Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Zo hebben wij (Bounce Team en Malyenki) ook al eens een andere cacher uit de blubber gehaald.

Wie dan? :dribble:

Geplaatst
7-10-2007: Bril kwijtgeraakt (en weer teruggevonden) tijdens de Cache van het Steinerbos.

Kennelijk weinig hiervan geleerd, want op 5-4-2008 bril kwijtgeraakt (en weer teruggevonden) tijdens Emoticon 3

Om vervolgens een half jaartje verder bij een Duitse cache te vergeten dat ik mijn GPSmap 60csx op het dak van de auto had gelegd...

Zie log Moviestar

Also Leute, Hals und Beinbruch !!!

Greetz, Bloodwoosj.

Dat laatste komt mij bekend voor, alleen voor die cacher liep het wat minder goed af, achteraf kwam er via Garmin een nieuwe voor terug. Garantie was het antwoord. (Ik was het niet) :dribble:

Dus dat weer in zijn voordeel.

Geplaatst

Tijdens onze vakantie in Tsjechie (okt. '08) wilde onze auto niet meer starten op de plaats waar we zojuist onze eerste Tsjechische cache gevonden hadden. Daar stonden we dan in de middle of knowhere op zondagmiddag .... Een Nederlandse hulpdienst gebeld. Dankzij de GPS konden we nauwkeurig onze coördinaten doorgeven en twee uur later stond daar de Tsjechische wegenwacht voor onze neus, die ons weer verder op weg hielp.

Geplaatst
In dit soort gevallen kun je ook de noodlijst raadplegen en een cacher in de buurt om hulp vragen.
Nou in dit geval... ik wil niemand zijn koppelingsplaten laten slopen, bovendien woont er in de buurt van waar dit was echt geen enkele cacher. Daarbij, het was half één 's nachts op een doordeweekse dag. Dat lef heb ik ècht niet!

Afgelopen februari stond ik met een cachemaat midden in Zweden. Na een nachtje kamperen bleek het niet de voorspelde -10 C te zijn geweest, maar -24 C!!! We hebben de accu verwarmd op de branders, en zo met de elektrische lier de wagen naar de weg toe kunnen lieren. De motor bleek echter één blok ijs te zijn. De ANWB-alarmcentrale kon niets met onze coördinaten, terwijl we echt in de middle of nowhere stonden. Gelukkig kende een voorbijganger (gemiddeld één per twee uur) de eigenaar van de hulpdienst (40 km verderop).

Ik kan het trouwens iedereen aanraden, cachen en kamperen midden in de winter in Zweden. Bevroren tentritsen als je midden in de nacht moet piesen, onder een stralende sterrenhemel bij -17 ijsmuurtjes maken omdat je anders wegwaait in een sneeuwstorm midden op de Hardangervidda, een pas die afgesloten wordt vanwege de barre weersomtandigheden terwijl jij er kampeert, caches onder meters sneeuw - waar je je een weg heen moet banen met de sneeuw tot aan je oksels: 100 meter in drie uur, de auto uit een greppel lieren omdat je geen spikes in je banden hebt, kamperen op de veranda van een verlaten hut omdat je verdwaald bent op de eindeloze witte vlakte...

zweden.05.jpgzweden.07.jpgzweden.08.jpg

Geplaatst

Vorig jaar tijdens onze vakantie in zuid Frankrijk hebben we een hele mooie cache gelopen in een historisch dorpje. We hebben alles goed kunnen vinden behalve de cache. Tijdens het zoeken was ik een stijl heuveltje opgelopen waar ik prompt naar beneden gleed. In een reflex probeerde ik mij vast te grijpen aan een boomtak. Dit had ik beter niet kunnen doen, want daardoor vloog mijn schouder uit de kom. Dit was niet de eerste keer, dus ik kreeg hem met een beetje wrikken weer zelf terug. Maar de cache hebben we niet meer kunnen vinden.

Groetjes Jack.

Geplaatst

Even een tip voor de gene die eens een keer vast komt te zitten onder niet al te extreme omstandigheden.

Direct stoppen met proberen wanneer je vast zit.

Uitstappen en flink wat lucht uit de banden laten lopen die aangedreven zijn.

Dan nog eens proberen eventueel wanneer het bijna lukt maar niet helemaal de koppeling intrappen. Hierdoor zal de auto terug rollen in het gat en dan op het juiste moment de koppeling weer los laten. Dus een soort schommelen.

Wanneer je denkt dat het dan nog niet lukt stoppen dan is het makkelijker om je er weer uit te slepen.

Banden weer op pompen niet vergeten.

Geplaatst

Heb de laatste tijd drie maal in de sneeuw vast gezeten. De oplossingen: Rij in eerste instantie niet op wegen waar nog geen sneeuwschuivers zijn geweest als je een lage 2 wiel aangedreven auto hebt. Als je toch door rijdt voor wat voor een reden dan ook en vast komt te zitten, eerst uit de sneeuw uitgraven, dan achteruit en vooruit proberen eruit te komen. Als je maar een paar cm's vooruit komt snel in z'n achteruit schakelen, dan weer naar z'n 1 of 2 en zo inderdaad eruit proberen te schommelen. Met het stuur naar links en rechts draaien om wat sneeuw/ zand/ modder/ grind weg te schuiven werkt ook. En als je nog geen sneeuwkettingen om hebt kan je die ook proberen te gebruiken voor extra grip door ze voor de wielen uit te leggen. Tip: leg de sneeuwkettingen daarna ook daadwerkelijk om je banden. :thumbup:

• 1 month later...
Geplaatst
In dit soort gevallen kun je ook de noodlijst raadplegen en een cacher in de buurt om hulp vragen.
Nou in dit geval... ik wil niemand zijn koppelingsplaten laten slopen, bovendien woont er in de buurt van waar dit was echt geen enkele cacher. Daarbij, het was half één 's nachts op een doordeweekse dag. Dat lef heb ik ècht niet!

Afgelopen februari stond ik met een cachemaat midden in Zweden. Na een nachtje kamperen bleek het niet de voorspelde -10 C te zijn geweest, maar -24 C!!! We hebben de accu verwarmd op de branders, en zo met de elektrische lier de wagen naar de weg toe kunnen lieren. De motor bleek echter één blok ijs te zijn. De ANWB-alarmcentrale kon niets met onze coördinaten, terwijl we echt in de middle of nowhere stonden. Gelukkig kende een voorbijganger (gemiddeld één per twee uur) de eigenaar van de hulpdienst (40 km verderop).

Ik kan het trouwens iedereen aanraden, cachen en kamperen midden in de winter in Zweden. Bevroren tentritsen als je midden in de nacht moet piesen, onder een stralende sterrenhemel bij -17 ijsmuurtjes maken omdat je anders wegwaait in een sneeuwstorm midden op de Hardangervidda, een pas die afgesloten wordt vanwege de barre weersomtandigheden terwijl jij er kampeert, caches onder meters sneeuw - waar je je een weg heen moet banen met de sneeuw tot aan je oksels: 100 meter in drie uur, de auto uit een greppel lieren omdat je geen spikes in je banden hebt, kamperen op de veranda van een verlaten hut omdat je verdwaald bent op de eindeloze witte vlakte...

zweden.05.jpgzweden.07.jpgzweden.08.jpg

:dribble::thumbup::thumbup:

Da's nog eens stoer kamperen!!!

k Ben alleen bekend met kamperen in Zweden in zomerser sferen.

Geplaatst
De motor bleek echter één blok ijs te zijn.zweden.05.jpgzweden.07.jpgzweden.08.jpg
Wel eens een luchtgekoelde motor overwogen? Lucht kookt of bevriest niet.... Stoer verhaal trouwens, en mooie foto's.
  • 1 month later...
Geplaatst (bewerkt)

Strikt genomen niet tijdens een cachetocht, maar meer erna. Ik kwam vorige week na een found terug bij de auto. Open de achterklep. Gooi mijn boeltje naar binnen. Gooi de klep dicht... Tja, dat was dus inclusief de sleutels. Niet erg slim. Zoiets doe ik dus maar een keer. (Hoop ik...) :(

bewerkt door Buteo66
Geplaatst
Strikt genomen niet tijdens een cachetocht, maar meer erna. Ik kwam vorige week na een found terug bij de auto. Open de achterklep. Gooi mijn boeltje naar binnen. Gooi de klep dicht... Tja, dat was dus inclusief de sleutels. Niet erg slim. Zoiets doe ik dus maar een keer. (Hoop ik...) :(

En toen? :)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...