Spring naar bijdragen

Fietssteun


pirri

Aanbevolen berichten

Vond bij een zoektocht naar iets anders dit plaatje van een robuuste fietssteun.

Helaas 39 Canadese Dollars (buiten de verzendkosten). Da's iets meer dan 24 Pleuro.

ram_2.jpg

 

 

Jemig, met zo'n uitstalling wil ik niet op de fiets gezien worden. Een beetje minder mag wel van mij. (Lijkt trouwens een motorsteun te zijn: die zijn zodanig geveerd dat er weinig schokken te verduren zijn. Tenzij bij stevig off road gebruik)

 

Ik heb zelf wel de originele Sportrak fietsteun op mijn mtb zitten. Ik rijd weliswaar niet meer zoals een paar jaar geleden, maar ben er toch niet vies van om de fiets af en toe eens flink te laten rammelen - ondanks vering. :beerchug:

Nooit problemen gehad: noch met de werking van de Sportrak, noch verlies of zo.

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

 

Lijkt trouwens een motorsteun te zijn: die zijn zodanig geveerd dat er weinig schokken te verduren zijn. Tenzij bij stevig off road gebruik

 

 

Geopatra.

 

Om precies te zijn is het een QUAD! :beerchug:

 

Ik snap het. Dan mag hij ook wel stevig zijn!

Maar voor de fiets is het volledig overdone.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap het. Dan mag hij ook wel stevig zijn!

Maar voor de fiets is het volledig overdone.

Het ging mij om de schokken op te vangen, zie in het forum dat er ook andere geocachers hetzelfde probleem hebben gehad dat de garmin niet tegen de schokken van het fietsen kon en daardoor streepjes begonnen te verschijnen op het scherm. De vraag is nu veert deze houder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap het. Dan mag hij ook wel stevig zijn!

Maar voor de fiets is het volledig overdone.

Het ging mij om de schokken op te vangen, zie in het forum dat er ook andere geocachers hetzelfde probleem hebben gehad dat de garmin niet tegen de schokken van het fietsen kon en daardoor streepjes begonnen te verschijnen op het scherm. De vraag is nu veert deze houder?

 

Zonder de steun te kennen, maar aan de hand van de foto durf ik te zeggen dat hij niet veert, maar wel erg stabiel is.

 

Overigens: gezien het geringe gewicht van een gpsr zal vering van het apparaat zelf niet mogelijk zijn.

Mijn ervaring met diverse vormen van vering bij een mountainbike is: geveerde stuurpennen en zadelpennen hebben onvoldoende/nauwelijks dempend effect. Wel effectief is vering in het frame zelf, te weten verende voorvork en/of achtervork.

In dit geval heb je een hele soepele - niet sportieve dus - voorvering nodig met olie/lucht dempers.

Als je die niet hebt is het goedkoper om een hele mooie gpsr aan te schaffen die schokbestendig is!

 

Succes.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel eens een verhaaltje gelezen op een forum van een Legend die op het dak van een auto was blijven liggen, en daar toen met hoge snelheid af is gedonderd.

Geen krassen en nog steeds werken.

Beetje trillen moet dan wel kunnen.

Maar hoor ook wel eens dat ze fietsen niet zo fijn vinden.

Volgens mij ligt het vooral aan de hoe men er zelf mee om gaat ;-)

 

Beetje terzijde: Ik heb zelf mijn GPS12 op hert dak van een auto gelegd, op zijn rubber stripjes, in Dolgellau (Wales). Toen prompt vergeten. Na ruim 20 km, heuvel op, heuvel af over bochtige landelijke wegen, trof ik hem, tot mijn verbazing, aan op het dak van de auto.

Hij was rustig blijven liggen en had de route mooi vastgelegd.

Meer terzake: Trouwens op de fiets heb ik de GPS in mijn zak of in de hand, met voor extra zekerheid een key-cord om mijn nek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meer terzake: Trouwens op de fiets heb ik de GPS in mijn zak of in de hand, met voor extra zekerheid een key-cord om mijn nek.

Dat doe ik ook altijd, maar dan gebruik ik geen key coord, maar dan sla ik het bijgeleverde coord van de etrex drie maal rond mijn pols, dan weet je inderdaad zeker dat je gps nergens tegen kapot slaat. Een ander voordeel hiervan boven een touw om je nek is dat je je gps altijd bij je/ de hand hebt en dus gewoon door kan sturen. Wel zo veilig bij een lange tocht. :(

 

Groetjes Quaerens :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vond bij een zoektocht naar iets anders dit plaatje van een robuuste fietssteun.

 

Die knoppen - zijn die voor de versnelling of voor de bediening van de GPS?

 

 

Ik denk dat ze bedoeld zijn om raketten af te vuren wanneer je de boze boswachter op je af ziet komen bij het onderhoud van je eigen caches :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

ik heb vandaag een fietssteun voor mijn Legend gemaakt omdat ik geen €25 wil uitgeven voor een steun die misschien mijn batterijafdichting kapotmaakt.

Hier volgen wat plaatjes:

1. Neen een HEMA lampje en sloop het clipje van de achterkant af.

http://static.flickr.com/55/115402507_4b271704ab_m.jpg

115402508_0ffee5f30a_m.jpg

 

2. Neem een universele GSM houder en schroef daar het clipje op. Beetje lijm ertussen tegen verdraaien.

http://static.flickr.com/39/115402509_4aa7ae03ea_o.jpg

http://static.flickr.com/41/115404234_6670db215a_o.jpg

 

3. De andere helft van het clipje 90 draaien met een beugeltje

http://static.flickr.com/34/115402510_519636c181_o.jpg

http://static.flickr.com/42/115402512_9101eb750b_o.jpg

 

4. Klaar!

Rijdt prima, geeft goede ontvangst.

115402511_e8700c657f_o.jpg

bewerkt door Onwaarschijnlijk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...