Spring naar bijdragen

Nederlandse Geocaching DVD; Ja of Nee?


Team VDE

Aanbevolen berichten

In Amerika hebben ze er één! Een eigen dvd met alles over geocaching. Het zoeken van een cache, het plaatsen van een cache, TB's etc. etc. In dit forum wordt regelmatig gesproken over de Handleiding Geocaching, speciaal voor Newbies. Deze Newbies schijnen er behoefte aan te hebben en het schijnt een nuttig werkje te zijn!

 

Ikzelf ben beroepscameraman-fotograaf; gediplomeerd en o.a. in loondienst geweest in Hilversum. Heb mijn eigen bedrijf in bedrijfsvideo, fotografie en multimedia. Geocachen is sinds een jaar onze hobby. Hoe zou men het vinden (beginners en gevorderden) om een Nederlandse Geoaching DVD te maken? Nee, dit is geen commercieel voorstel; ik zou bereid zijn -mits er voldoende animo is- om bv. tegen kostprijs en met medewerking van mede-cachers een leuke productie te maken en bv. via de shop te verkopen; dekking van de kosten voor mij (voor niets gaat de zon op; een dvd productie kost geld!), de rest van de opbrengst voor de Stichting!

 

Ik ben erg druk met mijn huidige klantenkring en zit niet op extra werk of omzet te wachten. Nogmaals; deze vraag is dus ook niet bedoeld om commercieel bezig te zijn, maar om een leuk document te maken over onze fantastische hobby. Ik zou dit in mijn 'vrije tijd' doen... Net als Hawkeyes, Mumzle, Kruimel, Reintje en al die andere vrijwilligers die een positieve bijdrage leveren aan cachen in Nederland

 

Idee; ja of nee? Kom maar op met de op-of aanmerkingen. Laten we het wel netjes en gezellig houden; ook als je het voorstel niet zo goed vind. Vind je het leuk en heb je positieve input? Graag; join the club!

 

Wellicht mag ik hier wel even een link kwijt naar mijn website (VDE Media); puur bedoeld om te laten zien dat ik professioneel werk lever en klanten op niveau heb; ben dus een 'echte' cameraman en niet een man met een camera... :unsure:

bewerkt door Team VDE
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kijk! Binnen 5 minuten na plaatsing al een eerste positieve reactie; top! Dat er nog maar velen mogen volgen... :beerchug:

Dan geef ik een iets negatiever reactie. Waarom moet er een handleiding zijn. Nee Haak dit is geen commentaar op jouw handleiding in tegendeel die ziet er perfect uit. Wij zijn echter ook ooit als newbie begonnen en zonder zo'n handleiding. Is het niet juist leuk de hobby te leren kennen door vallen en opstaan.

Ruud :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk! Binnen 5 minuten na plaatsing al een eerste positieve reactie; top! Dat er nog maar velen mogen volgen... :beerchug:

Dan geef ik een iets negatiever reactie. Waarom moet er een handleiding zijn. Nee Haak dit is geen commentaar op jouw handleiding in tegendeel die ziet er perfect uit. Wij zijn echter ook ooit als newbie begonnen en zonder zo'n handleiding. Is het niet juist leuk de hobby te leren kennen door vallen en opstaan.

Ruud :beerchug:

Tsja daar zit wat in maar...... er zijn altijd mensen die helemaal niets met techniek e.d. hebben bovendien heeft de handleiding meerdere achtergronden, denk bijvoorbeeld maar eens aan de ettelijke vragen die hier op het forum gesteld worden en waar in de handleiding antwoord op wordt gegeven. Bovendien tijden veranderen, hoe zeer dat ook tegen de wens van vele geocachers is, de groei zul je niet tegenhouden.

Ik heb in een eerder draadje over publiciteit al eens gezegd dat we die publiciteit toch wel krijgen en dat het daarom beter is ervoor te zorgen dat die publiciteit positief is.

 

Zo is het ook met de handleiding of een dvd, het geeft mensen aan dat we onze sport serieus nemen. En Biertjuh ik vat dit niet negatief op, ik heb er gewoon mijn gedachten over en denk dat het een toevoeging tot de sport is.

Overigens krijg ik er ook vele positieve reacties op, (niet dat ik de jouwe als negatief ervaar) en dat sterkt me in mijn idee daarover.

 

Groeten Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wellicht kan een eerste inschatting van de kosten bijdragen aan goed overwogen reakties? Ik kan mij voorstellen dat als het vele honderden Euro's gaat kosten de stichting wat terughoudender zal zijn. Ikzelf ben zeker bereid tot ca. 10 euro te investeren in een mooie DvD over de hobby.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De te maken kosten zijn mede afhankelijk van de aantallen die geleverd zouden moeten worden. De kosten voor ons bestaan uit brandstofkosten (hoe vaak moeten we draaien? Hoe ver is dat weg?) en de kostprijs van tapes, dvd's, hoesjes en inlays. Puur theoretisch gezien (gewoon hardop denkend, niet bindend) schat ik in dat we bv. in 5 dagen op 5-10 locaties kunnen draaien (cache zoeken, cache verstoppen, interview hier, uitlegje daar). Stel dat we daar eens drie tanks diesel voor rekenen. Dan een paar tapes... Laten we zeggen dat de totale kostprijs op (ik rond even ruim naar boven af...) op € 250,= uitkomt. Dat zijn dan de vaste kosten. De variabele kosten (dvd, hoes, inlay) ronden we af naar € 3,= per stuk. Stel dat we 100 stuks produceren, dan zou de kostprijs per stuk op

€ 5,50= komen. Verkoop € 10,= à € 12,50 dan heeft de stichting een aardige marge, lijkt mij. Valt verder uit te werken. Laten we globaal zeggen dat een -professioneel gemaakte - dvd tussen € 7,50 en € 15,= zou kosten, dan zitten we altijd goed. Dat lijkt mij niet al te veel geld, toch? Laat mijn klanten niet horen dat ik hier dit soort prijzen loop te roepen... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stel dat het doorgaat (we zijn nu alleen nog maar aan het inventariseren of dit een aardig idee zou kunnen zijn...), dan lijkt het mij aardig om de volgende items te draaien:

 

- De geschiedenis van het geocachen

- Equipment; wat hebbie nodig?

- Soorten caches (micro, multi, event etc.)

- Hoe vind je een cache?

- Hoe maak/plaats je een cache? Toestemming regelen

- Wat is een Travelbug?

- Andere vormen van geocachen

- Achter de schermen; reviewer; webbeheer etc.

- Interview met ervaren cacher en topscoorder (Williii? Barny???)

- Cachen in het buitenland

- Diversen; cache in/trash out? Speciale puzzelcaches? Themacaches?

 

En ik hoop dat jullie deze lijst nog aanvullen! Stuur een PM of plaats een reply!

bewerkt door Team VDE
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een leuk idee !!

 

We hebben toevallig de dvd van het IFF event in Belgie pas gekeken,deze is uitgekomen na het IFF event erg leuk om te zien.

 

Dus lijkt het inderdaad leuk om tijdens het GME te filmen.

 

Groetjes inkesa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...