Spring naar bijdragen

Cachers die niet loggen op de site.


Twumi

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag het logboekje in mijn cache Kreelse Plas vervangen. Thuis kwam ik erachter dat er in het boekje 79 logs staan. Op de site is echter maar 72 keer gelogd. Dat er cachers zijn die nooit op de site loggen wist ik, maar zoveel had ik niet verwacht. Zijn er ervaringen van andere cachebezitters?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Onlangs hebben Azimuth! en ik Trollendael geadopteerd, een cache die al een aantal jaartjes meedraait. Het oude logboekje eens helemaal doorgebladerd, en op een rijtje gezet wie nu waar gelogd heeft. De uitkomst hiervan sluit aan bij jouw vermoeden, Twumi: maar liefst 12 logs in het logboekje waarvan geen vermelding op de site.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Deelen-cache werd regelmatig gevonden door toevallige voorbijgangers. Zo ook geleden door de SBB-opzichter, in de tijd dat die nog niet wist dat deze cache daar lag ... :D

 

Op een gegeven ogenblik heb ik hem verplaatst omdat toevallig vinden ook de kans op rippen groter maakt. Ik heb nu duidelijk minder extra logjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Deelen-cache werd regelmatig gevonden door toevallige voorbijgangers.

Ik denk dat het in dit geval niet gaat om toevallige passanten, hoewel ik dat natuurlijk niet uit kan sluiten. De logs beschrijven vaak de route en/of de ervaringen onderweg. Toevallige passanten zouden dit niet doen.

 

Onder andere deze vreemde log:

 

5 maart 2003

 

Het is fris, maar droog qua weer. Lekker rustig op zo'n vrijdagmiddag. Helaas de cache niet gevonden. Als troost één paperclip meegenomen en een gebruikte telefoonkaart uit Nieuw Zeeland erin terug gedaan. Groet'n Klaas en Berend...

 

 

 

Mmm, niet gevonden, wel in het logboekje geschreven, apart :D

Dit zou idd bij nader inzien ook toevallige passanten kunnen zijn, hoewel de cache goed verstopt ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onder andere deze vreemde log:

 

5 maart 2003

 

Het is fris, maar droog qua weer. Lekker rustig op zo'n vrijdagmiddag. Helaas de cache niet gevonden. Als troost één paperclip meegenomen en een gebruikte telefoonkaart uit Nieuw Zeeland erin terug gedaan. Groet'n Klaas en Berend...

 

 

 

Mmm, niet gevonden, wel in het logboekje geschreven, apart :thumbup:

Dit zou idd bij nader inzien ook toevallige passanten kunnen zijn, hoewel de cache goed verstopt ligt.

Je ziet ook wel eens een logboek waar

 

GEVONDEN!

 

in staat. Nee duh.

 

Groetjes Quaerens :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Twumi, ik moet toegeven dat ik wat off-topic met mijn verhaal over toevallige vinders. Dat is niet wat je vroeg.

 

Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit gecheckt of alle cachers wel op het Internet hebben gelogd. Ik kan daar dus eigenlijk geen antwoord op geven.

 

Een van de toevallige vinders logde overigens wel op het internet, wat wel een aardig logje opleverde. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt:

 

Cachers die in het logboekje schrijven en op internet loggen Found. Zo hoort het spelletje te gaan :D

 

Cachers die in het logboekje schrijven en niet internetten. Is dus niet compleet en kost ze een count. Waarschijnlijk geven ze daar niet om, wel om de wandeling buiten. Half akkoord ;) .

 

Cachers die niet schrijven en wel internetten. Kan kloppen of is een luie cacher die liever klikt "found" en niet naar buiten gaat!!! Wie houdt wie voor de gek. Sommige logs lijken er wel erg op......lekker weer, snel gevonden. Terwijl de cache 4 sterren heeft en je zeker 5 uur moet lopen ;) .

 

Toevallige passanten die schrijven en soms ook internetten.

Wie weet worden dit nog eens ingeschreven cachers :blush: .

 

Feit is dus dat er meer mensen met GPS door het bos rennen en niet allemaal bekend zijn bij geocaching.com. Of goede ogen hebben

 

Maar ja.....als ze de cache maar intact laten en geen carambalige logjes schrijven :thumbup: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel voorkomend verschijnsel bij de Cairnteam-caches. Meestal merken we het doordat we worden gebeld door mensen die bezig zijn met een cache van ons, maar die vervolgens niet loggen op internet. Ook treffen we niet thuis te brengen logs in de logboekjes aan.

bewerkt door gr2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onlangs kreeg ik een mailtje uit Engeland over een TB die vermist zou zijn die als laatste in mijn cache is geweest. Ik ben dus gaan kijken of ik wat in de logs kon vinden. Ik vond daar twee mensen die, uit de beschrijving opgemaakt, wel de route hebben gelopen. Hiervoor moet je internet hebben, anders weet je er niet van af, en bovendien moet je dan vervolgens wel enige moeite doen om bij het eindpunt te komen.

Deze twee mensen hebben niet gelogd op internet, wat mij verder niet zo heel veel uit maakt, maar ze hebben hoogstwaarschijnlijk wel een TB meegenomen (de rest zat er nog in, dus ze moeten weten wat het was). Dit vind ik wel erg kwalijk :blink:. Nu zit er in Engeland een droevig meisje die haar schaapje kwijt is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorig jaar trof ik bij de cache Galloway (?) (Zoetermeer) een grote groep mensen aan die doelbewust naar de cache zochten. In totaal zo'n tien mensen, kinderen, ouderen. En ook een of meerdere GPS'en.

 

Toen ik ook ter plaatse kwam leek het me wel geinig om een gesprekje aan te knopen.

 

Fout!

 

Het enige dat ze vertelden is dat ze al vrij veel caches hadden gevonden, maar nooit op internet een log zetten. En ze zullen dus wel niet de enigen zijn.

 

Overigens leek niemand in de groep enig plezier te beleven aan deze vorm van vermaak. De kinderen hadden in no-time spullen geruild en de cache lag binnen een minuut weer verstopt. En geen lachende/vrolijke/stralende/trotse gezichten. Merkwaardig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken een geocacher van "het eerste uur" die inmiddels ook niet meer logt op het internet, maar nog steeds veel plezier aan het geocachen beleeft. Het "hele gedoe" dat inmiddels rond het geocachen is ontstaan heeft hem doen besluiten om het geocachen te beperken tot "cache zoeken, logboekje invullen, ruilen".

Zijn plezier aan het cachen is er absoluut niet minder om geworden. Ranglijsten, forums e.d. zijn aan hem niet besteed. Hoewel je hem op (sommige) events kunt tegenkomen zul je ook hier zijn logs "missen".

Maar het is daarom geen mindere cacher. Integendeel zou ik haast zeggen. Prima gezelschap waarmee het goed toeven en cachen is. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...