Spring naar bijdragen

Kabouterbond


Bytheway

Aanbevolen berichten

Je kunt  jezelf afvragen of het niet verstandiger was geweest deze informatie wat neutraler te plaatsen

en de vraag te stellen;  Hoe kijken jullie tegen dit bericht aan?

dan kan je je mening geven.

 

 

Op verzoek de tekst aangepast.

Het aanhalen van een bericht vanaf geenstijl is toch neutraal? De tekst is niet aangepast/gecensureerd.

En verder denk ik dat, zoals zovelen al schrijven, een beetje terrorist uitstekend zonder die DVD (lieve help, staat het al op DVD vandaag...) kan. Bovendien, je kunt ook legale 1:25000 of 1:50000 kaarten van Duitsland, Frankrijk, Belgie, etc krijgen.

 

Ik vind de log van geenstijl een gezocht mediaspektakel. Het gaat werkelijk nergens over. Maar dat schijnt tegenwoordig te moeten in de media.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb de hele thread even doorgeworsteld en kom tot een paar opmerkingen:

 

Dat geschop tegen regels, moddertorren en dergelijke heeft weinig zin, daar doe ik dus niet aan mee.

 

Deze aandacht voor de genoemde kaarten in combinatie met geocachers is niet handig... dat kan de sport niet ten goede komen. Het doet geen goed aan het imago, denk ik... :angry:

 

Geocaching = terrorisme? Echt niet! Maar de werkelijkheid en wat in de media verschijnt... :lol::lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cameleon; als ik even mag aanhalen van Bytheway;

"grote kans dat je er op aangesproken wordt" Beleving?

 

Dat betwijfel ik en dat is geen aanval.

Maar er is rond de cd's en de huidige gebeurtenissen zoveel emotie, die ik dan kennelijk zo niet beleef.

 

En kijkend naar wat voor mensen je zoal onderweg ontmoet op een cache verwacht ik die reactie niet.

Die komen ook vaak niet op dergelijke sites en hebben een eigen weloverwogen mening ervaar ik zo.

Ik merk nog niet dat daar iets in is veranderd.

bewerkt door dj bel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cameleon;  als ik even mag aanhalen van Bytheway;

"grote kans dat je er op aangesproken wordt" Beleving?

Dat zal "in het veld" nog wel meevallen. De mensen die ik daar ontmoet lopen of met een kaart, of met een GPS of met beide of juist geen van beide.

 

De tendens is dat wanneer er in de media aandacht wordt geschonken aan geocachen dan wel die k-kaarten, er een spontane groei van forumleden is alhier. Toeval? En de eerste (en vaak enige) vraag die ze stellen is "hoe kom ik aan..." (3x raden). Is dat de forumbezoeker waar wij met zijn allen op zitten te wachten? Grote kans dat je er op aangesproken wordt, vooral op dit forum. Ik denk dat Bytheway dit bedoeld heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit hier ook niet te wachten op spons-leden... leden die alleen uit zijn op gratis <whatever> software. Dit forum is bedoelt voor geocachers. "Die k-kaarten vindt je dus in caches bijvoorbeeld" als antwoord scheidt aardig het kaf van het koren. Als iemand niet wil gaan cachen om aan hulpmiddelen voor die hobby te komen, dan maar niet. Die kaarten zijn VZIW nooit op deze manier geboren om heel NL te voorzien van gratis spul, maar om geocachers en andere off-road liefhebbers te voorzien van een mogelijkheid om buiten de gebaande wegen (die Tom Tom en Garmin Mapsource nog wel kennen) ook een route aan te maken. Om zo de natuur in te kunnen en die te beleven. Niet om te zien hoe een viaduct er bij ligt, want da's geen natuur (duh!).

 

Ik denk ook dat kwaadwillenden altijd wel aan zooi kunnen komen om hun activiteiten te ondersteunen. Men koopt een papieren stafkaart bijvoorbeeld, als men behoefte heeft aan gedetaileerde kaarten. Dus de link tussen k-kaarten en illegale praktijken is niet juist, behalve als het gaat om (de manier van) verspreiden. Net als een mes sec ook niet illegaal is, maar wel de manier waarop mensen politieke briefjes op iemands borst achterlaten :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bytheway verschijnt regelmatig met zijn naam onder dit draadje, misschien kan hij voor zichzelf spreken.

Als 'ie er toch is.

 

Graag wat getallen bij de toch al progressieve stijging van het aantal nieuwe leden?

In het verleden is deze stijging voor deze gebeurtenissen opgemerkt, Een verandering in deze trend is niet zichtbaar gemaakt . Na progressief komt explosief misschien? Is mij nog niet opgevallen.

 

Ook is het aantal vragen na de gebeurtenissen om cd's niet toegenomen in mijn beleving.

 

Waar is de hollandse nuchterheid gebleven?

 

Misschien is het aardig te enqueteren waar men vandaan komt, althans hoe men kennis gemaakt heeft met

geocaching.

bewerkt door dj bel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bytheway verschijnt regelmatig met zijn naam onder dit draadje, misschien kan hij voor zichzelf spreken.

Als 'ie er toch is.

 

Mmm, mijn mening was al aardig vertaald in de postings van Kruimeldief en Camelion.

 

Ik heb het bericht van geenstijl.nl aangedragen om duidelijk te maken dat wij (geocachers) niet alleen

op de wereld zijn. Bepaalde uitvloeisels van het geocachen kunnen door het oprakelen van de media

schade aanrichten aan alle geocachers.

 

Nu zijn het de k.abouterkaarten. Maar de volgende keer schrijft de media een uitgebreidt stuk over

geocachers die bij het zoeken naar een cache een natuurgebied bechadigen. Of over een bosbrand

die onstaan is omdat een kind een cache heeft gevonden met een aansteker erin.

 

Elke actie geeft een reactie.

 

Daarnaast, zoals we op dit forum welleens kunnen zien: Alles kan ook anders uitgelegd worden.

Dus voordat je iets post, denk na over de gevolgen. En ja, het was mij van af de eerste seconde duidelijk

wat mijn draadje aan zou richten. Maar gezien het grote publiek dat deze weblogger trekt heb ik het

toch gepost.

 

Nog even ter info: Zoals ik mr.bean ook gemaild heb, er mag best inhoudelijk over de legale aspecten van

k.abouterkaarten gesproken worden. Zoals hier en hier.

 

Ook moderators maken fouten, maar we proberen daar wel van te leren. Een aantal forumleden zou eens vooruit moeten

kijken in plaats van achterom. Dat kan heel verhelderend werken! Het heeft geen enkele zin om constant te trappen

naar de moderatie of het geocaching.nl team. Dat werkt alleen averechts, voor beide partijen.

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als je niks met ###### te maken wil hebben, waarom haal je dan dit berichtje aan?

Nou, het is wel nieuws,....

....

Dus ik vind het wel zinvol om hier te plaatsen.

 

Kaarten van 8 jaar oud nieuws? En wat staat er in de ANWB boeken? kom nou, zo kan je alles in verband brengen met terrorisme

Het gaat er niet om of die kaarten wel of niet nieuw zijn, dat weten we allemaal wel.

Het plaatsen van het stukje van geenstijl is nieuws, en omdat ze met geytenwollensokkendragende wandelaars, ons bedoelen, gaat het ons dus wel aan.

En daarom vindt ik het zinnig dat btw het stukje plaatste

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even ter info: Zoals ik mr.bean ook gemaild heb, er mag best inhoudelijk over de legale aspecten van

k.abouterkaarten gesproken worden. Zoals hier en hier.

 

Ook moderators maken fouten, maar we proberen daar wel van te leren. Een aantal forumleden zou eens vooruit moeten

kijken in plaats van achterom. Dat kan heel verhelderend werken! Het heeft geen enkele zin om constant te trappen

naar de moderatie of het geocaching.nl team. Dat werkt alleen averechts, voor beide partijen.

 

Bytheway

Sorry hoor maar ik snap het niet meer.

 

Mogen kabouters nu wel of niet.

 

Dat er in het verleden forum leden een IP-ban zijn opgelopen omdat ze het k woord, op misschien kinderachtige manier, gebruikte moet ik nu in eens vergeten en moet ik alleen maar vooruit kijken.

 

Dat er nu in eens een andere opvatting is over wat wel en niet kan moet ik maar op maken uit het feit dat een draadje door een moderator wordt gestart.

 

Ik lees toch nog steeds in de formregels :

- Geen kabouters*

 

Ik meen me toch te herinneren ergens gelezen te hebben dat de opvatting onder de moderators was dat kabouters een synoniem was voor illegaal.

 

Als het om legale topografische kaarten gaat heeft het toch geen enkele zin om het k woord te gebruiken.

 

En als het k woord wel gebruikt wordt dan is dit dus nog steeds tegen de forum regels.

 

Dit draadje is gestart, door mij, voordat iemand anders het doet. Puur ter

informatie. Geocaching (wandelaars met GPS) wordt er in aangehaald.

Geenstijl.nl heeft 10.000den lezers per dag. Op het ogenblik dat ik de

tekst las, lazen er 984 (!!!) mensen ook mee.

 

Grote kans dat je dus als geocacher door iemand, die alleen dit soort

berichten leest wordt aangesproken. Nu weet je wellicht daarom.

 

 

Wie ben ik, een klein kind dat beschermd moet worden tegen de grootte boze wereld.

De kans dat ik 1 van die 10.000 tegen kom acht ik zeer klein en dan nog ben ik wel mans genoeg om een gesprek met hun aan te gaan.

 

 

Gezien de constante off-topic post van mr.bean worden vanaf nu al zijn.

Met 23 post waarvan de meeste een aanval zijn op moderatie zie ik deze

heer als een flamewar uitlokker.

 

Kom op zeg, een beetje kritiek moet je toch wel kunnen hebben als moderator.

Niet alles gelijk onder Flameware en off topic trekken.

 

Had je nu echt niet verwacht dat er misschien reactie van deze aard zouden komen.

Zeker met met het hele k woord gebeuren nog vers in het achter hoofd.

 

Edit: Quotes leesbaar gemaakt. Door camelion.

 

Bedankt camelion, ik werdt bijna nog bozer omdat ik de quotes niet goed kon krijgen.

bewerkt door deBruineBeren
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het draadje doorgespit en al vrij snel ging mij dit korte zinnetje door het hoofd voor hun volgende column:

 

Geenstijl: ziet naast de caches ook beren in het bos..... :angry:

 

En gewoon lekker blijven cachen..........binnenkort worden ook alle zendvergunningen ingetrokken omdat er geheime boodschappen opgevangen kunnen worden. Of internet wordt dichtgetimmerd :lol: !!!!!!!!! En zo kunnen we lekker doorgaan met alle doemscenario's :lol: .

 

BTW bedankt voor het stukje....ter lering ende (niet) vermaeck

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moderatoren zijn ook maar mensen.

 

Maar het gevaar bij intensief mengen in discussies d.w.z. uitdragen van meningen wat je ook met dergelijke info op deze wijze doet

 

is dat je jezelf op het kruispunt van de discussie plaatst, waardoor je niet meer als objectief gezien wordt.

 

In mijn beleving moet je kiezen; lekker meekletsen of modereren; beide gaat niet in mijn beleving

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wordt ook tijd dat een aantal van de zogenaamde forumleden hier eens flink de wacht worden aangezegd of maar meteen in de ban gaan. 

 

Zogenaamde forumleden, hmmm. Helaas moet ik mij aangesproken voelen als een poster van forumregels en inderdaad, geen inhoudelijke bijdrage.

Ik weet wanneer ik kan ouwehoeren en wanneer ik serieus moet zijn. Dat valt niet altijd op voor wat mijn taalgebruik betreft, maar ik weet voor 99% wel degelijk waar ik mee bezig ben en waar ik het over heb. Ik sta dan ook (bijna) altijd achter mijn eigen woorden. Een enkele keer heb ik ietwat spijt en dat is die 1% waarvan ik zelf even niet wist wat ik deed en dat is meestal uit boosheid geschreven.

 

Dat jij je aangesproken voelt is dus jouw verantwoordelijkheid. Ik heb geen namen genoemd. Je hebt nu eenmaal mensen die altijd denken dat zij bedoeld worden. Daar ben ik niet verantwoordelijk voor.

Natuurlijk mag je wel eens een bericht posten dat nietszeggend is. Velen denken dat ik niets anders doe :lol:

Trouwens, ter geruststelling, je was me nog niet eens opgevallen op het forum. Ik lees je nu voor het eerst. Of dat een goed teken is weet ik niet.

En je schrijft dat je een poster bent van de forumregels? Snap ik niet en moet je niet doen. De Modjes hebben in hun handtekening al een link naar de forumregels. Als nu ook de "gewone" leden hier de forumregels gaan posten raak ik in de war. We weten allemaal wat die regels zijn omdat we er mee ingestemd hebben toen we ons hier aanmelden als forumgebruiker.

 

In plaats van dat we met elkaar, samen, over de onzin van dit soort nieuws schrijven, zitten er hier in dit draadje een enkeling alleen maar te kiften op de moderators en met name op BTW die ineens beticht wordt van de maker van de forumregels

Voor mij geld, ik ben geen ervaren board gebruiker, dat ik graag duidelijkheid hebt. Dit draadje klopt (zoals ik het ervaar) niet met de regels, zoals ik ze ervaar en daar wou ik helderheid over. Misschien is dat ook voor meer leden, die net als ik niet heel aktief zijn in het schrijven, maar wel in het lezen.

 

Dan blijf ik zeggen dat je wel kunt gaan zitten te miereander woord voor voortplanten dat het draadje niet klopt met de forumregels, maar wat kan ons dat schelen als er in het draadje een verhaal wordt gequoot dat ons geocachers lijkt te betichten als mogelijke hulpjes van gasten die een terroristische actie op poten zetten. In dat verhaal staat eigenlijk dat wij domme cachers zo te koop lopen met onze "gestolen" strategische kaarten, dat wij dus slechtwillende hiermee helpen. Dan val jij over de forumregels? Dan ga je ook maar vervoegen bij de psychiater. Als je qua prioriteit dit soort zaken niet kunt scheiden dan bij deze mijn oprechte deelneming.

 

Dat zijn de miereneukers hier die wat mij betreft gelijk in de ban mogen. Dat zijn de ophitsers en oproerkraaiers van dit forum.

 

Je zou ook eens verder dan je neus lang is kunnen kijken, voordat je mensen op één hoop gooit.

 

Hear hear, dat jij degene bent die dit moet zeggen :angry: Nogmaals, mijn oprechte deelneming....

 

In eerste instantie heeft een moderator altijd gelijk. .

 

Nee, een moderator heeft gelijk of niet. Iedereen kan fouten maken.

 

Allereerst lees je niet goed. Ik schrijf toch duidelijk: "In eerste instantie"....."

 

En ja, in principe heeft een moderator altijd gelijk. Een forum is geen democratie maar een dictatuur. Als je vervelend wordt of men heeft teveel werk van je, wordt je gewoon verbannen.

 

En wat je verzoek betreft inzake het plaatsen van een cache en dat we dat niet moeten doen op strategische plaatsen en dergelijke...... Je gaat nu dus op de stoel van de approver zitten? Daar hebben we nu die approvers voor.

 

Trouwens, lees het forum maar eens goed na. Hier is de afgelopen jaren al veel meer over gesproken. Er zijn al verdachte munitiekisten gearresteerd door de politie. En ja, er zijn al verdachte caches opgerold.

 

Jammer van die mooie wekker trouwens, moest dat nu?

 

livetext1.gif

 

Kruimeldief :lol:Wie de toekomst ervaart als tegenwind loopt de verkeerde kant op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, wat een activiteit over een 0-waarde-site als GeenStijl.nl :lol:

 

Zoals bij ieder artikel een hoop geblaat van de 2 hersencellen die de makers rijk zijn.

En daar moeten wij ons druk over maken?

Op de site van de KLU en zelfs in de telefoongids kun je meteen zien waar onze militaire vliegvelden zijn.

Vooral Volkel noemen getuigt van goed onderzoek, want die basis is al 10 jaar niet meer actief, behalve voor oefeningen van onze LMB.

Ook de rest staat in het telefoonboek, en met iedere routeplanner kun je heerlijk uitzoomen om te kijken of er nog meer interessante doelen in de omgeving zijn.

 

Misschien als de makers van GeenStijl.nl de kleuterschool hadden afgemaakt, konden ze dit alles misschien zelf wel bedenken.

 

Geen woorden meer aan vuilmaken dus: Slotje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kruimeldief bedoel je als je medeforum leden niet kunt verdragen dat je beter weg kunt blijven?

Leg eens uit?

Ik had me voorgenomen om jou niet te lezen en al helemaal niet op je te reageren. Waarom dan nu toch? Allereest omdat het maar een regel was en die lees je zonder te kijken en.... ik geef je de voordeel van de twijfel.

 

Alleen, waar heb je het over? Zou het niet handiger zijn om datgene waar jij het over hebt eens te qoten? Dat is wel zo netjes en conform forumgebruik. Quote datgene waar je op reageert.

 

Zo kan ik er geen soep van koken.

 

livetext1.gif

 

Kruimeldief :lol:Mensen die niet schrijven, verwensten me te blijven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...