Spring naar bijdragen

Kabouterbond


Bytheway

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Onze politici in de 2-de kamer hebben weer een nieuwe bedreiging ontdekt: Google Earth met zijn satellietfoto's.

Ze willen dat er iets tegen gedaan wordt want wat zie je duidelijk op de afbeeldingen? Juist ja, het 2-de kamergebouw en ook de haven van Rotterdam. 

 

Je bedoelt dat een luchtfoto makkelijker is dan het ze op een presenteerblaadje aangeven zoals HIER? ;)

Of liever dat ze makkelijker kunnen zoeken zoals HIER?

 

Of ben ik nu medeplichtig aan het informatie geven aan terroristen? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En bij de rode stippen kun je je TNT deponeren zeker?

Vond het wel leuk dat onze politiekers niet eens weten wat ze zelf naar buiten brengen.

Maar tot de 29e zijn ze allemaal op vakantie, dus dan heeft een aanslag toch geen nut ;)

Ook opvallend is dat de belangrijkste zaal boven de hoofdingang blijkt te zitten.

Brilliant!

Edit: Misschien moeten we dit maar even doorsturen naar EditieNL ofzo?

bewerkt door dmace
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...]

Ik wil er best nog wel meer over zeggen maar helaas moet ik nu eerst op aandrang van de 2-de kamer mijn kippen gaan ophokken want  ze eisen nu een directe ophokplicht. En ik ben een gehoorzame burger.

Ik ben niet de enige die in paniek is wat betreft zijn scharrelkippen:

 

LEIDEN - Kinderboerderijen in de regio worden 'niet vrolijk' van de berichten over een mogelijke ophokplicht voor kippen, eenden en ander pluimvee. ,,Ik krijg er al kippenvel van'', reageert beheerder Jos Kentie van de kinderboerderij Merenwijk in Leiden. ,,Als je eenden en ganzen binnen moet gaan houden, gaan ze de pijp uit.''

Zijn collega André Kunst van de Alphense Kinderboerderijen sluit zich bij hem aan. ,,Ik hoop maar dat de minister zijn verstand gebruikt en het niet zover laat komen.''

 

Gelukkig hoeft de minister zijn verstand niet te gaan gebruiken want uit Brussel is bericht gekomen:

 

BRUSSEL - Met vogelgriep besmette trekvogels uit Siberië vormen praktisch geen gevaar voor scharrelkippen. Dat hebben deskundigen van de Europese Commissie vrijdag gezegd. [...]

Brusselse deskundigen noemen het risico van trekvogels uit Siberië ,,zo goed als onbestaand voor de EU''. Reden is dat ,,er geen trek van en naar Siberië uit de EU is''.

 

Het wordt nu wel een beetje off-topic maar ja, het is nog steeds komkommertijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm Ik wilde net een reactie gaan posten maar ik zie dat het einde van het draadje al nergens meer over gaat...

 

Anyhoe, ik denk dat het niet zo'n vaart loopt met aanslagen door die stafkaarten, nog eventjes en dan gaan ze ook zeiken over muziek die word uitgezonden, bij goede muziek voelen terroristen zich beter en presteren ze meer, zo kun je achter alles wel wat zoeken. Uberhaupt al die #### over die aanslagen etc is gewoon te triest voor woorden, maar goed, ik zal er dan ook geen woorden meer aan vuil maken. :thumbup:

Het word eigenlijk wel weer eens tijd om een cache te gaan zoeken :offtopic:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik vind het beetje massahysterie en een hoop herrie om niets.

 

Ik durf zelfs te stellen dat je als overheid dit soort informatie moet geven aan de gewone burger. Hoe meer informatie die gewone nurger heeft, des te beter is die in staat om verdachte zaken op te merken.

 

Security by obscurity werkt niet. iig niet meer in het digitale tijdperk. En de "vijand" dan, die krijgt de informatie op een presenteerblaadje? Laat me niet lachen. Terroristische organisaties hebben genoeg geld en middelen om op andere wijze aan de informatie te komen.

 

Het is tijd dat de overheid z'n verantwoordelijkheid neemt, en de gewone burger informeerd over de risico's die deze loopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan hier wel wat zeggen, maar misschien lijkt dat dan op geneuzel van een Kipchen zonder kop?

Ik kwam in een van mijn eerste caches een cd-rom van die kabouterbond tegen. Wist toen totaal nog niet wat het was en heb het ding ook laten liggen.

bewerkt door kipchen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Het is een onderwerp van een tijdje geleden maar ik wil er nu nog even iets aan toevoegen.

Het gekrakeel over de risicokaarten heeft tot nu toe geen wijziging van beleid teweeg gebracht bij de provincies.

Zie maar de zojuist beschikbaar gekomen (maar nog niet volledige) Risicokaart Zuid-Holland.

Je kan nu op zoek gaan (als je geduld hebt, de site is vreselijk traag) naar zaken zoals: Natuurrampen, Paniek/ Verstoring en Kwetsbare Objecten.

Misschien is het ook handig voor cacheleggers om niet alleen te letten op Kwetsbare Natuur (boswachters en zo) maar ook op Kwetsbare Objecten (politie, help-diensten).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...