Spring naar bijdragen

Hoe beïnvloedt deze Corona-periode jou als geocacher?


Peetee

Hoe beïnvloedt deze Corona-periode jou als geocacher?  

89 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe vaak geocache jij in deze periode?

    • Ik cache absoluut minder vaak dan voorheen
      22
    • Ik ben vaker gaan cachen als voorheen
      13
    • Ik cache ongeveer even vaak als voorheen
      28
    • Ik ben juist gestart met geocachen door de corona periode
      6
    • Ik heb na een periode van veel minder geocachen de hobby weer opgepakt
      20

Deze peiling is gesloten. Er kan niet meer worden gestemd.


Aanbevolen berichten

De corona crisis heeft veel invloed op ons leven en natuurlijk ook op onze hobby. Evenementen zijn gecancelled, er worden voorlopig geen nieuwe gepubliceerd en ook de publicatie van geocaches is voorlopig stilgezet.

Hoe heeft dit alles onze hobby voor jou beïnvloed? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Interessante discussie, we zeggen vaak tegen elkaar dat we blij zijn met deze hobby. Op hoofdlijnen kunnen we de hobby gewoon uitvoeren, in tegenstelling tot zaken die niet door kunnen gaan.

We genieten er dus zeker van, maar als ik kijk naar absolute aantallen, zijn deze redelijk stabiel: niet meer maar ook niet minder.

Wat er wel veranderd is, dat is dan toch een leuke jaarlijkse MEGA of zo, die hebben we vorig jaar moeten missen ondanks wel de boeking enz.

Dat is het wel zo'n beetje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de winter houd ik altijd zo-wie-zo m'n winterslaap en staat ook het geocachen op een laag pitje. Ik maak nu meer korte wandelingen vanuit huis, in de direct omgeving.

Geocachen gaan we wel weer, als de tijd daarvoor rijp is. Aangezien we toch altijd de rust op zoeken in grote natuurgebieden, heeft corona daar niet direct invloed op.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gaan iets minder cachen dan voorheen en proberen dan de minder bezochte natuurgebieden op te zoeken. Ook de wat oudere caches, die niet zo frequent meer bezocht worden. Daarnaast hebben we ook best veel labcaches gedaan. Deze zullen vast niet met deze reden ontwikkeld zijn, maar het valt wel op dat ze in deze tijd als paddenstoelen uit de grond schieten (je hoeft dan niets aan te raken).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ongeveer hetzelfde.

Verder:

Geen events (altijd wel een paar per jaar), ze waren er weinig, maar die er een periode wel waren bewust vermeden.

Geen trails,

Altijd kijken hoe druk het is en anders terug,

Altijd een gebied zoeken dat minder populair lijkt.

Nooit iets dat binnen ligt.

Ik probeer niet te ver weg, maar dat is moeilijker (ook lang niet altijd rustiger)

 

Verder moet ik er aan denken dat ik geen zaken als dopjes en pennen tussen mijn tanden steek, geen dingen blaas (pijpjes, ballonnen enz.), dat ik mijn handen ontsmet en let ik meer dan voorheen op snoep/eten in een cache (en gek genoeg vind ik ook meer).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik ben meer gaan cachen: aan het begin van de Corona periode ben ik begonnen met een streak. Ik werk volledig thuis en zit de hele dag achter zo'n scherm. :(. Ik maak nu iedere dag een fietstocht van 1-2 uur om een cache te vinden, en op deze manier blijf ik in beweging en kom ik voldoende in de buitenlucht. Weer of geen weer, ik moet gewoon op pad. Ik doe dit alleen of met een gezinslid, het risico op besmetting is nihil.

Wat natuurlijk ook mee speelt: er zijn niet heel veel andere uitjes op dit moment. Op bezoek gaan bij anderen doen wij ook minimaal, dus we zijn blij dat we nog mogen wandelen en fietsen. En geocachen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Peetee unpinned en pinned this discussie
  • 2 months later...

Ik heb dit met momenten dat ik ineens paar dagen achter elkaar gaan en dan weer paar weken of langer niets.

Zeker in corona tijden is wat minder.

Nu was ik wat lab cache gaan doen , daar moet je niets aanraken ,tenzij ja er een bonus bij zit.

Als er zoiet uitkomt voor een souvenir te verdienen is dit een uitdaging voor de benodigd puntjes te verdienen.

Het liefst naar plaatsen waar ik paar dagen achter elkaar kan gaan zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Peetee unpinned this discussie

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...