Geopatra Geplaatst 11 augustus 2006 Geplaatst 11 augustus 2006 Hadden we kort geleden ook niet zo'n gevalletje? Heksloot cache Inderdaad, kort geleden had ik iets vergelijkbaars met "Enkeltje Den Dolder". Van de tussen cache was alleen nog maar de inhoud te vinden. Het kistje was weg. Ik zou haast gaan denken aan een serie.... Erjee62 Haarlem, Geleen, Den Dolder...als het een serie zou zijn doet hij er wel erg veel moeite voor. Terwijl het niet meer dan een paar euro bij de dumpzaak hoeft te kosten . Misschien eerder allemaal toevallige vinders die denken dat zo een mooi kissie veel meer kost en het daarom stiekem vervangt door een curver. Je kunt 's-Hertogenbosch ook gerust in het rijtje zetten, hoor! Het kan ook nog een "sportieve " ripper zijn, die het kistje - in mijn geval doosje - wel interessant vindt, maar de hobby niet teveel wil benadelen. Het tegenovergestelde is mij ook bekend: inhoud weg, lege doos achter gelaten. Of: alleen het logboekje gstolen. Meerdere malen uit dezelfde cache(nu gearchiveerd dus). Kortom: alles kan en alles zal gebeuren. Geopatra.
hospiheks Geplaatst 11 augustus 2006 Geplaatst 11 augustus 2006 Misschien moeten we bij de cache vermelden dat het omhulsel geen goodie is Knullig is het in ieder geval wel.
Team Adelaar Geplaatst 11 augustus 2006 Geplaatst 11 augustus 2006 Wat jammer zeg.... Wie heeft daar wat aan.
TheFalcon Geplaatst 11 augustus 2006 Geplaatst 11 augustus 2006 Verplaatsen van de 'nieuwe' cache is natuurlijk een mogelijkheid alleen moet die dan weer 'approved' worden, dat vind ik weer niet zo handig. Wanneer je toestemming hebt voor een gebied, en van de beheerder weet in welk stuk van het (natuur)gebied een cache mag liggen, dan lijkt het me geen punt het te verplaatsten binnen dat gebiedje. Het is natuurlijk wat anders wanneer je het in een keer een kilometer verder legt.
Kruimeldief Geplaatst 11 augustus 2006 Geplaatst 11 augustus 2006 Wanneer je toestemming hebt voor een gebied, en van de beheerder weet in welk stuk van het (natuur)gebied een cache mag liggen, dan lijkt het me geen punt het te verplaatsten binnen dat gebiedje. Het is natuurlijk wat anders wanneer je het in een keer een kilometer verder legt. Dit heeft niet veel meer met het onderwerp van de topic te maken, maar een reactie erop is dat de cache goedgekeurd is zoals het aangeboden is. Dus met de coördinaten die voor dat moment gelden/golden. Een beheerder als SBB keurt de exacte lokatie van de cache goed en geeft daar toestemming voor. 100 meter verderop zou een reden van het SBB kunnen zijn om het niet goed te keuren. Misschien is die 100 meter verderop wel net een plek dat voor het SBB not done is, ook al zien wij geen verschil Ontopic: ja, het begint er langzamerhand op te lijken dat er iemand is die op deze manier een hele cache serie gaat voorzien van geleende munitiekistjes. Er werd wel gesteld wie doet nu zoiets voor een paar euro per doosje. Tha, 3 doosjes wordt alw eer meer dan een paar euro natuurlijk. Vragen we ons bij sommige anderen soms niet af: Waar doen die het van? Nou, o.a. daarvan Ik denk niet dat het een cacher is. Een cacher die munitiekistjes jat voor die paar euro "winst" zal ook de goodies meenemen omdat dit ook weer een euro winst zal zijn. Ik denk dat het iemand is die de goodies geen fluit kan schelen en helemaal verrukt is van zo'n munitiekistje en toch nog een geweten heeft om de inhoud achter te laten, al dan niet in een niuewe doos. Nietw etend dat die nieuwe doos in de winkel misschien wel duurder is dan zo'n munitiekistje. Een enkeling vind de verpakking belangrijker dan de inhoud. Dat is niet alleen met doosjes zo, ook met dozen van vlees en bloed
FerryStreens&Fairyglitters Geplaatst 11 augustus 2006 Geplaatst 11 augustus 2006 Allereerst, gecondoleerd met het verlies. Aangezien het lijkt dat er al een hele serie vermiste cachedozen is, wordt het wellicht tijd voor een Cachepolitie. De technische recherge zou op zoek kunnen gaan naar overeenkomsten in deze zaken. Welke cachers hebben al deze caches al eens een bezoek gebracht? Met een relatief simpel scriptje zou dit toch te achterhalen moeten zijn toch ?
Heirbaut Hunters Geplaatst 11 augustus 2006 Geplaatst 11 augustus 2006 Welke cachers hebben al deze caches al eens een bezoek gebracht?Met een relatief simpel scriptje zou dit toch te achterhalen moeten zijn toch ? Dat zegt helemaal niks. Caches kunnen door alle wereldbewoners worden opgevraagd. Aan het einde van de tocht (igv een multi) kan je de kist gewoon meenemen. Je zou uiteraard een beetje dom zijn om er een log van te maken. M.a.w. wat ligt er vast wat je met een script kan achterhalen? Niks dus. Het jatten/plunderen van de kistjes is onderdeel van het spel geworden en inherent aan de media-aandacht en marktpenetratie. Het is mij ook pas twee maal overkomen. Je besteedt veel aandacht aan de kist, de inhoud en de plek en vervolgens is de halve/hele mikmak verdwenen. Ik ben dan ook gestopt met grote kisten en veel inhoud. Goedkope, maar waterdichte containers (jampotten, wekflessen) met alleen een boekje en soms nog een pennetje. C'est tout. Ik begin met een leuk gevulde kist, maar als het weg is, dan pech. Dan maar een potje.
keesenanita Geplaatst 11 augustus 2006 Geplaatst 11 augustus 2006 Tekst vanTuuronTour: Haarlem, Geleen, Den Dolder...als het een serie zou zijn doet hij er wel erg veel moeite voor. Terwijl het niet meer dan een paar euro bij de dumpzaak hoeft te kosten . Laat ik die kistjes niet gejat hebben maar wel een vraagje: bij welke dump een paar euro? Bij ons zijn ze nergens aan te komen, alle dumps afgebeld, niet leverbaar! Nu denk ik aan Asten e.o. = regio Eindhoven. Als ik ze niet vind neem ik eventueel wel een emmertje of zo, dacht nog even aan een tonnetje van de Beverwinkels maar die verdwijnen dan zeker ook en die kosten gauw 20 euro. Anita.
Goedweerloper Geplaatst 11 augustus 2006 Geplaatst 11 augustus 2006 (bewerkt) Tekst vanTuuronTour: Haarlem, Geleen, Den Dolder...als het een serie zou zijn doet hij er wel erg veel moeite voor. Terwijl het niet meer dan een paar euro bij de dumpzaak hoeft te kosten . Laat ik die kistjes niet gejat hebben maar wel een vraagje: bij welke dump een paar euro? Bij ons zijn ze nergens aan te komen, alle dumps afgebeld, niet leverbaar! Nu denk ik aan Asten e.o. = regio Eindhoven. Als ik ze niet vind neem ik eventueel wel een emmertje of zo, dacht nog even aan een tonnetje van de Beverwinkels maar die verdwijnen dan zeker ook en die kosten gauw 20 euro. Anita. Helaas loop ik in precies dezelfde regio tegen precies hetzelfde probleem aan. Af en toe weet ik via een cacher wel een kistje te regelen, maar dat lukt niet altijd. Goed alternatief voor munitiekistjes: curver bakken (bijvoorbeeld te krijgen bij de Blokker). Als je die van 1,6 liter pakt dan is het niet duur maar daar passen niet veel of grote goodies in. Er zijn natuurlijk ook grotere. En die dingen zijn echt wel waterdicht, alleen de deksel is niet prikstokbestendig dus het is een goed idee om er een stevige tegel op te leggen. Een voordeel van die bakken (net als een klein munitiekistje op z'n kant) is dat ze ondiep zijn, zodat je niet echt hoeft te graven. Dan krijg je de cache makkelijker langs Kruimeldief... 11 augustus 2006 bewerkt door Goedweerloper
Team WilP Geplaatst 11 augustus 2006 Geplaatst 11 augustus 2006 Triest dat je in deze hobby schijnbaar ook al van die ASO's hebt die geen respect voor andermans goed hebben, hoe zou het zitten met hun respect voor de natuur? Helaas dan maar markeren die hap, ik heb het geluk ik bedoel ongeluk dat ik op de meeste locaties slechts een micro mag plaatsen
Kruimeldief Geplaatst 11 augustus 2006 Geplaatst 11 augustus 2006 Welke cachers hebben al deze caches al eens een bezoek gebracht? Met een relatief simpel scriptje zou dit toch te achterhalen moeten zijn toch ? Dat zegt helemaal niks. Caches kunnen door alle wereldbewoners worden opgevraagd. Je bedoelt waarschijnlijk alle wereldbewoners met een geocaching.com account..... Zonder ingelogd te zijn zie je geen coördinaten.
leip11 Geplaatst 11 augustus 2006 Geplaatst 11 augustus 2006 soms heb je die daar aan de bovenkant ook niet nodig staan ze gewoon in de tekst timo
debendevanvier Geplaatst 11 augustus 2006 Geplaatst 11 augustus 2006 Dat zegt helemaal niks. Caches kunnen door alle wereldbewoners worden opgevraagd.Je bedoelt waarschijnlijk alle wereldbewoners met een geocaching.com account..... Zonder ingelogd te zijn zie je geen coördinaten. daar kwam ik/wij ook achter bij een cache,papieren afgeprint in tas gestopt *kids naar opvang*weekend gebracht*oke tomtom daar willen wij heen*toen dit input het nog* lezen wij in auto je bent niet ingelogt maar een Fee gaf redding Jolanda wat een blunder was dat
Kruimeldief Geplaatst 12 augustus 2006 Geplaatst 12 augustus 2006 soms heb je die daar aan de bovenkant ook niet nodig staan ze gewoon in de tekst Dat klopt, maar dan zijn ze al echt aan het cachen geslagen. Maar meestal is het coórdinaat bovenaan de cachepagina niet alleen de starcoördinaat van een cache, maar ook vaak een coördinaat waar je je allereerste soms wel benodige gegevens vandaan plukt. daar kwam ik/wij ook achter bij een cache,papieren afgeprint in tas gestopt*kids naar opvang*weekend gebracht*oke tomtom daar willen wij heen*toen dit input het nog* lezen wij in auto je bent niet ingelogt maar een Fee gaf redding Jolanda wat een blunder was dat Ja, die Fee is wat dat betreft echt wel een tegenhanger van Kruimel Maar ach, blunder? Nee, dat zou het zijn als het altijd al zo was dat je eerst ingelogd moet zijn. maar dat is nog mar een paar maanden zo.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden