Spring naar bijdragen

Geocaching chat


worldwidebug

Moet het geocaching.nl chatkanaal een nieuw leven ingeblazen worden?  

88 leden hebben gestemd

  1. 1. Moet het geocaching.nl chatkanaal een nieuw leven ingeblazen worden?

    • Ja
      44
    • Nee
      35
    • Weet niet
      9


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik wil niet modderig overkomen of zo, maar kunnen jullie niet gewoon lekker gaan chatten op dat #geocaching? Althans, dat is wat iedereen schijnt te willen, chatten. Nu, ga je gang maar, niemand houdt je tegen.

 

Q :D

 

(Sorry voor deze post, maar Sint schijnt het zo te willen) (Dat was zeer onbegrijpelijk, maar Sint weet wat ik bedoel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé ff heerlijk zeiken op elkaar. Daar zat ik op te wachten hier. :yes:

Laat iedereen maar kijken wat ze willen, als het er komt kijk ik wel en als ik het leuk vind, blijf ik er wel. Anders niet.

 

Iemand al op mijn site gekeken????? mijn site :D

bewerkt door SN@G
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil niet modderig overkomen of zo, maar kunnen jullie niet gewoon lekker gaan chatten op dat #geocaching? Althans, dat is wat iedereen schijnt te willen, chatten. Nu, ga je gang maar, niemand houdt je tegen.

 

 

 

Je hebt helemaal gelijk Quaerens, alleen dat is niet wat iedereen wil....dat kan je hier toch wel op uit maken...

 

Gr Twinlife :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nounounou, lekker hoor, zo'n discusnie :thumbup:

 

Laten we eerst maar eens beginnen dat er verschillende 'heksendingen' zijn. Lees Harry Potter maar. Maar verder niks. Dus ik wens hier geen enkele relatie te zien tussen een heksending en een IRC-channel. Punt.

 

Verder zijn er bij mijn beste weten een paar IRC-kanalen voor geocachers:

  1. #geocaching, veel gebuikt door een redelijk vaste kring van mensen. Volgens mij heeft geocaching.com ooit dit kanaal geclaimed voor internationaal gebruik, maar daar ken ik de details niet van. Er zitten doorgaans alleen Dutchies, maar ik ben er ook wel eens een 'verdwaalde' Italiaan en Hongaar tegengekomen.
  2. #geocaching_nl, wat ooit is gebruikt als nederlands alternatief. Geen bezoekers, behalve die vreemde die verdwaald is zeker. O ja, en GeoTheo, het botje
  3. #geolambal, geen idee, maar volgens mij nog slapper ge-ouwe-hoer dan op de andere kanalen
  4. #geohacking (oid) waar een paar diehards de puzzels van caches proberen te kraken
  5. #geocaching.nl, een nieuw alternatief van worldwidebug

Het is net als in de kroeg, de ene bevalt je, de andere niet. Bepaal voor je zelf welke 'kroeg' je het beste past. Maar ga niet hier op het forum de boel lopen afzeiken. Niemand niet.

 

Zeikberichten worden verdwijnseld ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na het lezen van deze draad kwam ik een opbeurend artikel tegen in Webwereld.

Even een kort citaat:

"Dinsdag 6 december 2005, 14:03 - Ondanks het gemak van e-mailen, chatten en sms'en, blijft persoonlijk contact de populairste vorm van communicatie te zijn onder Nederlandse volwassenen.[...]".

En over chatten wordt gezegd:

"Bijna driekwart van de ondervraagden (69 procent) gebruikt een chatprogramma voor de lol. Ongeveer één op de vier doet dit om nieuwe mensen te leren kennen.".

Ik maak hier dus uit op dat een kwart van de chatters het niet doen voor de lol. Maar waar dan wel voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke,

 

E.e.a. is mij duidelijk , de meerderheid heeft gesproken. De chat gaat er dan ook komen, de verwachting is dat de chatbox na het weekend te bereiken zijn via geocaching.nl. Iedereen bedankt voor de op- en aanmerkingen en we zien jullie graag terug op de chat!

 

groetjes,

worldwidebug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En over chatten wordt gezegd:

"Bijna driekwart van de ondervraagden (69 procent) gebruikt een chatprogramma voor de lol. Ongeveer één op de vier doet dit om nieuwe mensen te leren kennen.".

Ik maak hier dus uit op dat een kwart van de chatters het niet doen voor de lol. Maar waar dan wel voor?

Zoals je zelf al aan gaf.... mensen te leren kennen.

 

Nou, daarvoor hoef ik het niet :thumbup: Leer mij de mensen kennen.......

 

Nou mijn zegen hebben ze. Ik ben benieuwd of het wat wordt. Zoals ik er nu over denk dan ohne mich.

 

Of het moet al tijdens het cachen of gewoon onderweg zijn via de pocketPC. Het kan dan wel eens handig zijn.

 

[*]#geocaching.nl, een nieuw alternatief van worldwidebug

Licht eraan op welke server.

 

#geocaching.nl is al jaren in gebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geinteresseerden kunnen via deze weg de voorlopige officiele chatroom bereiken:

 

-Ga naar www.borgirc.net

-Kies nederland/belgie

-Download borgirc

-Installeer dit progje

-Start het progje op

-Ga in het scherm wat je krijgt naar file -----> select server

-kies add

-Voer bij description Geocaching.nl in

-Voer bij irc server irc.quicknet.nl in

-Klik aan connect to server

-Type onderaan in de balk /join #geocaching.nl

-je bent nu in de chatroom

-Nog even bij favorites kiezen "Add to favorites' en een vinkje zetten bij join on connect.

 

De volgende keer dat je dit progamma opstart hoef je al deze stappen niet meer te doorlopen, je klikt eenvoudig het bliksemtekentje linksboven aan en je komt direct in de room.

 

 

Ik wil toch eens vragen hoe het met het nieuwe chat kanaal gaat, ben er zelf niet geweest, ook mede dat ik zo eigenwijs ben dat k niets meer hoef te leren. ;)

 

Bij deze dus "hoe gaat het"

 

Gr Twinlife :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals Kruimeldief al terecht opmerkte, #geocaching.nl is al jaren in gebruik, naar mijn weten is het IRC chat kanaal opgericht als alternatief voor #geocaching toen ter tijd ofzo.

 

Nu zit iedereen weer gezellig op #geocaching en is het andere kanaal een beetje eenzame dood gestorven.

 

We kunnen natuurlijk ook met z'n allen daar gaan zitten dan sterft #geocaching weer een eenzame dood, maar hebben we wel een eigen NL kanaal ...... ( hey dat hadden we toch al?)

 

Aanvangkelijk dacht ik ook dat dit draadje daar over zou gaan.

 

Maar goed zoveel mensen zoveel smaken he. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...