Spring naar bijdragen

Geocaching chat


worldwidebug

Moet het geocaching.nl chatkanaal een nieuw leven ingeblazen worden?  

88 leden hebben gestemd

  1. 1. Moet het geocaching.nl chatkanaal een nieuw leven ingeblazen worden?

    • Ja
      44
    • Nee
      35
    • Weet niet
      9


Aanbevolen berichten

Geinteresseerden kunnen via deze weg de voorlopige officiele chatroom bereiken:

 

-Ga naar www.borgirc.net

-Kies nederland/belgie

-Download borgirc

-Installeer dit progje

-Start het progje op

-Ga in het scherm wat je krijgt naar file -----> select server

-kies add

-Voer bij description Geocaching.nl in

-Voer bij irc server irc.quicknet.nl in

-Klik aan connect to server

-Type onderaan in de balk /join #geocaching.nl

-je bent nu in de chatroom

-Nog even bij favorites kiezen "Add to favorites' en een vinkje zetten bij join on connect.

 

De volgende keer dat je dit progamma opstart hoef je al deze stappen niet meer te doorlopen, je klikt eenvoudig het bliksemtekentje linksboven aan en je komt direct in de room.

 

 

Ik wil toch eens vragen hoe het met het nieuwe chat kanaal gaat, ben er zelf niet geweest, ook mede dat ik zo eigenwijs ben dat k niets meer hoef te leren. :lol1:

 

Bij deze dus "hoe gaat het"

 

Gr Twinlife :thumbup:

Oke,

 

E.e.a. is mij duidelijk , de meerderheid heeft gesproken. De chat gaat er dan ook komen, de verwachting is dat de chatbox na het weekend te bereiken zijn via geocaching.nl. Iedereen bedankt voor de op- en aanmerkingen en we zien jullie graag terug op de chat!

 

groetjes,

worldwidebug.

 

Volgende week gaan we dus kijken hoe het gaat ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gaat het nu via IRC draaien of hoe dan? Zover ik weet bestaan de channels #geocaching en #geocaching.nl al langere tijd op de IRC servers in Nederland...

 

edit: ziet dat quicknet idd een eigen channelist heeft. los van de rest van het IRC gebeuren....

bewerkt door TeamTobi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit draadje kwam mij wat laat onder ogen en heb met groeiende verbazing gevolgd hoe de discussie zich ontspon.

 

Ik kan het toch niet laten om My Two Cents eraan toe te voegen.

 

Oke,

 

E.e.a. is mij duidelijk , de meerderheid heeft gesproken. De chat gaat er dan ook komen,

 

Meerderheid?

 

Dat is een beetje het probleem bij polls.

 

Er zijn nu ruim 5000 forumleden. Daarvan hebben er 30 ja gezegd en 23 nee.

5 twijfelaars totaal: 58 stemmen.

 

Daar kun je uit opmaken dat er ca 4942 en een beetje NIET hebben gestemd omdat het onderwerp hen blijkbaar geen fluit interesseert.

De meerderheid heeft dus NIET gesproken.

De uitslag van de poll is dus nauwelijks representatief te noemen voor de mening van de forumleden. In elk ander orgaan zou de stemming ongeldig worden verklaard volgens mij.

 

De starter van dit draadje is natuurlijk reuze enthousiast over zijn idee, anders had hij het niet in de groep gegooid.

Als hij de moeite wil doen om de chat nieuwleven in te blazen, moet hij dat vooral niet laten.

 

Ik ben alleen bang dat een groot deel van die 30 ja-stemmers alleen maar hun mening heeft gegeven en zelf zelden van de geboden gelegenheid gebruik zal maken.

 

Ben bang dat het dus net zo snel doodbloedt als voorheen.

Of je dan al die moeite moet doen terwijl er al diverse andere chat mogelijkheden zijn?

IMHO: ik kan me helemaal vinden in de rijmsels van Team Professor X

 

Oops, nog een Nee stemmer!

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil best begrijpen dat je als recente geocacher je energie graag ergens aan wilt spenderen, aub graag... Wat ik niet snap is waarom je een nieuw IRC channel op wilt zetten, ik zag je zelfs verschijnen op het normale IRC geocaching channel... :thumbup: Begrijp me niet verkeerd, mijn zegen heb je, in het nornale IRC geocaching channel komt en vliegt alles over de tafel ( en soms hebben we het ook wel eens over geocachen ;) ).

Als je weet dat er al zoiets is, waarom het wiel opnieuw uitvinden ? :lol1: onder de noemer officieel ook nog ?

bewerkt door TeamTobi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
En ja, room is nog leeg, maar er komen vanzelf meer mensen..

 

 

 

Ik moet zeggen het loopt nog niet echt storm...

Kom er zelf af en toe een kijkje nemen..

 

En de intentie van het kanaal om iets te leren over het hoe en wat over Geocaching heb ik nog niet voorbij zien vliegen...

 

Kan het al een mislukking genoemd worden of ben ik nu weer TE negatief.

 

Gr Twinlife :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...