Spring naar bijdragen

Begrippenlijst


Aanbevolen berichten

Found staat wel op de lijst,

 

maar FOUND IT! nog niet:

 

enthousiaste uitroep van geocacher om anderen te laten weten dat ze niet meer hoeven te zoeken!

 

groetjes Geovlinder

 

[knip]

 

Met het intieme vriendenclubje waar ik vaak mee cache is de uitdrukking 'Ocho!' geboren. 'Ocho!' spreek uit otsjoo- betekent helemaal niets, is een vreugdekreet als je iets hebt gevonden, maar toevallig passerende passanten zullen niet vermoeden dat er op die plek iets verborgen ligt. Met 'found it!' is die kans stukken groter.

 

Definitie: kreet om anderen subtiel te laten weten dat de zoektocht naar het te vinden object ten einde is.

 

ik vind hier persoonlijk "Kebbum" erg geoleuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Superleuk zeg die begrippenlijst!

 

Volgens ons staat een piko-cache er nog niet bij.

Een piko is ongeveer 2/3 van een nano, superklein dus.

Wij hebben er een gevonden in Duitsland tijdens de kerstvakantie.

Stealth is eigenlijk niet vereist, omdat een dreuzel hem nooit zou kunnen vinden :blush: .

 

 

Zie:

Wonderful Buedingen GCZ71K

 

Heute war Weihnachtsmarkt in Büdingen. War also gar nicht so leicht den Cache zu finden. Dies ist kein Mikro (10E-6), auch kein namo(10E-9) sondern ein Piko-Cache (10E-12).

Thanks for this nice Cache-Box.

 

Ik zal pico-cache opnemen in de begrippenlijst. Maar tegelijk stel ik vast dat jullie dan geen pico-cache hebben gevonden. Die moet dus nog uitgevonden worden. Een cache van 2/3 nano noem ik nog steeds nano. Als je de range van groottes bekijkt van de "kistjes" bij het geocachen, dan hebben we van large-regular-small-micro-nano elke keer te maken met een verkleining met factor 5-50. Reken maar uit hoe groot een pico-cache dan moet zijn. Ik denk iets van enkele millimeters groot. Benieuwd wie de eerste plaatst! :D Moet ook nog logbaar zijn natuurlijk.

 

...

ik vind hier persoonlijk "Kebbum" erg geoleuk.

 

Volgens mij heb je de definitie van FOUND IT! in de begrippenlijst nog niet bekeken.

Of vergis ik me?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Stond "Cacherun" er al bij?

 

Gisteravond geintroduceerd en nu al een begrip! :thumbup:

 

Graag even een definitie.

 

Is het een massale run op een cache?

 

Oops, deze zie ik nu pas.

 

Destijds was het het idee "de cacherun" te organiseren (in december), een wedstrijd, wie in die maand de meeste caches op 1 dag kon scoren, tussen 08.00 's morgens en 17.00 's middags.

Een idee, waar o.a. uit veiligheidsoverwegingen, niet al te veel gehoor aan is gegeven.

 

Als begrip is dit wellicht beter: Cacherun : een poging om het record "hoogste aantal caches gevonden binnen 1 etmaal" te verbeteren.

 

Dat kan het landelijke record zijn, maar net zo goed een persoonlijk record.

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Op mijn site heb ik enkele begrippen uit de geocache-wereld staan. Het zijn uitdrukkingen die wij onderling bezigen.

Ik vraag mij af, of er nog meer uitdrukkingen de ronde doen, die ik ook in mijn lijstje zou kunnen opnemen. :lamo:

 

Even een belangrijke opmerking.

Dit alles speelt zich af in goede harmonie met de betreffende cachers, hoewel zij misschien zelf de uitdrukkingen niet kennen...

Het is louter grappig en/of luchtig bedoeld en voor mijzelf een plezant onderdeel van het geocachen, omdat de begrippen refereren aan allerlei wezenlijke onderdelen van het geocachen. :huh: En uiteraard wil ik het op deze toon houden.

 

Ik kwam op het idee van de begrippenlijst, omdat ik via Achtbaangek vernam, dat gisteren bij het event de Carrotte-methode ter spreke kwam. En uiteraard ben ik trots dat er een methode om caches te vinden, naar mij vernoemd is... :hammer:

 

Misschien nog een begrip. Als je als vierde een cache vind en goud, zilver en brons zijn net vergeven http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC11APY dan kan je loggen "Blik" maar ook 4TF. :bangin:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...