Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
;)

Dan maar wegblijven bij koppensnellers dus. ( Sorry, kon het effe niet laten) :crybaby:

Penta voor mij ben je ook een kopstuk nu ik de foto's gezien heb van je log van Dragon Home :D

En je opmerking past wel bij een BBB lid :crybaby:

Weer On Topic, DVD lijkt me een goed middel om anderen te laten zien wat Geocaching is. Kan daarnaast gebruikt worden door beginnende cachers, alhoewel ervarend leren volgens mij ook heel leerzaam is. Van je fouten leer je het beste.

:)

ReizenReizen

Geplaatst

Ik heb in de tijd dat ik hier modereer zelden of nooit kenbaar hoeven te maken met welke pet op ik reageeer. De toonzetting en mijn reactie is meestal duidelijk genoeg.

Nu wil ik expliciet duidelijk maken dat onderstaande een reactie is als forumlid.

Goed, op advies van gewaardeerde cache vrienden zal ik vanaf nu enkel reageren op positieve input... Een ieder die het nodig vindt om een -denk ik- leuk initiatief de grond in te willen boren; go ahead! In mijn ogen besta je niet!  :)

Gezien de topictitel, snap ik dit niet. DVD, Ja of Nee.

"Nee" is negatief. Nee is per defenitie een nee en een nee als antwoord op een idee is het idee in de grond boren ofwel torpederen.

Alhoewel, gezien een enkele vreemde reactie, ik het wel begrijpelijk vind, vind ik het te kort door de bocht, onvriendelijk en eigenlijk een beetje onprofessioneel als je tegenstemmers op je voorstel/aanbod, afdoet met een "In mijn ogen besta je niet".

Negatief is vervelend en ik kan de frustratie best begrijpen als er van die vreemde reacties komen die in mijn ogen nergens op slaan.

Nog ideëen over onderwerpen die we kunnen uitwerken...?  :D  Alle positieve input is welkom! Vrijwilligers voor verslaggeving? Presentatie? Cachers of andere vrijwilligers die voor de camera willen/durven? We maken er (als het door zou gaan) ies moois en iets gezelligs van!

Minkukels zoeken het maar uit; ga gaten graven!

Als ik persoonlijk niets zou zien in je DVD, dat hier kenbaar zou hebben gemaakt, ben ik dan een minkukel?

Of bedoel je een bepaald persoon? Zeg dat dan, dat is duidelijker.

Geplaatst
Penta voor mij ben je ook een kopstuk nu ik de foto's gezien heb van je log  van Dragon Home  :)

Dat zijn ouwe koeien, wie snel stijgt kan hard vallen :D

Wat betreft de DVD zeker doen. En negatievelingen, ach die heb je altijd, moet je niet veel aandacht aan besteden.

Geplaatst

Ik wil jullie verzoeken de topic schoon te houden.

Schoon voor wat offtopic betreft, maar ook schoon wat flaimen betreft en in taalgebruik.

Er is hier een voorstel gedaan en je vind het prima of je vind het niets. Klaar, niets aan de hand. We hoeven niet allemaal voor of tegen te zijn, we zijn godzijdank niet allemaal gelijk.

Volgens mij kan het nog steeds dat men het niet eens met elkaar hoeft te zijn, zonder elkaar een beetje de vlooien gaan afvangen.

Geplaatst

Mensen, mensen, onbegrijpelijk dit! Iemand (ik dus) doet een positief bedoeld voorstel; het -tegen kostprijs- produceren van een leuke dvd over onze hobby. Zonder enig winstoogmerk dus, behalve dan voor de .nl c.q. de stichting. Wij profiteren immers allemaal van deze site en van het vele vrijwilligerswerk wat een aantal van ons doen. Dacht zelf een steentje bij te dragen...

Natuurlijk zijn op- of aanmerkingen welkom. Het ging mij erom om te polsen of er behoefte aan is. Die is er kennelijk.

Jammer dat er toch een paar mensen zijn die een puur goedbedoeld initiatief de grond in willen boren. Je hoeft de dvd niet af te nemen (zal mij worst wezen; ik verdien er immers niets aan!). Als je zelf geocachen wilt ontdekken zonder dvd? Prima! Vrijheid, blijheid!

Wat ik wel betreur is dat er mensen zijn die willens en wetens een goed bedoeld initiatief bewust de grond in boren (van Kruimel moet ik het beestje bij zijn naampje noemen; dusee jij bent m.i. in deze de minkukel; geen scheldwoord, maar vaststelling van een feit!).

Ik doe het volgende; ik stop met posten op dit forum (deze post dan...). Mijn aanbod aan de community is bekend. Als er mensen zijn die graag een dvd willen hebben over onze sport; neem dan contact met mij op. Ik denk hierbij aan team members, de goodiesshop, het bestuur van de stichting. In de tijd dat ik nu regelmatig reageer op posts op dit forum had ik inmiddels mijn omzet kunnen vergroten (ja, ben inderdaad commercieel bezig, buiten het cachen om en ingeschreven bij de KvK!)!) Had inmiddels ook andere dingen kunnen doen; cachen bijvoorbeeld; leuk!

Ondanks het feit dat ik mij inmiddels afvraag waarom ik in hemelsnaam zonder winstoogmerk tijd en moeite wil steken in iets leuks (dacht ik) voor een groep mensen die ik eigenlijk helemaal niet ken, maar die toevallig dezelfde hobby hebben, ben ik alsnog bereid om -op jullie initiatief eventueel- mijn medewerking te verlenen aan de productie van een Nederlandse geocaching dvd.

Dank Haak, Heirbout, Kruimel en alle andere mensen die wel positief reageerden op mijn initiatief! Voorlopig ga ik lekker geld verdienen met de productie van audivisueel en fotografisch materiaal en in mijn -schaarse- vrije tijd lekker cachen; nu nog even zonder camera! :)

René, Team VDE

Geplaatst (bewerkt)
van Kruimel moet ik het beestje bij zijn naampje noemen; dusee jij bent m.i. in deze de minkukel; geen scheldwoord, maar vaststelling van een feit!

Tsja, een heel mooi verhaal VDE, een mooi initiatief ook, maar: dat ene zinnetje en de complete flamebite van de afgelopen 24 uur, geeft mij toch een wrange smaak in de mond. Ik hoop voor je dat je je klanten niet zo de deur uit jaagt. Ik hou het daarom maar op de amerikaanse DVD die hier in huis ligt en ook prima bevalt.

Ooit gehoord, dat als je één vinger naar een ander wijst, dat er dan drie naar jezelf wijzen?

bewerkt door Team Firefox
Geplaatst

Grote Smurf las net vol verbazing alle postings door... want zo heftig gaat het normaal op het forum nooit (of het moet over Jack Spijkerman gaan :D). :)

Mijn mening: het aanbod van team VDE is genereus. Wij hebben al eens gefigureerd in een paar minuten durende reportage over geocaching voor op de hilversumsche televisie. Dat kostte aan opnametijd alleen al 3 uur, montage hebben we niet gezien. Het maken van een DVD met daarop, zeg, een 30 minuten durende documantaire over geocaching zal dus vele mandagen in beslag gaan nemen. Tijd die team VDE ook kan gebruiken om geld te verdienen. Dus een vergoeding voor de materialen en de benzine is errug goedkoop.

De Goodieshop... daar zou de DVD prima inpassen. Uiteraard mag daar enige winst op gemaakt worden, maar 100% lijkt me wat te veel. Verkopen voor kostprijs plus verzendkosten plus 20% is haalbaarder denk ik. En nog eens 10% er bij op voor team VDE als dank voor zijn inspnning mag van mij ook nog.

Ondertiteling: duits, frans, engels en nederlands voor slechthorenden. Tenminste, als dat kan. Want daarmee wordt het afzetgebied erg vergroot. ;)

Zou ik 'm kopen? Het lijkt me erg leuk om te zien, dus ja. Zou ik mee willen werken? Waarom niet, maar of dat praktisch en gewenst is is nog maar de vraag. :crybaby:

Dus team VDE: gaan met die banaan!

Geplaatst
[...]

Mijn mening: het aanbod van team VDE is genereus. [...]

De Goodieshop... daar zou de DVD prima inpassen. Uiteraard mag daar enige winst op gemaakt worden, maar 100% lijkt me wat te veel. Verkopen voor kostprijs plus verzendkosten plus 20% is haalbaarder denk ik. En nog eens 10% er bij op voor team VDE als dank voor zijn inspnning mag van mij ook nog.

[...]

Hier kan ik instemmend op reageren, Grote Smurf.

Ja, die 100 procent is waarschijnlijk de winstmarge van gewone platenzaken. De goodiesshop werkt met een marge van 15 procent want die heeft geen loonkosten, huur, verwarming en andere dure overhead.

De werkwijze zal dus ongeveer als volgt zijn: de shop betaalt alle aanloopkosten en vergoedingen, neemt een aantal exemplaren af en gaat uitrekenen wat de inkoopprijs per stuk is. Daarop komen dan de 15 procent en de verzendkosten.

En een 10 % vergoeding vanwege auteursrecht lijkt mij heel redelijk.

Geplaatst

Kijk, dat zijn de positieve reacties; leuk!

De marge die de shop op de te produceren dvd zou zetten maken mij niets uit... 10%, 20%, 50%, 0%; allemaal prima! Ik denk echter dat, ongeacht de marge) een bedrag van ong. € 10,= (mag een beetje meer, mag een beetje minder zijn) heel normaal is. Wat betaal je in de winkel? In welke aantallen worden die dvd's gemaakt; duizenden! Hier gaan we misschien enkele tientallen of een paar honderd exemplaren maken en die zijn dus echt redelijk uniek dan! Nogmaals, mij maakt het niet uit; ik denk in het belang van de stichting. Veel winst maken hoeft niet, maar wellicht kunnen jullie met de opbrengst weer leuke dingen voor ons cachers doen. En... zoals iemand al eerder opmerkte; we lopen met een gps van 150-700 Euro rond, vergieten per week de nodige liters brandstof t.b.v. van onze hobby; kopen TB's (met risico van verlies) voor € 7,= p.st, een coin van € 5,= p.st. etc., dus genoemde -advies-verkoopprijs is echt niet gek... Denk er maar eens over na... Het gaat niet om mijn winst! :beerchug:

Geplaatst
Een soort "impressie uit het leven van een cacher".

Niet dat ik me nu geroepen voel om deel te nemen aan de productie van een dvd, maar ik krijg hierbij toch wel een plaatje in mijn hoofd. Een man, 's ochtends voor dag en dauw, het is buiten nog donker, bewolkt en het vriest dat het kraakt. De ongeschoren kerel zit met zijn ogen nog halfdicht, tegen heug en meug, een kop koffie en een tosti weg te werken. Gromt en mompelt nog wat tegen zijn vrouw die nog in bed ligt, stopt wat printjes in een mapje, graait wat batterijen bij elkaar.

Hij loopt naar buiten, zijn reutelende diesel start met achterlating van een zwarte rookwolk. Het ijs wordt min of meer van de ramen gekrabt, een tussenstop bij de bakker voor worstenbrood.

Het werk belt, kun je invallen vandaag? 'Nee, ik heb het druk'. Rijd een overdreven aantal kilometers, de laatste over een modderpad, waarin de 205 bijna blijft steken.

Na wat rondsnuffelen op de plaats van bestemming vindt hij een kistje, haalt er een schriftje uit en plakt er een etiket in, schrijft er nog wat bij. Stapt weer in zijn tegenstribbelende auto, die inmiddels ook van binnen onder de modder zit. Het begint te regenen. De man rijdt door naar een volgende godverlaten plek om dit absurde ritueel weer eens te herhalen.

Dit gaat zo door tot hij weer naar huis rijdt, een eindje in bad gaat liggen en weer overgaat tot de orde van de dag.

Zo, even wat mijmeringen mijnerzijds, en daar hebben we de storyboard!

Geen dank hoor.

Goonies never say 'die!'

Rolf.

Geplaatst

Misschien is het een idee voor de heren die dit forum onderhouden om over dit soort vragen (ja/nee) een poll op startpagina te zetten,gewoon een button klikken met ja of nee, twee weken reactie tijd ofzo, en geen gezeur, is het ja dan de koppen bij elkaar om het van de grond te krijgen ,is het nee dan heeft de aanvrager pech.

Geplaatst
Misschien is het een idee voor de heren die dit forum onderhouden om over dit soort vragen (ja/nee) een poll op startpagina te zetten,gewoon een button klikken met ja of nee, twee weken reactie tijd ofzo, en geen gezeur, is het ja dan de koppen bij elkaar om het van de grond te krijgen ,is het nee dan heeft de aanvrager pech.

Ik denk niet dat een poll hier van toepassing is. Ik zou persoonlijk op nee stemmen omdat ik geen behoefte heb aan een DVD. Maar dat mag toch anderen er niet van weerhouden om met hun enthousiasme voor deze hobby een mooie DVD te maken, om anderen ook enthousiast te maken of beter op weg te helpen?

Ik denk dat als er voldoende animo is voor om de DVD te maken, en ook genoeg animo om hem af te nemen dat hij gewoon gemaakt moet gaan worden.

Geplaatst

De heren van dit forum beginnen m.i. geen poll. Dat kan de topicstarter volgens mij zelf doen.

Geplaatst

Zoals ik al schreef, je laat je enthousiasme blijken door ja te stemmen, en daarna de discussie aan gaan hoe of wat, dan ben je er zeker van dat je met gelijk gezinden aan het praten bent en krijg je dit soort ellenlang gezeur niet.

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...