Spring naar bijdragen

Digitale kaarten van Nederland beschikbaar


Peetee

Aanbevolen berichten

jullie lijken allemaal erg enthousiast over dit programma. maar is het alleen voor een GPS in de auto of ook voor hand GPS. mijn vraag is heel simpel, wat heb ik er aan?

Hier even een korte beschrijving:

Met de "Memory-Map" GPS software en bijbehorende kaarten kunt u fietsroutes plannen, kaarten printen en wordt uw positie op de kaart getoond (op de weg of ernaast). En zelf op het water! U kunt gedetaileerde kaarten bekijken op een PC, Handheld PC of Pocket PC die niet van "papier" zijn te onderscheiden. Met "Memory Map" software kunt u navigeren op voetpaden, rivieren, beken, hoogtes, dieptes, contourlijnen en herkenningspunten.

 

Je kunt het dus goed vergelijken met de Ozi-software + bijbehorende stafkaarten. Wat je daaraan hebt zul je voor jezelf moeten bepalen.

 

Op deze site kun je een demo-versie + voorbeeldkaartje downloaden. Bekijk het maar eens.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

jullie lijken allemaal erg enthousiast over dit programma. maar is het alleen voor een GPS in de auto of ook voor hand GPS. mijn vraag is heel simpel, wat heb ik er aan?

Mijn belangrijkste reden is dat we er weer gewoon over kunnen praten, langzamerhand zijn alle woorden die beginnen met een K verboden! :dribble: En het zou én op de PC én op de PocketPC werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Linkje gestuurd naar GPS_NL op yahoogroups. Levert misschien meer geinteresseerden op. Ik ben wel geinteresseerd, maar heb de demo nog niet bekeken, dus ik weet nog niet of ik voor 99 euro's of enig ander bedrag mee wil doen. (lijkt me stug dat we op 30% van de prijs uit kunnen komen)

 

Groeten Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jullie lijken allemaal erg enthousiast over dit programma. maar is het alleen voor een GPS in de auto of ook voor hand GPS. mijn vraag is heel simpel, wat heb ik er aan?

Hier even een korte beschrijving:

Met de "Memory-Map" GPS software en bijbehorende kaarten kunt u fietsroutes plannen, kaarten printen en wordt uw positie op de kaart getoond (op de weg of ernaast). En zelf op het water! U kunt gedetaileerde kaarten bekijken op een PC, Handheld PC of Pocket PC die niet van "papier" zijn te onderscheiden. Met "Memory Map" software kunt u navigeren op voetpaden, rivieren, beken, hoogtes, dieptes, contourlijnen en herkenningspunten.

 

Je kunt het dus goed vergelijken met de Ozi-software + bijbehorende stafkaarten. Wat je daaraan hebt zul je voor jezelf moeten bepalen.

 

Op deze site kun je een demo-versie + voorbeeldkaartje downloaden. Bekijk het maar eens.

Gedownload, maar krijg een melding dat de kaart niet werkt. Omdat de kaart + software uit hetzelfde jaar moet komen. Heb je een linkje naar de kaart die jij gebruikt hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jullie lijken allemaal erg enthousiast over dit programma. maar is het alleen voor een GPS in de auto of ook voor hand GPS. mijn vraag is heel simpel, wat heb ik er aan?

Mijn belangrijkste reden is dat we er weer gewoon over kunnen praten, langzamerhand zijn alle woorden die beginnen met een K verboden! ;) En het zou én op de PC én op de PocketPC werken.

Phoe, kijk maar uit. Er ligt een plan om alles wat niet met een K begint te gaan verbieden. Maar goed, dit software heeft een groot nadeel en dat is dat het 1 op 50000 is en dat is een keer zo klein dan die andere kaarten. (1:25000).

Voordeel is dat ik het heb zien werken en ik toen dolenthousiast was, maar mijn beursje was niet groot geoeg en ik had al die andere kaarten.

Net zoals je het al zegt. Dit spul werkt en op de PC en op de PPC en dat is ook aardig.

 

Ik vraag me wel af waarom ze ineens zoveel goedkoper willen. Hoe up to date zijn die kaarten?

 

livetext1.gif

 

Kruimeldief :dribble:If the enemy is in range, so are you!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil niemand ontmoedigen maar ik zie nergens in de respons van de leverancier terug dat hij het softwarepakket voor 99 euro wil leveren doch dat er bij groepsafname te praten is over de prijs.

Dat lijkt mij dus een heel normaal aanbod maar van een iets andere strekking.

Mocht de leverancier toch een geheel werkende softwarebundel met alle TOP50 kaarten van Nederland voor het bedrag van 100 euro willen leveren bij wijze van promotie, dan ben ik uiteraard ook geinteresseerd.

 

Kees B)

bewerkt door dolphinleap
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil niemand ontmoedigen maar ik zie nergens in de respons van de leverancier terug dat hij het softwarepakket voor 99 euro wil leveren doch dat er bij groepsafname te praten is over de prijs.

Dat lijkt mij dus een heel normaal aanbod maar van een iets andere strekking.

Klopt. Heb dus niet al te hoge verwachtingen bij deze actie. :cry:

 

In mijn briefje naar de leverancier ben ik ervan uitgegaan dat het bedrag van € 459 (of € 369) voor de gemiddelde cacher veel te hoog is. Zeker als je die vergelijkt met de prijzen van digitale kaarten in het buitenland en de papieren kaarten van NL, uitgebracht door de ANWB (Topografische Atlas van NL) ad € 49,95.

 

Daarnaast heb ik geprobeerd in te schatten voor welk bedrag cachers wel interesse zouden hebben. Ik kwam voor mezelf toen uit op een bedrag van 100 euro, of daaromtrent.

 

Het idee daarbij was:

We zouden natuurlijk kunnen proberen het met betreffende distributeur op een akkoordje te gooien. Bv. door een lijst op te stellen van geocachers die bereid zijn voor het hele pakket € 99,-- te dokken. Hoe meer deelnemers, hoe groter de kans ...

 

Je weet maar nooit: Nee heb je, ja kun je krijgen ...  B)

 

Aan de leverancier de keus om hierop in te gaan, of niet ... :beerchug:

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil niemand ontmoedigen maar ik zie nergens in de respons van de leverancier terug dat hij het softwarepakket voor 99 euro wil leveren doch dat er bij groepsafname te praten is over de prijs.

Dat lijkt mij dus een heel normaal aanbod maar van een iets andere strekking.

Mocht de leverancier toch een geheel werkende softwarebundel met alle TOP50 kaarten van Nederland voor het bedrag van 100 euro willen leveren bij wijze van promotie, dan ben ik uiteraard ook geinteresseerd.

 

Kees  B)

Zoals PeeTee het al beaamde, je hebt gelijk. Ik vind het ook vreemd als een leverancier voor 25 afnames ineens een korting van plm 70 a 75 % kan geven. Dat is niet verkeerd. Ik zie daar grote mogelijkheden. Lijkt me leuk om bij een nieuw woningproject met zijn 25 in een keer een nieuwe woning te gaan kopen met 75% korting. Of die Hummer, die ik graag wil hebben, komt zo ook dichterbij. 100.000 euro min 75%.... Rijden we straks allemaal in een, hoe noemen ze het? PC Hooftstraat tractor? :beerchug:

 

Toch zet ik je voor de 100 euro in het lijstje :cry: Is dat niet nr 19?

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals PeeTee het al beaamde, je hebt gelijk. Ik vind het ook vreemd als een leverancier voor 25 afnames ineens een korting van plm 70 a 75 % kan geven. Dat is niet verkeerd. Ik zie daar grote mogelijkheden. Lijkt me leuk om bij een nieuw woningproject met zijn 25 in een keer een nieuwe woning te gaan kopen met 75% korting. Of  die Hummer, die ik graag wil hebben, komt zo ook dichterbij. 100.000 euro min 75%.... Rijden we straks allemaal in een, hoe noemen ze het? PC Hooftstraat tractor? :beerchug:

Ik kan me je scepsis voorstellen, Kruimel. Het zou ook gek zijn als er zomaar 70% van de prijs af zou gaan!

 

Maar aan de andere kant:

Al anderhalf jaar geleden zag jij het pakket op een beurs, maar desondanks weet verder niemand van het bestaan ervan. Daarnaast viel het de Prof in het begin van dit draadje al op dat de eerstgenoemde site al geruime tijd geen onderhoud had gehad. Over het algemeen is dat geen goed teken.

 

Uit de twee voornoemde zaken zou je kunnen concluderen (lijkt mij ook niet vreemd) dat er niet veel exemplaren van het pakket worden verkocht. En dat zou best wel eens aan de veel te hoge prijs kunnen liggen!

 

Ik weet dat de eerste grote tekstverwerkingspakketten WP e.d. zo rond de fl. 2000,-- per installatie kostten. Pas toen Borland het principe ging aanhangen van "wat veel wordt gekopieerd, wordt ook veel verkocht als de prijs veel lager is", en daar veel succes mee had, ging ook de prijs van WP naar de fl. 300-400. En ook dat heeft ze geen windeieren gelegd.

 

Wil Memory Map voet aan de grond krijgen in NL, dat zal ze zich moeten laten zien.

 

Hier ligt een kans !! B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al anderhalf jaar geleden zag jij het pakket op een beurs, maar desondanks weet verder niemand van het bestaan ervan. Daarnaast viel het de Prof in het begin van dit draadje al op dat de eerstgenoemde site al geruime tijd geen onderhoud had gehad. Over het algemeen is dat geen goed teken.

Klopt ook weer helemaal. Kun jij je er niets meer van herinneren dan? Het staat me werkelijk iets van bij dat we misschien een jaar geleden, of nog langer, hetzelfde pakket al eens hier op het forum besproken hebben. Ik kan het niet zo terugvinden. Evenzo goed is het een andere forum geweest :cry:

Die rare prijs verschil was me toen ook al opgevallen. Complete pakket in een keer is duurder dan de onderdelen apart kopen .........

 

Precies, als een pakket in zijn geheel niet loopt of heeft gelopen dan willen ze nog wel eens gaan stunten. Maar ja, dan is het al weer vreemd dat ze niet gelijk een maximum hebben opgegeven. Het zou vreemd zijn als ze zo uit voorraad er 25 of meer kunnen leveren.

Of, deze webshopeigenaar is ook gelijk de importeur en heeft daarom misschien wel complete pallets vol staan. B)

 

Toen ik dit pakket zag was TomTom 2 nog niet leverbaar maar wel al op dezelfde beurs te koop bij inschrijving. En bij beide stands was dan ook duidelijk het verschil te zien in populariteit, terwijl je beide pakketten niet kunt vergelijken.

 

livetext1.gif

 

Kruimeldief :beerchug:Wilt u eens naar mijn bovenkamer laten kijken, die zit vol beesten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...