Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Hallo,

Ik heb sinds februari een eTrex Legend gps, en het apparaat bevalt op zich uitstekend, maar wat me nu opviel is dat de lijm van de rubber rondom het apparaat langzaam zacht begint te worden wat als gevolg heeft dat je heb eraf kunt schuiven en bij de connector kun je heb al helemaal eraf halen :D

Heeft misschien nog iemand dit probleem ? Met warm weer worden zelfs de randen plakkerig. Is hier een lijm voor te krijgen ? Ik heb al eens geprobeerd met plastic lijm maar dat werd een grote knoeiboel.

Iemand misschien een oplossing ?

bewerkt door Kleine welp
Geplaatst

Niet aan prutsen maar naar Sailtron gaan. Rubber laat inderdaad los. Daaronder zit een soort plakband, welke de kast waterdicht houdt. Deze moet intact blijven. In het rubber zitten ook de zijknoppen.

Wellicht dat een beetje rubberlijm de boel nog een tijdje op zijn plaats houdt.

Geplaatst

In ieder geval is het altijd beter om er zelf niet mee te gaan zitten klaaien met lijm.

Het is een algemeen verschijnsel bij de Etrex serie van Garmin. Ooit is er bij de produktie een foute lijm gebruikt en vele zijn je al voor gegaan.

Gewoon mee teruggaan naar de zaak waar het gekocht is en deze moet het opsturen naar de importeur Sailtron zoals Thex al schreef.

Je kunt het ook zelf regelen via deze importeur. Men is daar nogal nehoorlijk soepel met dit soort klachten. Ik heb toentertijd met de venture niet eens een rekening of zoiets hoeven overkleggen. Ook was de garantieperiode bij mij al voorbij.

In de regel geeft dat allemaal niets met dit soort fabrieksfouten.

GRTZ

Kruimel

Geplaatst (bewerkt)

Ook bij mijn Vista was de garantieperiode van een jaar al lang verlopen toen ik hem ter reparatie aanbood bij Sailtron. Een week later heb ik hem, met nieuwe rubberrand, weer netjes thuisbezorgd gekregen. En helemaal gratis, ook geen verzendkosten. ;) Zoals Kruimeldief al aangeeft, is het een fabrieksfoutje geweest, verkeerde lijm. ;)

Dus niet zelf aan klooien, wegbrengen of opsturen!

bewerkt door Twumi
Geplaatst

Ik heb het probleem ook gehad met mijn Legend.

Ben bij Sailtron langs gegaan in Houten en ze hebben het direct opgelost.

En ook nog gratis. ;)

Gewoon even een belletje naar Sailtron.

GRTZ

Thira en Candor

• 3 weeks later...
Geplaatst

Dat is precies de reden om je Garmin in Nederland te kopen via aan Nederlandse dealer... (hoewel ze in de US wel achtelijk veel voordeliger zijn)

• 3 years later...
Geplaatst

Nou, ook Eigenwijs heeft nu het lijmprobleem met de Etrex Euro van Garmin. :P

De lijm wordt snotterig/weekt op en de zwarte rubberen rand laat volledig los.

Zoals al eerder gezegd maakt Garmin er geen probleem van e.e.a. ruim na de garantie te verhelpen zonder kosten. :beerchug:

Nu alleen nog afwachten wanneer ik hem terug zal krijgen.

Ook mijn Nederlandse verkooppunt was op de hoogte van dit probleem bij de Garmins en pakte dit probleem snel op.

Hopen dat het hierna allemaal verholpen is.

Hou uw Etrex dus goed in de gaten, het trad bij ons pas op na twee jaar intensief gebruik.

Team Eigenwijs

• 4 weeks later...
Geplaatst

Ik heb een tweedehands vista gekocht en vraag me af, als ik ook die problemen krijg, of ik dan ook bij de importeur terecht kan??

Greetz Scar

Geplaatst
Ik heb een tweedehands vista gekocht en vraag me af, als ik ook die problemen krijg, of ik dan ook bij de importeur terecht kan??

Greetz Scar

Dat hangt ervan af of de gps door de eerste eigenaar in Nederland/Europa is gekocht en niet geimporteerd uit de USA. Want is dat laatste het geval, dan gaat het zeker niet lukken. Dan moet-ie mogelijk naar Garmin Europe in Engeland opgestuurd worden. Maar is hij in Nederland/Europa gekocht dan zou het in ieder geval wel bij de Nederlandse importeur proberen.

Maar het is helemaal niet gezegd dat jij die problemen ook krijgt. Lang niet iedereen heeft er last van.

Geplaatst

Ook wij liepen met de handen vol lijm rond. Inmiddels is onze Etrex op 18-04 bij Sailtron in reparatie gegaan. Is er een werkordernummer aan gekoppeld op 21-04 en is de verwachte datum afgehandeld.....15-05 :yes:

Tja... dat wordt afkicken of ergens een gps scooren willen we de meivakantie door komen.

• 7 months later...
Geplaatst

Zaterdag was het dan zo ver. De eTrex legend hcx terug gebracht naar de gps-shop voor reparatie van het plakkerige rubbertje. :thumbup:

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik hem weer terug heb. Ik had zo'n 3 weken geleden al een mailtje gestuurd naar Sailtron, maar helaas geen enkele reactie terug. Dan maar terug naar de winkel, en daar was het geen probleem. De reparatie zou gewoon onder de garantie vallen, en de gps'r word netjes thuis gestuurd.(ben benieuwd)

Maar ja, je bent hem toch even kwijt. ;)

Ik blijf het wel raar vinden dat er bij Garmin nog steeds geen lampje is gaan branden wat betreft de lijmsoort.

Het 1e forumbericht dateert immers alweer uit 2004. :chef: Om nou 4 jaar lang een gps'r op de markt te blijven brengen, waarvan je blijkbaar weet dat het uiteindelijk een handje snot (de lijm) gaat opleveren. Vreemd.

Ik laat het wel weten als ie weer binnen is.

• 2 weeks later...
Geplaatst

Ik heb een maand of wat geleden hetzelfde probleem gehad, de rand lag er practisch af. GPSr (gekocht nov 2007) teruggestuurd naar de dealer, die heeft hem vervolgens naar Garmin duitsland gestuurd en per ommegaande ontving ik een gloednieuwe! Deze lijkt ander, stugger rubber te hebben, dus misschien dat Garmin er toch wel iets aan veranderd heeft. Ik hoop in iedergeval dat deze rand wel blijft zitten.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...