Spring naar bijdragen

Nieuwe Caching Site


GeoGerard

Aanbevolen berichten

Het jammere van een paar gepikeerde duitsers is dat ze hun interaktieve kaart gedecimeerd hebben tot een kale krentenbol.

...

Volgens mij is er bij dit besluit teveel  :thumbup:  :thumbup: genuttigd alvorens een verkeerde beslissing te nemen. Jammer hoor :dribble:

Iets genuanceerder mag wel: de .com site heeft weer aan de layout dan wel mogelijkheden lopen rommelen waardoor de jongens van die duitse site de data niet meer konden downloaden van geocaching.com. Dat kan je trouwens in hun hoofdpagina onder het nieuwskopje gewoon lezen.

bewerkt door jowi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Iets genuanceerder mag wel: de .com site heeft weer aan de layout dan wel mogelijkheden lopen rommelen waardoor de jongens van die duitse site de data niet meer konden downloaden van geocaching.com. Dat kan je trouwens in hun hoofdpagina onder het nieuwskopje gewoon lezen.

En hier liep het allemaal zonder horten of stoten door. Best knap eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iets genuanceerder mag wel: de .com site heeft weer aan de layout dan wel mogelijkheden lopen rommelen waardoor de jongens van die duitse site de data niet meer konden downloaden van geocaching.com. Dat kan je trouwens in hun hoofdpagina onder het nieuwskopje gewoon lezen.

En hier liep het allemaal zonder horten of stoten door. Best knap eigenlijk.

Die Duitse geocachers zouden daar best wel een tip mogen krijgen om ea wel goed voor elkaar te krijgen.

We gaan toch niet weer over die antieke fiets beginnen! :thumbup:

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik alle reacties lees spelen hier twee dingen door elkaar.

Het eerste is dat je gc.com kan vergelijken met microsoft. GC.com is de grootste en je hebt je maar te houden aan hun regels( die amerikaans geschoeid zijn) en als het je niet bevalt dan hoepel je maar op. Onze duitse oosterburen kunnen hier niet mee leven en gaan daar tegen in. Zeg maar een soort mozilla.

Op zich is concurrentie geen slecht uitgangspunt. Gc.com zal zich moeten bewijzen en misschien iets meer moeten kijken naar de europesche collega's. Als ze zich dit niet doen zal er steeds meer weerstand komen. Daarentegen zal het nooit tot een Geocaching.EU komen omdat we het europeesch ook nooit eens zullen worden. Kijk maar naar de EU.

 

Het tweede punt gaat over het wel of niet regelen van vergunningen voor het plaatsen van caches. Men spreekt hier over vrije en legale cachesoorten. In de ogen van wie zijn deze vrij/legaal. De een spreekt over een doemscenario waarbij het cachen volledig verdwijnt en de ander voelt zich aangevallen als hij iets posts.

 

Persoonlijk en ik zeg persoonlijk denk ik dat we iets te ver doorschieten wat betreft het milieu cq natuur. We leven met bijna 17 miljoen mensen in dit kleine landje en we kunnen niet met alles rekening houden. Het is een vreemd iets dat als je met busladingen tegeijk gaat lopen op GL gebied er niets aan de hand is maar als je met een gps loopt of een deel van de route uitstippelt over GL gebied men preciies moet weten weat je doet of wat je van plan bent.

Geocachers zijn door hun openheid een makkelijke groep om tegen aan te trappen als het gaat om regels enz.

Optreden tegen de groep die illegaal afval dumpt van xtc labjes kan men niet want men weet niet wie dat zijn.

 

Ook is het vreemd dat je vorig jaar in de krant las dat men meer behoefte had aan stukken bos waar je nootjes en dergelijke kon rapen. Hoe meer regels er zijn in ons land hoe meer mensen er tegen in verzet komen.

 

Vind het trouwens toch gek dat als een groep zwijnen een stuk grond omwroet dat men een nat kruis krijgt zo mooi is het terwijl als een geocacher een halve vierkante meter omwoelt men spreekt van schande en ophangen dat tuig.

 

Het zal allemaal wel niet zo een vaart lopen. Gewoon rustig doorcachen en straks is er weer een andere groep die de pineut is. Na de mountainbikes de geocachers en straks een andere groep.

 

Misschien niet zo'n gek idee een GC.EU

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook is het vreemd dat je vorig jaar in de krant las dat men meer behoefte had aan stukken bos waar je nootjes en dergelijke kon rapen.

Nootjes rapen doen wij al jaren met de kinderen!

 

kastanje.JPG

Misschien niet zo'n gek idee een  GC.EU

Inderdaad! bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben in mijn vorige berichtje te hard uitgevaren richting de "vrije cachesites" en heb daarbij ook de goede en de kwade over een kam geschoren. Ik heb hierbij de grote voorvechter van het vrije cachen nogal op de tenen getrapt, waarbij het bijna een persoonlijke aanval leek.

Dit was niet mijn bedoeling. Ik wil net als Kruimeldief gewoon dat het geocachen langer blijft bestaan. Zoals je regelmatig hier ziet proberen de kranten al genoeg ruzie te stoken tussen geocachers en natuurbeheerders, dus we kunnen er zeker geen illegaal geplaatste caches bij hebben.

 

Dus ik blijf erbij dat je toestemming moet hebben voor een cache. En waar je die dan aanmeld zal ik in het midden laten. Dan ben ik wel van mening dat zolang het gratis is we het beter met zijn allen bij een organisatie kunnen doen: Geocaching.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat we niet echt gelukkig moeten zijn met die andere organisaties. Zoals Kruimel ook aangaf wordt het dan een wildgroei, met nadruk op wild.

 

Concurremtie is goed zolang het commerciele bedrijven zijn. dan profiteerd de consument. GC.com is een 'dienstverlenend' bedrijf (Groundspeak de commerciele tak) en in dit verband lijkt me dat niemand er echt bij gediend is om deze dienstverlening over verschillende kanalen uit te splitsen.

 

Vergelijk het maar een beetje met het zorgstelsel anno 2006.

Het moet nog van start gaan maar is nu al een puinhoop.

 

Als de grondeigenaren straks inderdaad gaan struikelen over de caches van andere organisaties zullen ook die van GC.com geruimd worden. Dat is geen ilusie maar een feit.

 

Geen caches = geen geocaching.

 

Einde.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Folks,

 

ik heb geen zin om iedereen te quoten. De een zegt dit, de ander zegt dat.

 

Natuurlijk is het een doemscenario als we over die paar piepels hebben die een terracache of hoe die dingen ook mogen heten, hier in Nederland in de grond rammen, als het om tot nu toe "nog maar" 24 caches gaat. Ze zullen alle 24 maar in hetzelfde bosje liggen, dan is de "maar" ineens "veel"

 

Maar we moeten wel het kerkje in het midden laten. Gerard kwam met een Yippeeeverhaal dat de duutsers flink aan de weg timmeren. Wel 100 caches binnen 24 uur online.....

Daar werd in eerste instantie op gereageerd. Hoeveel er in Nederland liggen werd niet over gesproken. En ik ben te gemakzuchtig om al die linkjes maar aan te klikken. De vergelijing met hoe het hier zou gaan en dan bijvoorbeeld in het Gelders Landschap werd door mij als een voorbeeld genoemd. Ik kan alleen maar Nederland als voorbeeld noemen omdat ik niet weet waar duutslaand ligt.

Maar wat in duutslaand gebeurd, kan hier ook gebeuren. Is dat een doemscenario? Ik weet het niet. Gelukkig verschillen we enorm met de duutsers. Maar vanwaar dan de Hiephiephoeratrommelroffelgeluiden van Gerard? Is hij zo blij voor die duutsers dan? Ik denk dat Gerard de oprukkende "cachevrijheid" dichterbij ziet komen.

 

Ik heb het zo gebracht als opzetje naar een leuke discussie waar men zijn mening daarover kon ventileren. Het hoeven niet altijd feiten te zijn. Als we op feiten wachten kan het gebeuren dat je "te laat" bent. Voor wat voor vraagstuk dan ook.

 

Een negatief toekomstbeeld hoeft geen doemscenario te zijn. Een doemscenario is een negatieve fictie waarvan je alleen maar van het slechste uitgaat. Een doemscenario is voor pessimisten.

Een negatieve toekomstbeeld kun je ook hebben als je geen pessimist bent, maar gewoon realistisch bekijkt wat er nu speelt en wat voor moeite we sowieso gaan krijgen als het duutse werkelijke scenario onze scenario gaat worden.

Kan men mij nog volgen? Ik raak zelf wel het spoor bijster :thumbup:

 

Ik las ergens iets over geen ruzie maken. Er is geen ruzie geweest, laat staan gemaakt.

 

En voor wat het caches aanmelden bij geocaching.com betreft door Duitsers... Ik kan je melden dat Duitsland er net nog een nieuwe reviewer bij heeft gekregen omdat de drie die al bezig waren het niet meer aankunnen. Wat het aantal caches betreft dat in Duitsland aangemeld wordt bij geocaching.com, kunnen we in Nederland (gelukkig) nog lang niet aan tippen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iets genuanceerder mag wel: de .com site heeft weer aan de layout dan wel mogelijkheden lopen rommelen waardoor de jongens van die duitse site de data niet meer konden downloaden van geocaching.com. Dat kan je trouwens in hun hoofdpagina onder het nieuwskopje gewoon lezen.

En terecht. Niet alleen de duitser waren aan het leechen, maar ook de Nederlanders, en en en en.

Logisch dat ze zo nu en dan de opnieuw gevonden nieuwe ingang weer versperren.

Dat leechen is al een oud verhaal. Ik geloof dat het 2 of 3 jaar geleden is dat ik er al eens (2x) voor verbannen ben. En ik kan je vertellen, dat doet pijn. Je kunt namelijk geen cache meer bekijken, printen of loggen. Je bent ineens geocacher af.

Er is wel een manier om dan nog binnen te komen, maar ja, je account is ook niet bereikbaar. Daarom kun je waarschijnlijk nu ook niet meer naar caches zoeken als je niet ingelogd bent. Dat kon toen nog wel.

De achterliggende gedachte is niet het willen plagen of een monopoly willen hebben of wat voor kul ook, maar die groep leechers zorgden voor overbelasting van de server met het gevolg dat .com bijna niet meer te bereiken was. En dat was een tig keer erger dan zoals het nu soms is als je savonds in het weekend een cache wilt loggen en je krijgt een servererror.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stel dat ze ivm mogelijke claims bij overstromingen stellen dat caches minimaal 80 meter boven zeenivo geplaatst moeten zijn  :thumbup: , dan wordt nederland een tamelijk lege vlek. Dan maakt een alternatief een goeie kans.

Daarom worden de regels gehandhaaft op Nederlands nivo.

 

Is een leuke stelling natuurlijk. Alleen denk ik dat er dan een bepaling komt waarin staat dat het alleen geldt voor die gebieden die 80 meter onder de waterspiegel vertoeven, mits niet voldoende afgeschermd door middel van dykes as seen in the Netherlands.

 

Ik begrijp het probleem regels niet :thumbup:

 

Zoveel regels zijn er helemal niet.

 

Toestemming moet je hebben en de cacher en aanhang die de caches "doen" mogen geen gevaar lopen. Daarom x aantal meters wegblijven bij snelwegen, spoor, water, enz. Eigenlijk logische regels.

Dan nog een regeltje over cachedichtheid, wat altijd discutabel is. Willen we wel op iedere 160 meter een cache vinden?

 

En natuurlijk ben ik niet volledig omgeturnd. Ik hou ook niet van regels en toestemming. Mijn eerste cache is ook gewoon in de grond gestampt. Goedkeuring? Yes Yes offcourse. Helaas, dat was de goede oude tijd. Maar over hoeveel caches hadden we het toen? Hooguit een paar 100.

 

Maar overal zijn regels, zelfs bij je thuis. Als we ons niet aan bepaalde afspraken (laten we de regels zo maar noemen) houden dan wordt het een volledige losgeslagen kelerezooi. De KralenFee schopt me het huis uit als ik niet 2 uur per week de computer, het forum en het reviewen laat voor wat het is en als ik niet minsten 1 x per 6 maanden voor middernacht in bed lig in plaats van altijd maar tot minstens 03:00 bezig ben. (en dan lieg ik ook nog dat het maar 03:00 was).

 

Overal zijn regels/afspraken, zelfs in de dierenwereld. En zelfs hier op het forum. En je mag best wel eens de grens bewandelen of oversteken zolang het maar niet opvalt. Dan krijg je een tik over je vingers.

Toen het forum maar 50 leden had, viel er hier niets te modereren. Nu we de 5000 al weer een tijdje zijn gepasseerd, is het een ander verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat het aantal caches betreft dat in Duitsland aangemeld wordt bij geocaching.com, kunnen we in Nederland (gelukkig) nog lang niet aan tippen.

 

Valt eigenlijk wel mee, Duitsland is 8,8 keer zo groot als Nederland en heeft ongeveer 6,5 maal meer caches dan Wij. Dus wie is nu intensiever bezig met cachen? Wat inwoners betreft zijn er in Duitsland 5,2 keer zoveel mensen, maar wie is meer arbeidsproductief, jawel de Nederlander, dus.... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valt eigenlijk wel mee, Duitsland is 8,8 keer zo groot als Nederland en heeft ongeveer 6,5 maal meer caches dan Wij. Dus wie is nu intensiever bezig met cachen? Wat inwoners betreft zijn er in Duitsland 5,2 keer zoveel mensen, maar wie is meer arbeidsproductief, jawel de Nederlander, dus.... :thumbup:

Lees het eerste regeltje eens wat je van me gequoted hebt.... "aangemeld wordt"...

 

Ik zie ze hier dagelijks voorbijkomen..

Niet die duutsers hoor, :thumbup: , maar wel de aangemelde caches.

 

Mijn reply was ook om aan te duiden dat de veronderstelling dat heel duutsland overstag is gegaan naar het vrije geocachen, niet helemaal juist is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valt eigenlijk wel mee, Duitsland is 8,8 keer zo groot als Nederland en heeft ongeveer 6,5 maal meer caches dan Wij. Dus wie is nu intensiever bezig met cachen? Wat inwoners betreft zijn er in Duitsland 5,2 keer zoveel mensen, maar wie is meer arbeidsproductief, jawel de Nederlander, dus.... :thumbup:

Lees het eerste regeltje eens wat je van me gequoted hebt.... "aangemeld wordt"...

 

Dit klopt, mijn kennis in Duitsland gaf met net aan dat op dit moment Geocaching een echte rage aan het worden is in Duitsland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier even de melding van www.geocaching.de die misschien wel het succes van de nieuwe site verklaart:

 

WICHTIG: Die Cachedaten von GC.com werden nicht mehr eingeblendet. Da unser Spider von GC.com blockiert wird und Koordinaten zudem neuerdings nur noch nach Login angezeigt werden, ist das Spidern mittlerweile extrem erschwert. Dies führte zu oft unvollständigen oder nicht aktuellen Daten, für die wir (Vinnie- und Nicola) nicht länger die Prügelknaben spielen wollen.

 

Kortom het lijkt erop dat de Duitsers zich dus wat de website betreft losmaken van .com. Je vindt op hun kaarten dan ook geen caches meer via .com zoals de tekst werkelijk zegt.

 

Groeten kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...