Spring naar bijdragen

Kabouterbond


Bytheway

Aanbevolen berichten

Het lijkt allemaal op de bekende storm in een glas water.

 

Jos <Team Warmer>

 

Ach ja, was het niet Giscard d'Estaing die verzuchtte tegen zijn secretaris, nadat deze hem een ongunstige publicatie had toegeschoven: 'Ah, le journal, c'est un monsieur'. Een meneer aan een bureau. Zo ook geenstijl.nl. Een mannetje (of vrouwtje) dat met rode oortjes wat flauwekul zit te tikken. De wereld zal er niet door veranderen.

bewerkt door gr2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Om maar eens ON-topic te blijven,  ik heb eens gekeken naar de reacties op geenstijl.nl.  De meerderheid lijkt toch van het type:

- onzin, die kaarten zijn ook legaal te krijgen

- als je zo redeneert kan je alles wel verbieden

 

Het lijkt allemaal op de bekende storm in een glas water.

 

Jos <Team Warmer>

 

Het is een storm in een glas water omdat de meeste die gereageert hebben niet eens weten waar het over gaat en daarbij komt dat je alleen maar kunt reageren op de dag dat het bericht online komt. Dat maakt al snel dat het niet interessant is.

 

Wat niet wegneemt natuurlijk dat het domme geleuter daar op die site "ons" heel wat flauwekul te doen had kunnen geven.

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Wat ik naast een hoop ge nietes-welles nog niet heb gelezen: de Topografische Dienst verkoopt al JAREN de gedrukte exemplaren van de bewuste kaarten aan iedereen die ze opvraagt!!!

 

Info uit de eerste hand: Ik heb ze ZELF besteld voor een paar tientjes per stuk voor de scouting. De digitale versie hiervan zou dan opeens mensen op slechte ideeen brengen? Wat een ongelooflijke borrelpraat van de geenstijl-meneer!

 

Daarnaast huldig ik overigens het idee dat het juist is om op fatsoenlijke wijze te discussieren over zaken die de een niet vindt kunnen en de ander wel. Daar wordt de wereld beter van, denk ik. Verbieden van gezonde discussie is ongezond.

 

Zo vind ik bijvoorbeeld dat de staatskaarten (door ons betaald?) van meer dan 8 jaar oud best gratis in roulatie mogen, er is geen enkele markt voor particulieren die 300 EUR betalen voor 20 cm, dat betaal je niet eens als je je laat, nou ja, laat maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik naast een hoop ge nietes-welles nog niet heb gelezen: de Topografische Dienst verkoopt al JAREN de gedrukte exemplaren van de bewuste kaarten aan iedereen die ze opvraagt!!!

Dat geldt ook voor de digitale kaarten hoor. Iedereen kan ze kopen op abonnementbasis.

 

"Alleen de prijs is Anders"

 

Mensen die niet schrijven, verwensten me te blijven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Als je terug leest in dit draadje dan kan je zien dat ook de zgn. risico-kaarten van de provincies in beeld zijn gekomen.

Vandaag lees ik in de krant "Ruzie over vrijgeven details gevaarlijke objecten".

De minister (Remkes, BZ) vind het een groot risico in verband met terrorisme dat de risicokaarten online zijn te raadplegen door alle burgers. Hij wil dat dat stopt.

De provincies gaan uit van hun wettelijk voorgeschreven voorlichtende taak: openbaarheid voor de burgers over de gevaren in hun leefomgeving.

Sinds de val van De Muur worden veel bestuurlijke methodes uit Oost-Europa geïmporteerd. De woorden van de minister wijzen ook in die richting: "Bijvoorbeeld een legitimatieplicht voor burgers die bepaalde informatie over gevaarlijke installaties opvragen".

Ik zie de nieuwe situatie al voor me: niks meer op het internet en de informatie is te raadplegen in een zaaltje op het provinciehuis gedurende 1 dag per week. Van te voren moet je melden wanneer je komt en waarvoor. Ter plaatse wordt je identiteit vastgesteld, wordt genoteerd welke documenten je inziet en wordt je gefouilleerd op aanwezigheid van copieer apparaten (digicam, mobieltje, dictafoon). Mogelijk moet je ook een geheimhoudingsverklaring tekenen. Je mag alleen papier en potlood mee naar binnen nemen. Na afloop worden je aantekeningen gefotocopieerd.

Zo ging men onder het Stalinistisch Systeem te werk.

Je kan erop tegen zijn maar het helpt wel om het de terroristen moeilijk te maken. En wie, in het bezit van zijn volle verstand, kan nu tegen anti-terreurmaatregelen zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

In mijn vorige bericht vertelde ik over mijn vermoedens wat betreft de toegankelijkheid van info. De soep wordt niet zo heet gegeten als die wordt opgediend.

Na wat polderoverleg binnenskamers is er slechts uitgerold dat de effectcirkels (hoe erg/groot kan de ramp worden) verwijderd gaan worden. Dat is nog niet gebeurd zie http://www.risicokaart.nl/

Ik kwam hetvolgende artikel tegen op Webwereld.

 

Remkes vreest misbruik Risicokaart.nl

Maandag 11 juli 2005, 11:43 -Door Jeroen Doorn

 

Via de website kunnen burgers eventuele risico's in hun buurt bekijken, zoals bijvoorbeeld de opslag van giftige stoffen. Minister Remkes van Binnenlandse Zaken vreest dat terroristen de informatie gebruiken om aanslagen te kunnen plegen, zo zegt hij tegenover het ANP.

De overheid moet dergelijke informatie minder vrijblijvend via internet verspreiden, vindt Remkes. Behalve risicovolle locaties wordt er met behulp van een zogeheten effectcirkel aangegeven hoever een ramp reikt. De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) heeft Remkes geadviseerd de effectcirkels van de site te verwijderen. "Daarmee wordt het wel heel makkelijk gemaakt om een hitlist samen te stellen", aldus de woordvoerder van de minister. [eind]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de site eens bestudeerd.

Er zitten idd een aantal griezelige objecten in ons land.

Een heeft een ramp-cirkel van ruim 6km doorsnee. :lol1:

 

Niet zo verstandig om dit te publiceren.

bewerkt door GeoGerard
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft dus toch ook wel nadelen dat snelle westen; toch maar naar het noorden verhuizen, daar is de kaartnog niet eens klaar.  ;)

Nouja, dat komt omdat o.a. Kruimel er woont. Heel Drenthe is risicogebied. Men moet iedere keer weer zien waar ik ben en zo krijgen ze de kaart nooit af. ;)

 

Niet zo verstandig om dit te publiceren.

Juist wel. Iedereen heeft toch het recht om te weten waar eventuele risico's in zijn omgeving zijn? Ach, als ik alleen al bekijk naar het bedrijf waar ik werk. Het staat op een oude industrieterrein, temidden van diverse woonwijken.

Als er een echte lek bij ons komt en de wind staat verkeerd......

Ik denk, weet het wel zeker, dat de omwonenden zich echt niet realiseren wat er met hun kan gebeuren als alle omstandigheden toevallig tegelijkertijd even slecht zijn.

Ik denk dat Emmen weer ruim beneden de 100.000 inwoners komt :lol1: We oefenen niet voor niets iedere maand voor een oleumalarm. Dat is vaker dan een brandalarm ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er viel mij wat anders op bij het bekijken van de risico kaarten. Het is een beetje offtopic, maar toch:

 

 

elke provincie heeft het weer helemaal anders gedaan. Allemaal zelf weer lekker het wiel uitgevonden...

 

Uitstekend gebruik van de belastingcenten, jongens! ;)

 

:lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie ik in de Volkskrant een stukje staan met als kop "Risico-object moet van internet'.

Het gaat over het konflikt tussen Min. Bin. Zaken Remkes en de verenigde provincies.

De provincies zien het als hun wettelijke taak om de burgers bekendheid te geven van de gevaren om hun heen. De minister vind het gevaarlijk als iedere burger zomaar de gevaren kent. Terroristen zijn n.l. ook burgers.

Maar wie heeft er direct gereageerd op de wens van Zijne Excellentie? De Hoogedelgestrenge burgemeester Sakkers van Eindhoven. Die heeft de gemeentelijke webpage met de risico-objecten in zijn gemeente off-line laten halen. (info nu ter inzage bij Milieudienst Eindhoven na legitimatie.)

En wie is die Sakkers dan wel? Effe googelen.

"Op een roerige discussie-avond in 1989 over basisvorming in het onderwijs waar hij in gloedvolle bewoordingen van zijn afkeer kennis gaf werd hij “politiek ontdekt” door Johan Remkes, onze huidige minister van Binnenlandse Zaken, die hem uitkoos als zijn opvolger in Provinciale Staten van Groningen."

( http://www.academischgenootschap.nl/?id=48 voor nog veel meer)

Waarom krijg ik toch zulke flashbacks naar de 60-er jaren (provo) met de leus 'weg met de regentenmentaliteit'?

 

(+edit)

Ik voeg er nog iets aan toe. Wat doet Sakkers zoal als burgemeester?

 

"... en veiligheid acht hij belangrijke aandachtspunten. Goede contacten met de Provincie, met Den Haag en Brussel zijn al gelegd. En wat kunnen zijn lidmaatschap van de Klankbordcommissie Veiligheid van de ministeries BKZ en Justitie, het Kernteam Grotestedenbeleid en de Raad van Advies Platform Criminaliteitsbestrijding van Justitie voor Eindhoven gaan betekenen? "

 

Wat dat dus betekend (goede contacten met Den Haag) weten wij nu dus ten dele. Die goede contacten bij de Provincie zullen wel gebruikt gaan worden om Noord-Brabant op de ministerieele lijn te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

..........Waarom krijg ik toch zulke flashbacks naar de 60-er jaren (provo) met de leus 'weg met de regentenmentaliteit'?

 

Prof?? Jij bent een heuse provo geweest??? Met een heuse Puch of had je je Sparta toen al? Je hebt dan vast ook nog wel een fotootje vban die tijd B)

Maar je hebt gelijk hoor. Het is weer erg "toevallig". De ene hand wast de andere. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Onze politici in de 2-de kamer hebben weer een nieuwe bedreiging ontdekt: Google Earth met zijn satellietfoto's.

Ze willen dat er iets tegen gedaan wordt want wat zie je duidelijk op de afbeeldingen? Juist ja, het 2-de kamergebouw en ook de haven van Rotterdam. Dat moest niet mogen. Maar erg ver hebben die kamerleden kennelijk niet gekeken want de fabrieken van DSM in Limburg (een van de weinige gebieden die in Google-Earth in hoge resolutie te zien zijn) vermelden ze niet in het bericht.

Hoe zijn ze erop gekomen? Omdat er in Australië ophef was over een op de foto's zichtbare kerncentrale zodat Google Earth een potentiële dreiging voor de nationale veiligheid is. (Evenwel: kerncentrales zijn groot en moeilijk te verstoppen.)

Het krantenbericht is o.a. hier te lezen:

http://www.webwereld.nl/articles/36693

Ik wil er best nog wel meer over zeggen maar helaas moet ik nu eerst op aandrang van de 2-de kamer mijn kippen gaan ophokken want ze eisen nu een directe ophokplicht. En ik ben een gehoorzame burger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze politici in de 2-de kamer hebben weer een nieuwe bedreiging ontdekt: Google Earth met zijn satellietfoto's.

Ze willen dat er iets tegen gedaan wordt want wat zie je duidelijk op de afbeeldingen? Juist ja, het 2-de kamergebouw en ook de haven van Rotterdam.  Dat moest niet mogen. Maar erg ver hebben die kamerleden kennelijk niet gekeken want de fabrieken van DSM in Limburg (een van de weinige gebieden die in Google-Earth in hoge resolutie te zien zijn) vermelden ze niet in het bericht.

Hoe zijn ze erop gekomen? Omdat er in Australië ophef was over een op de foto's zichtbare kerncentrale zodat Google Earth een potentiële dreiging voor de nationale veiligheid is. (Evenwel: kerncentrales zijn groot en moeilijk te verstoppen.)

Het krantenbericht is o.a. hier te lezen:

http://www.webwereld.nl/articles/36693

Ik wil er best nog wel meer over zeggen maar helaas moet ik nu eerst op aandrang van de 2-de kamer mijn kippen gaan ophokken want  ze eisen nu een directe ophokplicht. En ik ben een gehoorzame burger.

Ach wie neemt onze regering nog serieus.

 

groeten haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...