Spring naar bijdragen

Nieuwe Caching Site


GeoGerard

Aanbevolen berichten

Punten geven? Heb ik iets gemist?

Volgens mij geeft geocaching.com geen punten voor caches.  Het telt alleen maar het aantal gevonden caches op. Moeilijk of gemakkelijk.

Waarom moeten er punten gegeven worden? De bedoeling is dat je gaat cachen en dat je het met plezier doet.

Er is geen wedstrijd, er is geen eer en er is geen roem te behalen. Dat kan ook niet omdat de condities bij een wedstrijd gelijk moet zijn voor iedere cachers.

Kwalitiet of kwantiteit bepaal je zelf door de cache wel of niet te doen.

We zijn geen Douwe Egberts die na x-aantal punten een kado geeft dat in de winkel altijd goedkoper is :thumbup:

 

Ik bedoel inderdaad het aantal gevonden caches bij geocaching.com.

 

Voor mij is het plezier van het vinden van een cache ook het belangrijkste. Maar een beetje competitie zal je altijd hebben en dat is ook gewoon leuk. Soms is het ook gewoon leuk om een soort competitie met jezelf te doen, door zoveel mogelijk moeilijke puzzel-caches te doen.

 

En je hebt gelijk, als je een cache echt niet leuk vind, moet je hem gewoon niet doen.

 

André

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Waarom zou iemand in hemelsnaam een alternatieve site beginnen? Er valt geen cent mee te verdienen, dus 'gezonde concurrentie' is niet van toepassing.

 

Och, ik kan je er wel een verklaring voor geven.

 

Dat zijn cachers die ontevreden zijn met de regeltjes van .com. En denk daarbij aan de regel dat toestemming van de beheerder van het gebied gegeven moet zijn om er een cache te mogen plaatsen.

 

Natuurlijk is het leuk om via zo'n site illegaal caches te gaan plaatsen in bijvoorbeeld het Gelders Landschap. Wij mogen er ook caches plaatsen, maar de toestemming duurt langer en moeten aan een paar voorwaarden voldoen.

 

Het gevolg is dan gewoon dat de boswachter straks struikelt over caches waarvoor hij geen toestemming heeft gegeven. Met als gevolg dat ze geruimd worden en daarbij lopen we de kans dat goedgekeurde caches ook verdwijnen moeten. Met andere woorden wij zullen dan geen toestemming meer krijgen of steeds moeilijker.

 

Het is geen concurrentie, het is het bespoedigen van het einde van een leuke hobby.

 

Ik wil niet roomser dan de paus zijn, maar ik vraag ik me als forumlid en geocacher af of dit soort topics en sommige links in onderschriften wel op dit forum thuishoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gevolg is dan gewoon dat de boswachter straks struikelt over caches waarvoor hij geen toestemming heeft gegeven. Met als gevolg dat ze geruimd worden en daarbij lopen we de kans dat goedgekeurde caches ook verdwijnen moeten. Met andere woorden wij zullen dan  geen toestemming meer krijgen of steeds moeilijker.

 

Het is geen concurrentie, het is het bespoedigen van het einde van een leuke hobby.

 

Is dit niet wat overdreven? Hier geloof ik absoluut niets van.

bewerkt door GeoGerard
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou iemand in hemelsnaam een alternatieve site beginnen? Er valt geen cent mee te verdienen, dus 'gezonde concurrentie' is niet van toepassing.

[...]

 

Er is hier sprake van 'ongezonde concurrentie'. Jaren geleden onstond er in Duitsland een groepje geocachers met een vete tegen gc.com. Ze waren (en zijn nog steeds) uitermate spraakvol en je komt ze op alle Duitse geocaching forums, newsgroups en yahoo groepen voortdurend tegen waar ze de lezers vertellen over wat voor soort duivelse organisatie gc.com is en hoe iedere gc.com gebruiker misbruikt wordt voor twijfelachtige gc.com bedoelingen. De Duitse geocaching.de webpages zijn doortrokken van deze onlust.

De laatste weken blaast dat orkest weer uit volle borst omdat ze drie dingen hebben gevonden om hun kont tegen de krib te gooien:

1. geen cachecoördinaten meer voor gewone niet-ingelogde bezoekers van gc.com

2. bij gebruik van hun overzichtkaarten en KML-files voor Google Maps/Earth worden de coördinaten een pietsje random verschoven

en - waardoor ze helemaal in alle staten zijn - :

3. hun spider voor het zuigen van cache-info uit gc.com werkt niet meer.

 

Zodoende (?) vind je op de Duitse geocaching kaart van ze totaal geen gc.com caches meer. Het is daar nu alles opencaching en navicache wat de klok slaat.

Dat ze nu dus veel minder te bieden hebben aan geocachers dan vroeger is de zure appel waar men even doorheen moet bijten; men dient in te zien dat op de lange termijn de belangen van Duitse geocachers niet in handen kunnen blijven van een commercieele Amerikaanse firma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gerard:

 

Wat is overdreven en waar geloof je niets van? Ik kan me niet indenken dat je het hele gequote stuk bedoeld.

Maar om je antwoord te geven, nee ik overdrijf het niet en ik ben er van overtuigd. Niet door de weinige bezoekers, maar door de overvloed aan caches die er geplaatst worden waar zeker klachten over gaan komen van een struikelende boswachter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dit niet wat overdreven? Hier geloof ik absoluut niets van.

Nee, ik denk het niet. Bijvoorbeeld: er is een overeenkomst tussen geocaching.nl en het Geldersch Landschap. De boswachter "betrapt" iemand met een gps die van de paden af is. U bent aan het geocachen? De schuld komt dan te liggen bij .nl, omdat die afpsraken heeft gemaakt. Aan de GPSr kun je niet zien of je onder geocaching.nl "valt" of een andre organisatie. Dit kan dus duidelijk schade berokkenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gevolg is dan gewoon dat de boswachter straks struikelt over caches waarvoor hij geen toestemming heeft gegeven. Met als gevolg dat ze geruimd worden en daarbij lopen we de kans dat goedgekeurde caches ook verdwijnen moeten. Met andere woorden wij zullen dan  geen toestemming meer krijgen of steeds moeilijker.

 

Het is geen concurrentie, het is het bespoedigen van het einde van een leuke hobby.

 

Is dit niet wat overdreven? Hier geloof ik absoluut niets van.

 

De denkfout zit hem erin dat het niet de regels zijn van .com waar deze mensen zich tegen verzetten, maar de regels van de terreinbeheerders.

Blijkbaar willen ze deze enerzijds aan hun laars lappen, maar aan de andere kant wel caches plaatsen op deze terreinen...

 

Dit is gewoon piraterij, als je het mij vraagt.

 

Ik deel verder de mening van Kruimeldief over het einde van de hobby, helaas. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we wel zijn: alle concurrentie van terracaching, opencaching, navicache e.a. zal uiteindelijk alleen maar leiden dat geocaching.com zijn best zal moeten blijven doen om de grootste te blijven. De cachers zullen daarvan alleen maar kunnen profiteren :thumbup:

 

Maar dat is dus precies wat ik bedoel!

 

Als alle mensen achter terracaching, opencaching, navicache etc. nu eens hun energie meteen in gc.com zouden stoppen hebben we er allemaal direct wat aan. Ik geloof niet zo in dat 'concurrentie is gezond' verhaal in dit geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we wel zijn: alle concurrentie van terracaching, opencaching, navicache e.a. zal uiteindelijk alleen maar leiden dat geocaching.com zijn best zal moeten blijven doen om de grootste te blijven. De cachers zullen daarvan alleen maar kunnen profiteren ;)

 

Goed gezegd ! :thumbup:

Inderdaad. En mocht er een verschuiving naar een andere site plaatsvinden omdat deze echt iets beters te bieden heeft dan gc.com, dan zal het niet lang duren voordat e.e.a. daar ook verschijnt.

En ook sluiten we natuurlijk fusies niet uit. Er zijn tenslotte wel vaker tegenpolen met gelijke belangen gefuseerd. ;)

 

Ook denk ik niet dat dit zal resulteren in het einde van onze hobby. Misschien komen er een paar kale vlekken op de kaart, maar dat is dan jammer. Genoeg plekken op de aardbol waar we wel mogen lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocaching.com? Dat zijn wij!

Terracaching.com? Dat zijn wij!

Opencaching.nl? Dat zijn wij!

Immers, wij vullen die databases en niet de webbeheerders.

 

Op de keper beschouwd zijn er een aantal websites waarin je caches kunt vastleggen. Als wij met zijn allen in nederland er voor zouden kiezen om al onze caches vast te gaan leggen bij www.komlekkerbijcachenennietbijhunnie.nl, hebben we een goedgevulde website met veel caches in nederland. Kijk bijvoorbeeld bij de russen, de hongaren en de polen. Die hebben ook hun eigen website.

 

Er zijn voldoende alternatieven voor geocaching.com. Maar de meeste individuele cachers zien geen noodzaak om bij geocaching.com weg te gaan. Logisch, want als individuele cacher is die noodzaak er ook niet of bijna niet. Het wordt pas zinvol om daar met alle nederlandse cachers weg te gaan als er iets is waar we als nederlanders falikant tegen zijn, of wanneer alle (de meeste) nederlandse caches niet meer zouden voldoen aan de regels van gc.com.

 

Stel dat ze ivm mogelijke claims bij overstromingen stellen dat caches minimaal 80 meter boven zeenivo geplaatst moeten zijn :thumbup: , dan wordt nederland een tamelijk lege vlek. Dan maakt een alternatief een goeie kans.

bewerkt door Heirbaut Hunters
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocaching.com? Dat zijn wij!

Terracaching.com? Dat zijn wij!

Opencaching.nl? Dat zijn wij!

Immers, wij vullen die databases en niet de webbeheerders.

 

Op de keper beschouwd zijn er een aantal websites waarin je caches kunt vastleggen. Als wij met zijn allen in nederland er voor zouden kiezen om al onze caches vast te gaan leggen bij www.komlekkerbijcachenennietbijhunnie.nl, hebben we een goedgevulde website met veel caches in nederland. Kijk bijvoorbeeld bij de russen, de hongaren en de polen. Die hebben ook hun eigen website.

 

Er zijn voldoende alternatieven voor geocaching.com. Maar de meeste individuele cachers zien geen noodzaak om bij geocaching.com weg te gaan. Logisch, want als individuele cacher is die noodzaak er ook niet of bijna niet. Het wordt pas zinvol om daar met alle nederlandse cachers weg te gaan als er iets is waar we als nederlanders falikant tegen zijn, of wanneer alle (de meeste) nederlandse caches niet meer zouden voldoen aan de regels van gc.com.

 

Stel dat ze ivm mogelijke claims bij overstromingen stellen dat caches minimaal 80 meter boven zeenivo geplaatst moeten zijn  :thumbup: , dan wordt nederland een tamelijk lege vlek. Dan maakt een alternatief een goeie kans.

Gestopt als moderator begrijp ik? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stel dat ze ivm mogelijke claims bij overstromingen stellen dat caches minimaal 80 meter boven zeenivo geplaatst moeten zijn  ;) , dan wordt nederland een tamelijk lege vlek. Dan maakt een alternatief een goeie kans.

 

Hey, stel het ze eens voor :yes: , dan heeft iedereen kans om alle gc caches in Nederland te vinden, nl. deze:

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCHKZA

 

:thumbup:;)

 

Oh ja, in Nederland wordt dan alles noodgedwongen virtueel, zelfs de TB's en Geocoins :D

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...