Spring naar bijdragen

Nieuwe Caching Site


GeoGerard

Aanbevolen berichten

Regeltjes is één, zolang er ook soepel mee omgegaan kan worden (en dat gebeurd heus, ook al zijn de geluiden hier op het forum wel eens anders ;) ).

Maar waar geocaching.com met kop en schouders boven uitsteekt is de fraai opgezette site, layout en alle aanverwante zaken (lees klantenbinding) door middel van TB's en Geocoins en de mogelijkheid tot extra's middels premium membership.

En momenteel vinden wij het wel lekker om zo gepamperd (ook Amerikaans) te worden dat we met de hele reutemeteut bij geocaching.com en gelieerd geocaching.nl (wanneer worden we groen ;) ) willen blijven. Tweede belangrijke argument is de wereldwijde dekking met redelijke hoeveelheid caches die bij geocaching.com gelogd kunnen worden.

Alle andere "copycats" komen bij lange na niet in de buurt.

Maar als je wilt kun je net zo chauvinistisch worden als bv. de fransen met hun cistesen geolutins. Ieder land zijn eigen systeem, lekker handig..... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik vind ook dat zogenaamde "vrije" caches een probleem kunnen worden voor de legale caches. En ja, de enige legale caches zijn caches met toestemming van de terreineigenaar of beheerder.

 

De gemeente stelt bijvoorbeeld mij als voorwaarde dat de geocachers geen vernielingen aanrichten en alleen komen op de paden en in het gebied waar ik vergunning voor heb gekregen. Dan legt een of andere klojo een illegale cache neer in het beschermde deel van het gebied en meldt dit ding aan bij terracaching of freecaching of een of andere leipeillegalecache.de

 

Dan ziet de boswachter iemand met een GPS die loopt te struinen door het verboden gebied. Die gast denkt dan "wie heeft hier een gps wandeling/geocache uitgezet?", en dan komen ze snel bij mij uit want ik heb een officiele vergunning.

Resultaat: de vergunning wordt ingetrokken en ik mag nooit meer een andere cache leggen. En ik wil er nog een of twee op gemeentegrond bij leggen!

Dit is geen onzinscenario. Misschien wel een doemscenario, maar je moet altijd van het ergste uitgaan want vroeg of laat gebeurt het.

 

 

En nog even om een misverstand te voorkomen:

Als mensen legaal caches gaan leggen en die gaan aanmelden bij een andere site dan geocaching.com omdat ze het niet eens zijn met gc.com dan is het niet zo erg. Ik vind het zelf dan nog steeds klote omdat ik en vele anderen dan een cache missen, maar dat is geen argument om het niet te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We gaan de boel een beetje door elkaar gooien naar mijn bescheiden mening:

Je hebt geocaches. In twee smaken: met en zonder toestemming van de eigenaar van het terrein waar deze geplaatsts is. Zonder toestemming kan in geval van de grandfathered regel of omdat er geen duidelijke eigenaar van het terrein kan worden aangewezen, of omdat het een virtual of locationless is.

 

En je hebt caches die niet een geocache zijn, bijvoorbeeld een terracache, een navicache etc. Die liggen meestal zonder toestemming, maar niet noodzakelijkerwijs.

 

Wat dan een legale cache is, wordt in mijn ogen wat onduidelijk, maar ik neem aan dat je dan een geocache bedoeld met toestemming van de grondeigenaar.

 

Dat andere vormen van cachen dan geocaching het voor geocaching kunnen verpesten in bepaalde gebieden, dat lijkt me duidelijk. Maar dat kan ook gebeuren door (en daar komen ze weer :thumbup: ), de mountainbikers, de hondenuitlaters, de ruiters, de wandelaars, de hardlopers, de countrycrossers, de crossfietsjes, de brommers, ...

Als de boel kapot gemaakt wordt door wie dan ook, dan gaat de boel op slot. Daar worden meer mensen dan alleen geocachers de dupe van.

 

M.a.w. ik zou toch niet de zwarte piet willen toespelen aan cachers van terracaching etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een akelig taalgebruik ! :thumbup:

Ik vind ook dat zogenaamde "vrije" caches een probleem kunnen worden voor de legale caches. En ja, de enige legale caches zijn caches met toestemming van de terreineigenaar of beheerder.

 

De gemeente stelt bijvoorbeeld mij als voorwaarde dat de geocachers geen vernielingen aanrichten en alleen komen op de paden en in het gebied waar ik vergunning voor heb gekregen. Dan legt een of andere klojo een illegale cache neer in het beschermde deel van het gebied en meldt dit ding aan bij terracaching of freecaching of een of andere leipeillegalecache.de

 

Dan ziet de boswachter iemand met een GPS die loopt te struinen door het verboden gebied. Die gast denkt dan "wie heeft hier een gps wandeling/geocache uitgezet?", en dan komen ze snel bij mij uit want ik heb een officiele vergunning.

Resultaat: de vergunning wordt ingetrokken en ik mag nooit meer een andere cache leggen. En ik wil er nog een of twee op gemeentegrond bij leggen!

Dit is geen onzinscenario. Misschien wel een doemscenario, maar je moet altijd van het ergste uitgaan want vroeg of laat gebeurt het.

 

 

En nog even om een misverstand te voorkomen:

Als mensen legaal caches gaan leggen en die gaan aanmelden bij een andere site dan geocaching.com omdat ze het niet eens zijn met gc.com dan is het niet zo erg. Ik vind het zelf dan nog steeds klote omdat ik en vele anderen dan een cache missen, maar dat is geen argument om het niet te doen.

 

@ Kruimel: ik heb het idee dat ik persoonlijk wordt aangevallen, zou je dit draadje svp kunnen sluiten?

bewerkt door GeoGerard
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind ook dat zogenaamde "vrije" caches een probleem kunnen worden voor de legale caches. En ja, de enige legale caches zijn caches met toestemming van de terreineigenaar of beheerder.

 

De gemeente stelt bijvoorbeeld mij als voorwaarde dat de geocachers geen vernielingen aanrichten en alleen komen op de paden en in het gebied waar ik vergunning voor heb gekregen. Dan legt een of andere klojo een illegale cache neer in het beschermde deel van het gebied en meldt dit ding aan bij terracaching of freecaching of een of andere leipeillegalecache.de

 

Dan ziet de boswachter iemand met een GPS die loopt te struinen door het verboden gebied. Die gast denkt dan "wie heeft hier een gps wandeling/geocache uitgezet?", en dan komen ze snel bij mij uit want ik heb een officiele vergunning.

Resultaat: de vergunning wordt ingetrokken en ik mag nooit meer een andere cache leggen. En ik wil er nog een of twee op gemeentegrond bij leggen!

Dit is geen onzinscenario. Misschien wel een doemscenario, maar je moet altijd van het ergste uitgaan want vroeg of laat gebeurt het.

 

 

En nog even om een misverstand te voorkomen:

Als mensen legaal caches gaan leggen en die gaan aanmelden bij een andere site dan geocaching.com omdat ze het niet eens zijn met gc.com dan is het niet zo erg. Ik vind het zelf dan nog steeds klote omdat ik en vele anderen dan een cache missen, maar dat is geen argument om het niet te doen.

 

Nou, nou, nou, met recht een doemscenario, maar ik wil je wel wat feiten melden:

 

Het aantal Terra caches in NL is marginaal: op dit moment 24 stuks. De laatste maanden zijn er misschien 2 of 3 bijgekomen. Waar hebben we het dan over?

 

Je hoeft totaal niet bang te zijn voor een Terra bij jou in de buurt. Het gros ligt in het midden van het land, enkele in het westen en enkele in het oosten.

 

Een redelijk aantal van deze caches heeft ooit zelfs bij gc.com gestaan, dus goedgekeurd door hun. Er zijn een paar ka***ters bij, maar die liggen er al zo lang, dat als ze in de oude periode van gc.com waren ingediend als cache, ze nu onder de grandfathered regeling zouden vallen. Er zitten een aantal hele mooie caches bij!

 

Wij hebben 2 Terra's: eentje is een virtuele en eentje een micro langs een pad. Met de beste wil van de wereld vraag ik me af, hoe die twee het imago van geocaching zouden kunnen beschadigen.

 

Een Terra cache wordt niet echt vaak bezocht. Houdt het gemiddeld op 4 a 5 keer per cache. Cachepaadjes zul je er dus niet aantreffen :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens, waar hebben we het ook al weer over?? (Ruzie svp elders verder of nog beter: pak samen eens een :thumbup: )

 

Een nieuwe site van de oosterburen die net begint. Ik hou mee aanbevolen als iemand die nogal eens de grens over gaat. Geocaching.de is namelijk maar zo zo vergeleken bij .nl, dat kan dus al snel beter. Kijken wie beter is of wordt.

 

Of het wat wordt weet ik niet, maar Nederlanders (of nog specifieker: Hollanders) hoeven niet te kijken. Ze kunnen het gewoon negeren... Dat is net zo als bij .be .fr .ch .at. puntje puntje.

 

Ik heb me al even aangemeld ;) , we leven in een vrij land, en zij aan de overkant gelukkig ook ;) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb me naar aanleiding van dit draadje ook even aangemeld bij opencaching.de en terracaching.com.

Er zijn bijna geen opencachingcaches (wat een woord ;) ) in Nederland. De enige die er staat is ook al op andere sites aangemeld.

terracaching.com heeft meer caches in Nederland, vooral wandelingen zo te zien. Waar je op geocaching.com door de micro's heen moet speuren (overdreven, maar je begrijpt wat ik bedoel) voor een leuke wandeling heb je op terracaching.com direct een lijst waar je uit kan kiezen.

Op cistes.net staan vooral "vakantie caches" van Fransen die in Amsterdam zijn geweest. Het is zowiezo een ander systeem, zonder coords.

En zoals Firefox al zegt: Waar hebben we het over? 4 à 5 founds per cache op terracaching.com en meestal 0 founds per cache/ ciste op cistes.net en opencaching.de. Als je de doelstellingen op terracaching.com leest zie je ook direct dat het niet de bedoeling van deze site is om met geocaching.com te concurreren, maar om een goed overzicht van "kwaliteitscaches" te geven.

 

Q :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het jammere van een paar gepikeerde duitsers is dat ze hun interaktieve kaart gedecimeerd hebben tot een kale krentenbol. Voor onze vakantie lag de interaktieve kaart van geocaching.de mooi vol. Het werkte eindelijk prima per deelstaat. Nu zie ik in ons vakantiegebiedje de HARZ nog maar enkele treurige witte puntjes (sommige bestaan al niet meer!) die allemaal verwijzen naar Navicache. Volgens mij is er bij dit besluit teveel :thumbup:;) genuttigd alvorens een verkeerde beslissing te nemen. Jammer hoor ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het jammere van een paar gepikeerde duitsers is dat ze hun interaktieve kaart gedecimeerd hebben tot een kale krentenbol. Voor onze vakantie lag de interaktieve kaart van geocaching.de mooi vol. Het werkte eindelijk prima per deelstaat. Nu zie ik in ons vakantiegebiedje de HARZ nog maar enkele treurige witte puntjes (sommige bestaan al niet meer!) die allemaal verwijzen naar Navicache. Volgens mij is er bij dit besluit teveel  :thumbup:  ;) genuttigd alvorens een verkeerde beslissing te nemen. Jammer hoor :yes:

Hallo Prof,

Ja, rare jongens die Duitsers. Maar probeer via deze link eens te kijken in de Harz. Je moet wel een beetje topografisch onderlegd zijn, maar het lijkt me op dit ogenblik beter dan de kaart van .de.

 

Viel Spaß :D;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu het toch over interactieve kaarten gaat.

 

Ik heb dit weekend de plugin van geocaching.com voor google earth gedownload. Volgens mij werkt dit fantastisch om caches voor de vakantie op te zoeken. Ik weet niet zeker of je door kunt klikken, maar zelfs als dat niet echt gaat werkt het leuk.

 

Ja, en ik weet het, het is eigenlijk off-topic.

 

Jan

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...