat helemaal niet' en 'vriendjespolitiek'. Naarmate meer mensen een lijstje invullen vallen deze caches vanzelf naar beneden in de lijst. Voor jezelf kan je dan zeggen dat je alleen aanraders loopt met meer dan een x aantal punten. De rest is onbetrouwbaar. Zolang je naar de bovenste helft van de lijst blijft kijken is het een goed systeem, de rating verhelpt dit misschien ook wel.

 

Ik zie dat windroos/compass rose al 4 punten heeft, net zoveel als Vughtse Heide die ik als nominatie in m'n hoofd had. Windroos ligt hier naast de deur, dus die moet ik ook maar eens gaan doen. Tegen de tijd dat ik er 1 mag gaan nomineren zal het wel een moeilijke keuze worden maar dat is mijn probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig! In een woord. :D

 

Vraagje.

Stel ik ben de eigenaar van een cache die 14x is genomineerd.

Bestaat er een mogelijkheid om de nominatie en het aantal dynamisch op je eigen cachepagine te plaatsen?

Net als dat je zelf met een stukje scripting een icon op je pagina kan plaatsen met o.a. loopafstand?

Dat zou een mooi stukje integratie zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig! In een woord. :D

 

Vraagje.

Stel ik ben de eigenaar van een cache die 14x is genomineerd.

Bestaat er een mogelijkheid om de nominatie en het aantal dynamisch op je eigen cachepagine te plaatsen?

Net als dat je zelf met een stukje scripting een icon op je pagina kan plaatsen met o.a. loopafstand?

Dat zou een mooi stukje integratie zijn.

 

 

Je kunt een icoon op je pagina krijgen... zie in mijn voet noot... Klik maar het Geo d'Or icon aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier zijn nu al problemen mee met mensen die roepen 'Die cache verdient dat helemaal niet' en 'vriendjespolitiek'.

Ja, de een vindt een cache geweldig en de ander zegt: wat is hier zo bijzonder aan.

 

De 1 vindt zuurkool lekker en de ander vindt het niet te eten.

 

Dit soort gedoe zul je altijd houden. Hoe vaak is al niet de discussie gevoerd over oprapertjes en lange wandelingen, over regular en multi's, over micro's en geod gevulde kisten.

 

Zoals eerder gezegd denk ik dat de kwaliteitscaches vanzelf naar boven komen drijven (figuurlijk :D ).

 

Ik vind het gewoon leuk, ook omdat je kunt zien wie de cache genomineerd heeft. Helaas mocht ik er maar 3 doen. Het zijn wel echt de caches waar we plezier aan hebben beleefd. Twee caches hebben we genomineerd vanwege de originaliteit en de andere vanwege de indrukwekkende geschiedkundige achtergrond.

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp de beide laatste reactie heel goed echter gaan ze voorbij aan het feit dat er straks een lijst staat, nu al eigenlijk, met caches die de pretentie wekt dat de caches een vermelding verdienen. en dat weer wekt de pretentie dat ze beter zijn dan anderen. En dat is dus waarom ik er op tegen ben. Niet dat ik mijn caches slechter beschouw als die van een ander, sterker nog ik gebruik een echt concept, bij sommigen denk ik dat ze er gewoon neer gefl*kkerd zijn. Maar het feit dat er nu een lijstje is dat de indruk wekt dat dit de finefleur van nederlandse caches is. Bedenk dat er ook over een jaar nog nieuwe cachers bijkomen die misschien niet de moeite nemen om zich ernstig te verdiepen. Die zullen dus met name naar zo'n lijstje grijpen. Waarom ik zeg dat ik mijn caches zal heroverwegen, is omdat bij geen enkele of bij heel weinig bezoekers er ook geen bestaansrecht is voor de cache.

Gelukkig denkt iedereen er anders over maar voor mij hoeft dit absoluut niet.

 

groeten Kapitein Haak.

bewerkt door Kapitein Haak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel goed zo'n lijstje. Ben er wel blij mee ;)

 

Maar ik denk dat het gevaar van vriendjespolitiek drastisch kan worden teruggebracht wanneer meer mensen in de gelegenheid zijn om een Geo d'Or toe te kennen! Immers, als iedereen zijn stem kan uitbrengen is de lijst dus veel representatiever voor de gehele geocache-gemeenschap.

Ik vindt het daarom ook een slechte zaak dat je pas na 60 founds kunt stemmen :(

Iedereen zou in de gelegenheid moeten zijn om te stemmen, of je nu 10 of 1000 founds hebt.

Ook beginnende geocachers (van laten we zeggen 10-20 founds) kunnen redelijk goed oordelen over een cache. Welliswaar hebben ze mischien nog niet zoveel om mee te kunnen vergelijken maar daarom is dus de mogelijkheid om je Geo d'Or altijd weer te verwijderen en aan een andere cache kunt toekennen.

bewerkt door Nahal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel jammer dat er zo weinig in "mijn" regio zijn :( .

 

Wat let je om een paar juweeltjes neer te leggen? :eek:

Dat is nu net het "probleem" dat ik met dit soort beoordelingssystemen heb. Nu lijkt het dus alsof er in de omgeving van De Roode (S)loper geen "kwaliteitscaches" liggen. En dat is niet zo. Daar liggen een aantal juweeltjes, maar ja, als ze niet een vermelding krijgen, dan lijken het straks geen juweeltjes van de juwelier, maar kitsch van Blokker of Xenox :)

Maar zoals Heirbaut al aangaf, het is subjectief. Je bent vrij om er aan mee te werken en je moet er altijd vanuit gaan dat nog geen fractie van alle cachers van Nederland ook echt op het forum komt. Zij die niet op het forum komen zullen nooit van enig beoordelingssysteem weten en dus ook geen beoordeling geven.

 

Er wordt, en dat merk ik ook hier weer, nog steeds gedacht dat geocaching.nl, wij dus, met het NL forum, DHZ en met het beoordelingssysteem, gelijk zijn aan geocaching.com, daar waar de caches geplaatst zijn en waar ze dus op de server staan.

 

En Haakmans, niet zo theatraal bezig zijn en je gaan bezinnen op wat jij nu met jouw caches gaat doen nu er een beoordelingssysteem (trouwens, op veler verzoek) vanuit .nl doorgevoerd wordt.

 

Zie het als een goedbedoelde gadget. Ik heb al jaren me verzet tegen wat voor beoordelingssysteem dan ook omdat het zo verschrikkelijk subjectief is en het zeer zeker de kans heeft om als een songfestival met vriendjespolitiek te gaan werken. Ik ben van mening dat de enige echte en goede beoordeling te lezen valt in de logjes en dat daar de logjes ook voor bedoeld zijn.

 

Voor mij had er verschil gemaakt mogen worden per cachetype en per regio. Gelukkig is het geen beoordeling geworden op het aantal founds :) Want dan zou iedere fotorolletje onder de lantaarnpaal op een Ik ben blij dat de waardering niet verplicht is in te zien, waarvoor mijn oprechte dank aan de makers van dit systeem. Ik wil namelijk niet beïnvloed worden, en je moet ze immers toch allemaal doen, ook de caches met geen waardering.

 

Heel goed zo'n lijstje. Ben er wel blij mee ;)

 

Maar ik denk dat het gevaar van vriendjespolitiek drastisch kan worden teruggebracht wanneer meer mensen in de gelegenheid zijn om een Geo d'Or toe te kennen! Immers, als iedereen zijn stem kan uitbrengen is de lijst dus veel representatiever voor de gehele geocache-gemeenschap.

Bedoel je met de gehele geocache-gemeenschap echt de hele geocache-gemeenschap of degene die hier op het forum komen?

Het overgrote deel van de geocache-gemeenschap zal nooit van dit beoordelingssysteem weten omdat ze geen forumlid zijn of nooit (meer) op het forum komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...