Spring naar bijdragen

Nederlandse Geocaching DVD; Ja of Nee?


Team VDE

Aanbevolen berichten

flauw, geld weggeven van een ander en dan ook verklappen dat ik een lintje krijg.

dat houden ze altijd geheim.

deze vind ik even wat minder.

 

Ga gaten graven? Minkukel? Voor mij besta je niet?

 

Het gaat er wel erg emotioneel aan toe bij jou op de set! Sterallures?

 

Maak eerst eens wat. laat dat zien en kom dan eens met een voorstel en niet gelijk zo hoog van de toren blazen als je beetje tegengas krijgt.

Je hebt nog niets laten zien. Zo werkt het nu eenmaal.

 

Je vraagt een mening en als het niet bevalt mogen alleen nog mensen reageren

die een positieve bijdrage hebben.

En je begint te schelden; foei niet professioneel.

 

ik zei al eerder LEUK, maar vind dat je daar geen geld voor moet vragen

Dat anderen dat wel vinden, vind ik verder prima

 

Kijk je naar de inhoud van vele ook professionele reportages dan vraag ik mij af wat de toegevoegde waarde is?

Misschien hoort het bij deze tijd dat alles visueel moet zijn.

 

Loop je mee of ga echt in op de vele technieken die er zijn?

Sorry met een gewone goede digitale kamera kan een wel willende amateur iets heel leuks maken zonder dat er geld aan te pas hoeft te komen.

bewerkt door dusee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In het begin dacht ik, mwooa leuk initiatief, maar voor mij hoeft 't niet. Natuurlijk begrijp ik dat anderen het leuk vinden het dat pr voor geocaching heel belangrijk kan zijn etc...., maar ik zou de dvd gewoon niet kopen. Ik beleef plezier aan de hobby, maar hoef dit niet 's avonds op de buis te zien. Dit overigens zonder de goede bedoelingen van de initiatiefnemer teniet te willen doen.

 

Wat me echter teleurstelt zijn de reacties over en weer. Hou het leuk jongens en respecteer elkaars mening. ;)

 

Fire5

(geen minkukel)

bewerkt door brandsma000
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij lijkt het wel leuk zo'n DVD. ;) Niet voor PR doeleinden, ik denk dat mensen die interesse hebben in wandelen, natuur en techniek vanzelf een keer de term geocaching tegenkomen op het internet.

Ik zou het zelf leuk vinden om mensen uit onze omgeving te laten zien wat wij toch altijd weer uitspoken :thumbup: op elk tijdstip dat we maar kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we zeggen dat de totale kostprijs op (ik rond even ruim naar boven af...) op € 250,= uitkomt. Dat zijn dan de vaste kosten. De variabele kosten (dvd, hoes, inlay) ronden we af naar € 3,= per stuk. Stel dat we 100 stuks produceren, dan zou de kostprijs per stuk op € 5,50= komen. Verkoop € 10,= à € 12,50 dan heeft de stichting een aardige marge, lijkt mij.

 

Ook ik begrijp de reaktie van dusee absoluut niet :P

 

Iemand wil er tijd en moeite instoppen. Verder kost hem dat zelf een investering van ca. 5,50 euro per DVD. Dat die onkosten aan de initiatiefnemer betaald worden, lijkt mij niets meer dan logisch. De 'winst' (iets van 5 a 6 euro) gaat naar de Goodieshop. Hij steekt dus niets in eigen zak. Dus wat is nou het probleem?

 

Overigens vind ik het een erg leuk initiatief om een eigen nederlandse DVD te gaan uitbrengen, dus Team VDE: ;):thumbup::P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 'winst' (iets van 5 a 6 euro) gaat naar de Goodieshop.

Laten we de goodieshop voorlopig even buiten beschouwing laten ?!

Nobody expects the Spanish Inquisition!

Mij wordt als goodiesshopbeheerder geregeld gevraagd of er een video is voor geocaching. Het Amerikaanse product is niet goedkoop, geënt op de USA situatie, in het Engels zonder ondertiteling en zodoende voor de video-vragende Nederlandse /Vlaamse doelgroep ongeschikt. Een Nederlandstalig product in de shop is welkom. (misschien met Duitse ondertiteling?)

Af en toe vang ik wat gedruis op van welwillende amateurs die een geocaching videootje willen maken maar dat heeft nog niet tot een geschikt product geleid.

Ik ben dus zeer verheugd dat iemand met het voorstel komt om het professioneel aan te pakken met alle toeters en bellen erbij. Wat ik tot nu toe lees geeft mij het idee: 'dit is maakbaar'.

 

Ik lees hier ook opmerkingen over distributie via internet voor breedbandhebbenden.

Maar een beetje video is al gauw een Gb of meer. Dat kan je echt nergens gratis serven. Of je moet BitTorrent voor de distributie gebruiken wat diverse firma's al doen om b.v. hun gratis satellietfoto's te distribueren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees hier ook opmerkingen over distributie via internet voor breedbandhebbenden.

Maar een beetje video is al gauw een Gb of meer. Dat kan je echt nergens gratis serven.

 

 

Dit aanbod was min of meer een reaktie op eerdere reakties. (En niet heel serieus als zodanig bedoeld.)

 

Neemt niet weg dat dit aanbod nog steeds geldt. Ik denk echter dat de goodieshop dan inkomsten gaat mislopen, en dat kan toch niet de bedoeling zijn? Wellicht na een aantal maanden aanbieden (in DivX, als VCD of een ander gangbaar formaat, wat eenvoudiger te downloaden is). Of in een soort DEMO-versie, zodat mensen eerst een preview kunnen krijgen voor ze bestellen.

 

Kortom: Indien gewenst wil ik best een paar GiB beschikbaar stellen ter download (Dit is echter uit prive-titel, en er kunnen dus geen rechten aan ontleend worden.....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry met een gewone goede digitale kamera kan een wel willende amateur iets heel leuks maken zonder dat er geld aan te pas hoeft te komen.

 

Laatste reactie mijnerzijds:

 

Maak gerust een amateurvideootje; doe het gratis! Maak ik, samen met vele gemotiveerde collega cachers een professionele versie tegen kostprijs, zoals beloofd. Organiseren we een Event en vertonen we beide werkjes aan de collega cachers... Mogen zij kiezen welke ze het mooiste vinden ok? Kiezen ze voor jou, maak ik je alle excuses van de wereld; kiezen ze voor mijn productie, dan verdwijn jij (dusee) uit mijn wereld, ok?

bewerkt door Team VDE
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt ook een aantal kleine korte introductie filmpjes maken, in bijvoorbeeld Windows Media Player of Quicktime of Real formaat.

Op een gewone CD (650 - 800 MB) kun je aardig wat filmpjes kwijt en een CD is relatief geodkoop (tov een DVD).

Dus deze CD als TB in een cache en iedereen kan het ding kopieeren en weer loslaten en eventueel extra kopieen (elders) achter laten. Zo krijgt iedereen tzt een eigen kopie.

 

Zo maar een idee. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij wordt  als goodiesshopbeheerder geregeld gevraagd of er een video is voor geocaching. Het Amerikaanse product is niet goedkoop, geënt op de USA situatie, in het Engels zonder ondertiteling en zodoende voor de video-vragende Nederlandse /Vlaamse  doelgroep ongeschikt. Een Nederlandstalig product in de shop is welkom. (misschien met Duitse ondertiteling?)

 

Er is dus vraag...

 

Af en toe vang ik wat gedruis op van welwillende amateurs die een geocaching videootje willen maken maar dat heeft nog niet tot een geschikt product geleid.

Ik ben dus zeer verheugd dat iemand met het voorstel komt om het professioneel aan te pakken met alle toeters en bellen erbij. Wat ik tot nu toe lees geeft mij het idee: 'dit is maakbaar'.

 

Met alle respect voor welwillende amateurs; er zijn verschillen met producties van professionals... echt waar, anders zou iedereen voor 2 Vandaag werken

 

 

Leuk dat de Prof ook positief reageert! We kunnen wellicht buiten het forum om eens met een aantal cache-kopstukken overleggen wat de wensen zijn en het project verder uitwerken...

bewerkt door Team VDE
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een Nederlandstalig product in de shop is welkom. (misschien met Duitse ondertiteling?)

 

Als er onverhoopt Duitse ondertiteling op wordt gezet, dan aub ook Nederlandse ondertitels! Er zijn best een aantal slechthorenden en doven die caching als hobby hebben en het wellicht leuk zouden vinden deze dvd te kunnen gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dat de Prof ook positief reageert! We kunnen wellicht buiten het forum om eens met een aantal cache-kopstukken overleggen wat de wensen zijn en het project verder uitwerken...

Dan vraag ik me nu even af wie die cache-kopstukken zoals jij ze noemt zijn icon14.gif Zijn dat mensen die het langst cachen of mensen die er de meeste gevonden hebben, of misschien het meest op het forum actief of die met de grootste mond.....?

Wanneer ben je een cache-kopstuk icon14.gif

Vind dit een beetje vreemde opmerking van je :thumbup:

Of zal ik hier een nieuw draadje over starten :D

Ruud :lol1:

bewerkt door Biertjuh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dat de Prof ook positief reageert! We kunnen wellicht buiten het forum om eens met een aantal cache-kopstukken overleggen wat de wensen zijn en het project verder uitwerken...

Dan vraag ik me nu even af wie die cache-kopstukken zoals jij ze noemt zijn icon14.gif Zijn dat mensen die het langst cachen of mensen die er de meeste gevonden hebben?

Wanneer ben je een cache-kopstuk icon14.gif

Vind dit een beetje vreemde opmerking van je ;)

Of zal ik hier een nieuw draadje over starten :thumbup:

Ruud :lol1:

 

Wil jij hiervoor graag in aanmerking komen...? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...