Spring naar bijdragen

Opbergen GPS


erka

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ben op zoek naar een klein tasje/hoesje, waar ik mijn GPS in kan doen zodat ik hem niet constant in mijn handen hoef te houden. Een keykoord heb ik geprobeerd maar dan zwaait het ding steeds van links naar rechts. Of ligt dat aan mijn manier van lopen? :doctor:

Ik heb ooit eens een hoesje gehad voor een mobieltje die je met 2 klittenband flappen om de schouderband van je rugzak kan bevestigen. Dat lijkt me ideaal voor de GPS. Je hebt hem dan vóór je schouder op kin hoogte zitten.

Het gemiddelde GPS apparaat is groter dan het gemiddelde mobieltje van tegenwoordig, dus.... hoesje te klein.

Ik loop al een tijdje te zoeken, maar ik kan nergens zoiets vinden.

Misschien moet ik dan zelf creatief aan de gang om zoiets te fabriceren.

 

Wat zijn jullie ervaringen? Lijkt het een goed idee? Hoe doen jullie dat?

 

Ik ben benieuwd,

 

Erka

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi Erka,

 

Ik heb zelf de etrex vista en het hoesje van Garmin.

Keykoord rond mn nek en tasje vast aan borstband rugzak, werkt prima.

 

Groetjes Jan Leen - www.janleen.nl

 

Ik heb ook een Garmin hoesje voor de GPSmap 60C. Dit hoesje heeft een band zodat je die aan je riem kunt hangen. Op deze band heb ik klitteband gemaakt. Op de klep van mijn rugzak heb ik ook klitteband gemaakt op zo'n plek dat ik er al lopend bij kan om de GPS te pakken. Het voordeel hiervan is dat de GPS nauwelijks last heeft van je "sateliet schaduw". Wel bind ik altijd de GPS ook nog aan het koordje vast, mocht het klitteband losraken (bv door een laaghangende tak) dan blijft de GPS in elk geval hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik loop al een tijdje te zoeken, maar ik kan nergens zoiets vinden.

 

Ik heb nog wel een donkerblauw hoesje liggen waar de Explorist precies in past, dus mocht je ergens in de buurt wonen dan kan je hem zo afhalen. Het hoesje hangt werkloos aan de rugzak van ons zoontje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik ook altijd de beltclip. dat werkt perfect. We hebben altijd een rugzak bij ons, dus aan de schouderband van de rugzak zit altijd de gps.

We doen overigens wel vaak het polsbandje nog ergens om, meesta ook om de schouderband van de tas. je weet maar nooit.

We hadden een garmin en een imitatie clip die ook paste. De garmin doet het nog steeds prima (maar was wat duurder). De imitatie iskapot gesprongen tijdens gebruik. Toen waren we blij met het polsbandje. Dus nog maar een extra garminclip gekocht :D

 

Overigens is er ook een tasje aar de 60 series in past, maar de clip bevalt ons prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben erg tevreden over een hoesje (merkloos) dat bij een fotoboer vandaan komt. Ze hebben daar vaak tasjes voor aan je riem in alle soorten en maten.

Zie ook de foto op (*link niet meer actief!)

bewerkt door IJskimo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meeste outdoor-sportzaken (Bever in ieder geval) hebben een redelijk assortiment aan tasjes. De meeste tasjes kunnen aan de band van de rugzak worden bevestigd. Gebruiken zelf naar volle tevredenheid een tasje van Kayatuna (of zoiets, ik bedoel het bekende rugzakmerk) waarin een Geko past. Hij zit goed vast (hij gaat mee op de motor) en verliest niet zijn ontvangst als hij in het tasje zit.

 

Voor onze gsp60 heb ik gewoon de bijgeleverde klip aan schouderband vastgemaakt en dat werkt ook prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Vista stop ik tegenwoordig gewoon in een 'mesh' zijvak (zo'n gaasje) in mijn rugzak. Zo hoef ik niet te rotzooien met extra bandjes, riempjes, tasjes, klittespul of dubbelzijdig plakband. Tijdens het lopen door de bossen houdt het apparaat zo zijn fix, en ik haal hem eruit als ik 'm hebben wil. Als 'ie me verteld dat ik vierhonderd meter die kant op moet, gaat hij weer terug in de mesh.

Niks extra's aanschaffen als je even oplet wanneer je aan een nieuwe rugzak toebent.

In de kajak zit hij in de mesh van mijn waterdichte zak (er vanuit gaande dat de vista waterproof genoeg is), en op de fiets/ in de auto zit hij in een houder.

bewerkt door Goonies Oosterhout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het echte opbergen tijdens transport zal ik maar zeggen. Dan bedoel ik onderweg in de rugzak. Daar heb ik een etui bij zo'n goedkope winkel gekocht en zit van dat schuim in, en daar past nog net mijn gps bij. Niet de oplossing voor jou, maar misschien voor andere die anders een duur orgineel tasje moeten kopen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogelijk kunje van dat klitter band spul gebruiken. met aan een zijde een plak strip. Deze plak je dan op je gps en een ander stuk naai je vast aan bv een band van je rug zak. Zo bungelt je gps niet steeds heen en weer en het touwtje laat je er gewoon aan zitten mocht het klitter band los raken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de beltclip van mijn 60CS op de shouderband van mijn rugzak zitten op borsthoogte. Het polsbandje van de GPSr zit, als extra zekering, ook aan de schouderband vast. Werkt prima! GPSr houdt netjes contact met 'de hemel'. Je kan zelfs nog een blik op het display werpen zonder de GPSr los te maken.

bewerkt door team-omega-25
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Ik had bij mijn een van mijn vorige mobieltjes een tasje gekocht van samsonite.

Werd te groot voor de latere mobieltjes.

Mijn vrouw gebruikte hem voor haar mobieltje.

FF passen en jawel hoor de explorist 210 past er goed in.

Aan de riem makkelijk dragen.

En als de 210 eenmaal het signaal heeft, stop ik hem in het hoesje aan de riem.

Elke keer als ik hem eruit haal, geeft hij aan waar ik ben en naar toe moet.

Makkellijk als je een grote wandeling doet.

 

groetjes Buzzardseye

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...