Spring naar bijdragen

Aanvaring met wild zwijn!


Nahal

Aanbevolen berichten

:(B) :naughty:

Veluwe, wolven, zwijnen............ Ik moest denken aan het liedje De Dodenrit van Drs. P. Erg leuk...hierbij worden de berijders van een slee een voor een aan de wolven gevoerd :ph34r:.

Voor wat betreft aanvaring met wild........laat je niet gek maken...en het gevaarlijkste wild in Nederland zijn de teek en de wesp :angry: !

Je vergeet mijn vrouw.

 

Groeten Haak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

de meeste mensen willen de eland ook niet terug,

als je een ree aan rijd heb je wat blik schade,

als je een eland aanrijd is je auto total loss.

 

volgens mij fokken die zwijnen zosnel bij

dat de wolven er zoveel van kunnen eten dat

ze voor de mens geen gevaar zijn.

 

en hoe zit het dan met de schotse hooglanders?

daar schijnt ook overlast van te zijn.

(ze hebben meestal geen stal dus zie ik ze als wild)

 

groeten Luilak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valt een Duitser ook in de catogorie "wild zwijn". :naughty:

 

Waar Twinnie s'ochtens om 05.30uur al een aanvaring mee had gisteren. B)

 

 

Gr Twinlife :(

 

Da hasst du aber schwein gehabt. :ph34r:index.gif

bewerkt door kipchen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

de meeste mensen willen de eland ook niet terug,

als je een ree aan rijd heb je wat blik schade,

als je een eland aanrijd is je auto total loss.

 

Een eland zal het zelf ook niet bepaald leuk vinden om aangereden te worden :( . het is trouwens maar de vraag of ze uberhaupt hierheen trekken de komende jaren. Net als de wolf, misschien dat die eerder door uitzetten op de veluwe terechtkomen dan door natuurlijke migratie.

 

en hoe zit het dan met de schotse hooglanders?

daar schijnt ook overlast van te zijn.

 

Ze kunnen agressief zijn als ze jonkies hebben en je te dichtbij komt. Dat gaat ook op voor zwijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om maar weer terug te keren naar het topic...

 

Maak vooral genoeg lawaai. Met zijn tweeën is een gesprek al voldoende lawaai, maar in je eentje zou je wat kunnen zingen en fluiten. Daar gaan de zwijnen eventueel ook wel voor op de loop. Maar echt aanvaringen zoals uit het eerste postje zijn uiterst zeldzaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om maar weer terug te keren naar het topic...

 

Maak vooral genoeg lawaai. Met zijn tweeën is een gesprek al voldoende lawaai, maar in je eentje zou je wat kunnen zingen en fluiten. Daar gaan de zwijnen eventueel ook wel voor op de loop. Maar echt aanvaringen zoals uit het eerste postje zijn uiterst zeldzaam.

 

Ja, dat is inderdaad een goeie!

Als je alleen bent kunnen die beesten van je schikken omdat ze je niet snel genoeg opmerken en vervolgens minder bang van je zijn omdat je maar alleen bent. Cache je samen, dan maak je meestal wel genoeg geluid om ze optijd te waarschuwen :no:

 

Ik denk dat ik echt een toevalstreffer heb gehad met dat zwijn. Laten we hopen dat het erbij blijft. Ik vind het mooie beesten maar zie ze het liefste op veilige afstand. :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag tijdens het bepalen van punten voor een nieuwe cache, kwam ik door Epe. Bij de basisschool en langs de kant van de weg was het gras omgewoeld door varkens. Plaats? N52 21.285 E5 58.894. Nog even en ze stappen bij de nabijgelegen Dekamarkt binnen.

 

Ze drijven daar ook de tuinman van de Eperveste tot wanhoop. Het schijnt dat de oudjes 's avonds niet meer hun poedel durven uit te laten uit vrees dat het beestje te grazen wordt genomen.

Het is daar een paar maanden rustig geweest op het zwijnenfront, maar ze zijn weer helemaal terug begrijp ik. Tijd om eens een hoogzit te installeren bij de school of de serviceflat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Steeds minder pluis in het bos:

http://www.ad.nl/binnenland/article565615.ece

 

Er waren dit jaar wel her en der klachten over grote hoeveelheden pluis dat uit bomen waaide en zich ging gedragen als een super-brandbaar soort fleece-kleding.

 

Ik ben het eens met de opmerking van professor X op 17 augustus in dit draadje:

"Voor wat betreft aanvaring met wild........laat je niet gek maken...en het gevaarlijkste wild in Nederland zijn de teek en de wesp !"

want wat ik in bovenvermelde AD-link lees is toch wel van de dolle:

"Rond de honderd hardlopers zijn gisteravond in Eindhoven aangevallen en gestoken door wespen. [...]

Twaalf deelnemers zijn naar een ziekenhuis gebracht. Vier slachtoffers waren buiten bewustzijn."

Mij staat bij dat een aantal jaren geleden deze hardloopwedstrijd 'Grote Beekloop' in het nieuws was vanwege een lichte voedselvergiftiging door verstrekt eten of drinken na afloop: "Grote Buikloop". :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...