Spring naar bijdragen

Nieuwe Caching Site


GeoGerard

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Er zijn in de afgelopen 24 uur ruim honderd caches aangemeld.  :eek:

 

Insgesamt 516 aktive Caches und 486 Funde von 357 Benutzern

 

In hoeverre overlappen de verzamelingen van de verschillende sites nu (niet alleen de nieuwe duitse, maar alle verschillende sites)? Zijn bepaalde soorten caches wel op de een, maar niet op de ander te vinden?

 

Ik voel veel voor het loggen op één site i.v.m. de stats, maar zou het jammer vinden daardoor allerlei leuke caches te missen.

 

Wie heeft een idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is voor mij maar een soort echte caches en dat zijn caches van geocaching.com

Om deze caches op de kaart te vinden gebruik ik natuurlijk geocaching.nl

Dan kunnen er wel terracaches en freecaches en weet ik veel wat voor nepcaches bij komen maar die laat ik mooi liggen.

 

Dus als die site een gebruikers vriendelijke site is met een kaart vergelijkbaar met geocaching.nl, dan kijk ik er vast wel eens op als ik misschien ooit naar Duitsland ga. Als het weer zo'n onzinsite is met nepcaches dan hoeft het dus niet voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor reizigers die zich afvragen wat er zoal te doen is in Australië wat betreft geocaching wil ik de volgende website onder de aandacht brengen:

http://geocaching.com.au/

Het kondigt zich aan als: Geocaching Australia - Free and Open Geocaching

Daar hebben ze logs en statistics, lijsten van actuele caches, een forum (1700 members, 40.000 berichten) etc.

Ook zij komen aan de wensen van hun gebruikers tegemoed en die zijn kennelijk weinig afwijkend van de wensen hier. Hun website heeft overeenkomsten met de onze.

Ik zie geen SMS-dienst bij ze .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Het loopt als een trein, deze nieuwe site.

Binnen een maand:

 

Insgesamt 1435 aktive Caches und 1558 Funde von 781 Benutzern

 

Het is alleen jammer dat er op die site ook cross-postings van caches staan. Een cache bij opencaching.com kan dus ook bij geocaching.com te vinden zijn. Bij TerraCaching.com mag dat niet en dat vind ik beter.

 

Ik vind bij TerraCaching het puntensysteem ook heel goed. Een cache die erg moeilijk is en dus ook minder gevonden is, levert meer punten op dan een simpele opraapcache, die veel vaker gevonden wordt. Bij geocaching.com heb ik een paar moeilijke puzzel-caches gevonden, die me vervolgens hetzelfde schamele puntje opleverde als de meest simpele carpool-cache.

 

André

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij geocaching.com heb ik een paar moeilijke puzzel-caches gevonden, die me vervolgens hetzelfde schamele puntje opleverde als de meest simpele carpool-cache.

 

André

Bij mij gaat het om de lol. Het aantal caches (lees punten) vind ik niet belangrijk. Wil je punten scoren dan doe je gewoon raap/carpoolcaches :beerchug: . Ik vind het jammer dat er zoveel organisaties zijn, laten we toch gewoon bij .com blijven. Wat voegen de andere organisaties toe?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou iemand in hemelsnaam een alternatieve site beginnen? Er valt geen cent mee te verdienen, dus 'gezonde concurrentie' is niet van toepassing.

 

Volgens mij zouden ze beter hun energie in .com of .nl (of .de) kunnen steken, daar hebben we dan allemaal wat aan.

 

Dat je het met sommige dingen niet eens bent, kan natuurlijk, maar dan maar een nieuwe site starten is de verkeerde aanpak. Straks zien we door de bomen het bos niet meer!

 

Mijn mening... :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Punten geven? Heb ik iets gemist?

Volgens mij geeft geocaching.com geen punten voor caches. Het telt alleen maar het aantal gevonden caches op. Moeilijk of gemakkelijk.

Waarom moeten er punten gegeven worden? De bedoeling is dat je gaat cachen en dat je het met plezier doet.

Er is geen wedstrijd, er is geen eer en er is geen roem te behalen. Dat kan ook niet omdat de condities bij een wedstrijd gelijk moet zijn voor iedere cachers.

Kwalitiet of kwantiteit bepaal je zelf door de cache wel of niet te doen.

We zijn geen Douwe Egberts die na x-aantal punten een kado geeft dat in de winkel altijd goedkoper is :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wachten is op de zoekmachine voor Geocaches....;)

 

Die is er ook al... :thumbup:

Waar dan? (en nou niet aankomen met google) ;)

 

Als je Mozilla Firefox gebruikt, kun je een klein extra tooltje downloaden, waarin je een cache kunt opzoeken op 'GC-nummer' of 'op naam'.

Ah, zo. Die had ik al. Ik doelde eigenlijk op een zoekmachine die in meerdere geocaching-sites tegelijkertijd kon zoeken, en niet alleen in GC.com

bewerkt door dmace
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...