Spring naar bijdragen

Not found log: Laten staan na een found in de herkansing?


TinkerTeam

Aanbevolen berichten

Tja, wij zijn beginners...en daardoor hebben we een paar caches gemist, denk ik.

Als we nu teruggaan, (het zit ons natuurlijk niet lekker als we als enigen de cache in kwestie niet gevonden hebben), moeten we dan opnieuw loggen? wordt de oude log dan gewist of aangepast?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik neem aan dat je een Not-Found hebt gelogt?

Als je besluit om terug te gaan om de cache alsnog te vinden kun je twee dingen doen:

A. Je oude log (NF) wijzigen incl. datum in Found of....

B. Gewoon een nieuwe log schrijven.

(de oude blijft dan staan maar who cares, hebben we allemaal wel eens en hoef je je niet voor te schamen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon de not found laten staan.

Geeft toch een beetje je wil aan om hem toch te loggen.

Ik schaam me niet voor een not found.

Maar knagen doet het wel.

Wel vervelend natuurlijk als zo'n not found niet in de buurt ligt.

Maar dan zorg je de volgende keer wel voor een goede voorbereiding.

 

succes met caching.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, wij zijn beginners...en daardoor hebben we een paar caches gemist, denk ik.

Als we nu teruggaan, (het zit ons natuurlijk niet lekker als we als enigen de cache in kwestie niet gevonden hebben), moeten we dan opnieuw loggen? wordt de oude log dan gewist of aangepast?

Ik reageer ff op het stukje wat ik rood heb gemaakt in de quote, de rest, de hamvraag, is immers al beantwoord.

 

Weet je, het is de bedoeling dat als je een cache niet hebt kunnen vinden, je de cache logt met een not found note. Dat het jullie niet lekekr zit dat jullie de enige zijn die een cache niet kunnen vinden is natuurlijk al een goed teken voor de geocachermentaliteit, maar verkijk je niet teveel op "de enige zijn die de cache niet gevonden heeft". Het kan natuurlijk zo zijn dat je werkelijk de enige bent, maar een x aantal cachers nemen (helaas) de moeite niet om een not found te loggen. Waarschijnlijk een vorm van valse schaamte.

Maar een not found kan meerdere uitleg hebben.

Of degene met een not found is een newby, of een not found wil misschien zeggen dat de cache te moeilijk is, of een not found wil zeggen dat de cache er misschien niet meer is, of dat de eventuele tussenpunten inmiddels zo zijn gewijzigd dat de cache niet meer te doen is.

 

Ik heb bijvoorbeeld bij een van mijn caches als tussenpunt een foto met een geknakte boom. Inmiddels is het geknakte gedeelte verdwenen en staat er nog een stomp. De cache is nog wel te doen, en dus schuif ik het maken van een nieuwe foto, vanwege tijdgebrek, even voor me uit. Maar als zou blijken uit de not found notes dat de cache dankzij de veranderde waypoint niet meer te vinden is, dan zou ik dus direct tijd moeten maken om de foto opnieuw te nemen en online te zetten, of de cache tijdelijk uit bedrijf nemen door het te disabelen, zodat ik 2 weken heb om de cache(pagina) wel weer up to date te krijgen.

 

Niet gevonden: Not Found Note

Gevonden: Found Note

Wel of niet kunnen vinden, maar je vind dat de eigenaar wel eens iets aan zijn route of cache zelf wat mag gaan doen? Need Maintenance Note

De cache is werkelijk al een tijd niet gevonden en je denkt dat de eigenaar er niets meer aan doet: Request for Archival Note :lol:

 

Aan een geplaatste maintenance en archival note, heeft een reviewer ook wat aan, die krijgt in de regel een automatisch emailtje toegezonden als er zo'n note bij een cache geplaatst wordt. Dan kan die eventueel gan controleren of informeren bij de eigenaar wat er aan de hand is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de meeste caches staan er altijd verdacht weinig 'Didn't find' logs vind ik. Alsof veel cachers zich daar voor schamen. Alle info is voor een cache eigenaar van belang. Een aantal 'Didn't find' logs achter elkaar kan de cache eigenaar bijv. vertellen dat de cache gevandaliseerd is, te moeilijk, etc.

Wat wijzelf niet doen is melding maken als je een cache niet hebt kunnen afmaken. Je zou dat evt. kunnen doen in een note, maar wij doet dat pas bij als we echt naar de cache zelf hebben wezen zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of het er wel zoveel zijn. Wij hebben er 512 gevonden en het gebeurt niet vaak dat we een not found moeten plaatsen. Kortom er zullen ongetwijfeld een boel cachers zijn die not founds niet loggen maar ook erg veel die dat gewoon wel doen.

 

Groeten Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisterenmiddag hadden we een not found gelogged bij de nieuwe cache de Rietplas in Houten. Later bleek er een fout in de opdracht te zitten. Nadat wij `s avonds de cache alsnog gevonden hadden hebben we de log gewijzigd in een Found, maar ook dit werd ons kwalijk genomen door een medecacher, want wij zouden ons schamen voor een Not Found, Nou Karel....Wij schamen ons niet!!! Maar de not found lag dus niet aan ons. Had het wel aan ons gelegen, dan hadden wij de log laten staan en bij toch nog vinden opnieuw gelogged als Found.

Groetjes Judith

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de meeste caches staan er altijd verdacht weinig 'Didn't find' logs vind ik. Alsof veel cachers zich daar voor schamen. Alle info is voor een cache eigenaar van belang.

 

Vergeet daarbij even niet aan te geven dat er pas volgens mij nog en draadje op het forum was waarin meerdere cache eigenaren aangaven dat ze zo nu en dat de not found logs wegpoetsen bij hun caches. Iets wat ik persoonlijk nog steeds vreemd vind. Wij zetten ook altijd een not found als we hem niet gevonden hebben.

Als we later nog terug gaan en we vinden hem wel, dan een nieuwe found log schrijven. Daarin beginnen we dan meestal met aan te geven dat we X tijd daarvoor een not found hadden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben ook al enkele malen meegemaakt dat we na enkele minuten door passanten in de gaten werden gehouden waarna we het zoeken staakten om de cache toch een langer leven te gunnen. Deze loggen wij ook NIET als not found, bewust omdat we niet de gelegenheid kregen om het af te maken. Helaas is niet iedereen het hier mee eens. We kunnen natuurlijk ook doorzoeken en later constateren dat de cache verdwenen is, dat gaat ons te ver! Bij 1 cache hebben we zelfs al 3 pogingen gewaagd, helaas steeds meerdere vissers op de uitkijk....

bewerkt door keesenanita
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nadat wij `s avonds de cache alsnog gevonden hadden hebben we de log gewijzigd in een Found, maar ook dit werd ons kwalijk genomen door een medecacher, want wij zouden ons schamen voor een Not Found,

 

Het punt was dat Karel nog op een podium-plaats aasde, en daarvoor zal hij de cache op zijn watchlist hebben gezet. Dan krijgt hij e-mails binnen als er nieuwe logs zijn zodat hij zou weten of het nog zin heeft om laat/vroeg op pad te gaan.

 

Maarrr...er wordt GEEN mail naar de watchers en de eigenaar gestuurd als een bestaande log wordt gewijzigd. Ook niet als iemand een DNF in een Found omzet. Dat is wel een zwak punt in de GC-website, want zeker voor eigenaars is het leuk/handig om op de hoogte te worden gebracht van log-wijzigingen. Iedere eigenaar kent dat verschijnsel wel, dat je wel een 'log volgt'-bericht ontvangt maar vervolgens zelf in de gaten moet houden wanneer de echte log komt..

 

Hoe dan ook, goudjagers doen er dus verstandig aan om ook de cache-pagina nog ff te checken op gewijzigde logs voordat ze op pad gaan ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nadat wij `s avonds de cache alsnog gevonden hadden hebben we de log gewijzigd in een Found, maar ook dit werd ons kwalijk genomen door een medecacher, want wij zouden ons schamen voor een Not Found,

 

Het punt was dat Karel nog op een podium-plaats aasde, en daarvoor zal hij de cache op zijn watchlist hebben gezet. Dan krijgt hij e-mails binnen als er nieuwe logs zijn zodat hij zou weten of het nog zin heeft om laat/vroeg op pad te gaan.

 

Maarrr...er wordt GEEN mail naar de watchers en de eigenaar gestuurd als een bestaande log wordt gewijzigd. Ook niet als iemand een DNF in een Found omzet. Dat is wel een zwak punt in de GC-website, want zeker voor eigenaars is het leuk/handig om op de hoogte te worden gebracht van log-wijzigingen. Iedere eigenaar kent dat verschijnsel wel, dat je wel een 'log volgt'-bericht ontvangt maar vervolgens zelf in de gaten moet houden wanneer de echte log komt..

 

Hoe dan ook, goudjagers doen er dus verstandig aan om ook de cache-pagina nog ff te checken op gewijzigde logs voordat ze op pad gaan ;)

 

Bedankt voor je uitleg. Als wij van te voren geweten hadden dat het zo werkte hadden wij het anders gedaan. Het carambalige is gewoon, dat het met een opmerking in een logje ging, hij had ons ook eerst een mailtje kunnen sturen. Nu weten we het voor de volgende keer en kunnen daar nu rekening mee houden.

Groetjes Judith

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...