Spring naar bijdragen

Digitale kaarten van Nederland beschikbaar


Peetee

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

De topografische dienst heeft al eerder in samenwerking met de ANWB boeken met stafkaarten uitgebracht. Zie HIER

het zijn erg mooie boeken, ik heb de versie van Zuid-Holland. Ik hoop alleen dat de ANWB of de Topografische dienst deze kaarten ook eens digitaal zou willen uitbrengen. Een groot voordeel is al dat de kaarten up to date zijn. Voor een redelijk schappelijke prijs (wat kostten de Belgische digitale stafkaarten ook al weer?) schaf ik direct een setje aan.

Misschien een idee om dit verzoek eens met ons allen naar de ANWB mailen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik zo vrij mag zijn om even een self-quote te doen:

 

Gepost op: January 29 2003, 01:08:40

Ik weet niet meer in welk draadje (daarom begin ik deze) het ter sprake kwam maar er zijn CD's op komst met de topografische kaarten 1:50.000 erop.

Dat is aangekondigd bij Memory Map waar helaas de demo-download nog steeds niet werkt. Ook e-mailtjes schijnen te verdwijnen daar. Vandaar mijn vraag: heeft iemand al iets over deze CD's vernomen? Prijzen misschien? Wanneer?

Ik kan ze zelf wel eens gaan opbellen; ik zie net op hun webpage een nummer staan..

 

Als ik de website heden bekijk dan zie ik dat de laatste update geweest is: 01-01-2004 23:40:31

(Nu werkt de download bij mij wel.) Ik denk dat het loosalarm is. :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Prof! Er lijkt inderdaad niet veel activiteit te zijn. :crybaby:

 

Ik heb net even gebeld naar het op de site genoemde telefoonnummer, maar dat blijkt inmiddels verlopen. Er wordt wel een nieuw nummer genoemd, maar daaraan hangt een antwoordapparaat.

 

Volgende week nog maar eens proberen, tijdens kantooruren. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt gelukkig toch allemaal wat mee! Het hele pakket blijkt hier te koop voor € 459,--, maar je kunt het ook in stukjes kopen.

 

Best wel een stevige prijs voor het volledige pakket, maar gelukkig lang niet die duizenden euro's van weleer. :crybaby:

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan je beter de software à € 149,= en de kaarten à € 269,= los kopen.

Dan ben je maar € 418,= ipv € 459,= kwijt.

 

Of zie ik hen nu verkeerd  :crybaby:

Nee, ik denk niet dat je het verkeerd ziet. Het enige verschil dat ik zie, is dat je bij het volledige pakket ook kunt beschikken over de Watersport kaarten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan je beter de software à € 149,= en de kaarten à € 269,= los kopen.

Dan ben je maar € 418,= ipv € 459,= kwijt.

 

Of zie ik hen nu verkeerd  :blink:

Nee, ik denk niet dat je het verkeerd ziet. Het enige verschil dat ik zie, is dat je bij het volledige pakket ook kunt beschikken over de Watersport kaarten.

Grappig dat ik dit hier zie. Bijna 1.5 jaar geleden heb ik dit werkend gezien op een beurs. Ik heb daar een demonstratie van dit software en van de kaarten gezien, op een laptop en op een pocketPC.

Ik geloof zelfs dat ik er toen nog een demo CD van heb gekregen.

Ik was terplaatse behoorlijk onder de indruk van het spul en heb het alleen niet gekocht omdat ik het zo duur vond. Een half uur later kocht ik een gieg CF geheugenkaartje en TomTomNavigator. Schijnbaar had ik daar toen meer belangstelling voor omdat beide opgelteld duurder was dan deze set.

Ik vond het namelijk deze software veel lijken op de CD's die we overal konden vinden toentertijd en ik had daarom liever software waarmee ik kon navigeren :yes:

Ik weet nog dat ik met de verkoper bij de stand toen ook al over de prijs heb gehad. De prijs was toen hetzelfde als nu, ook als set duurder dan apart.

 

Ik vind het nog te duur. De Kaarten van België kosten niets vergeleken met dit spul.

 

livetext1.gif

 

Kruimeldief :ph34r:Wat is goed fout als het foute niet goed is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het nog te duur. De Kaarten van België kosten niets vergeleken met dit spul.

Ik ben het met je eens. Vooral als je er van uitgaat dat we het hier hebben over gemeengoed dat met belastinggeld betaald wordt.

Materiaal en fabricagekosten mogen best gerekend worden, maar die worden alleen maar lager bij grotere afnames.

En dat is 8 eurocent per CD bij een oplage van 100.000 stuks. Hoesje er omheen, en niet teveel overdreven gedoe erbij, en ook in Nederland kunnen we voor 50 Euro klaar zijn.

 

Het blijft zakkenvullerij, en tot die tijd blijf ik lid van de dwergenbond ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...