Spring naar bijdragen

Aanvaring met wild zwijn!


Nahal

Aanbevolen berichten

het bovenstaande verhaal heeft nog een staartje.

Het artikel in de AD eindigt met de woorden: "Een imker gaat het nest van de agressieve wespen verwijderen. "

'Goed' zou je zo op het eerste gezicht denken. Maar het betreft hier geen limonadewespen die zo bedreigend om je hoofd kunnen zoemen maar dit fraaie beestje: 25BIwesp_91114d.jpg

Vespa crabro ofwel de hoornaar, onze grootste wespensoort.

Wikipedia zegt: "Behalve door zijn afmeting van 2,5 tot 4(!) centimeter valt de hoornaar op door zijn roodachtige borststuk. [...] De hoornaar is alleen agressief binnen een straal van 5 m van het nest. De hoornaar komt in Nederland voornamelijk voor op de zandgronden in het zuiden en oosten, maar is de laatste jaren ook vaker in het westen van Nederland gezien."

Over het algemeen is die tamelijk zeldzaam en verdient bescherming.

Hoornaars vangen vooral andere insecten, waaronder vaak bijen maar ook grote insecten als libellen .

Kennelijk zijn ze dus in paniek geraakt toen er opeens een paar honderd mensen in stampende galop langs hun woning kwamen snellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

het bovenstaande verhaal heeft nog een staartje.

Het artikel in de AD eindigt met de woorden: "Een imker gaat het nest van de agressieve wespen verwijderen. "

'Goed' zou je zo op het eerste gezicht denken. Maar het betreft hier geen limonadewespen die zo bedreigend om je hoofd kunnen zoemen maar dit fraaie beestje: 25BIwesp_91114d.jpg

Vespa crabro ofwel de hoornaar, onze grootste wespensoort.

Wikipedia zegt: "Behalve door zijn afmeting van 2,5 tot 4(!) centimeter valt de hoornaar op door zijn roodachtige borststuk. [...] De hoornaar is alleen agressief binnen een straal van 5 m van het nest. De hoornaar komt in Nederland voornamelijk voor op de zandgronden in het zuiden en oosten, maar is de laatste jaren ook vaker in het westen van Nederland gezien."

Over het algemeen is die tamelijk zeldzaam en verdient bescherming.

Hoornaars vangen vooral andere insecten, waaronder vaak bijen maar ook grote insecten als libellen .

Kennelijk zijn ze dus in paniek geraakt toen er opeens een paar honderd mensen in stampende galop langs hun woning kwamen snellen.

Deze "lieverd" heb ik al enige jaren lang in augustus in mijn tuin gesignaleerd; gewoon in een rijtjeshuiswoning in Oegstgeest. altijd maar 1 hoornaar gedurende 1 dag in augustus. Maar het is inderdaad een joekel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Goed' zou je zo op het eerste gezicht denken. Maar het betreft hier geen limonadewespen die zo bedreigend om je hoofd kunnen zoemen maar dit fraaie beestje: 25BIwesp_91114d.jpg

Vespa crabro ofwel de hoornaar, onze grootste wespensoort.

 

gaat straks/of morgen mijn lief en de leider vandebende4 serieuse reageren als namelijke ongedierte*liefhebber en kwa beroep bestrijder* :(

 

En zeg ik als vrouw eigelijk weer niks :thumbup:

Jolanda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • 1 month later...

Een maandje geleden een "close encounter of tirth kind" gehad met een wild zwijn in de buurt van Spa begie.

Gelukkig had het beest niet veel aandacht voor mij.

Maar ik voelde mij niet echt op mijn gemak.

Er waren bosarbeiders bezig geweest en die hadden etensresten laten liggen daar had het beest wel in geintresseerd.

Vanaf een meter of 6 is het wel een groot beest, zeker 150 kilo schat ik.

En ik rook hem eerder dan dat ik hem zag.

Een beetje wilde zwijnen aftershave was geen overbodige luxe :yes:

Ik kon rustig weglopen en heb hem niet meer gezien.

Spannende cache die GC15EAG avondwandeling, het was wel overdag.

 

Groetjes Pig in the mud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit zelfde is mij gebeurt tijdens een cache genaamd het verzet van wulfke in de Belgische kempen.Ik werd toen ook plots vanaf de voorkant benaderd door 2 vrouwelijke zwijnen.

Ik heb toen heel rustig mijn hond op de arm genomen en ben met mijn rug tegen een dikke boom gaan staan.Zo kon ik alleen maar van een kant benaderd worden maar zowel ik als mijn hond waren muisstil en toen ik om de boom keek waren de dames omgedraaid en in de andere richting gelopen.Een en ander is natuurlijk altijd een hachelijk avontuur.

 

greetz yurrie-currie :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...