Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Tot vorige week gebruikte ik vaak Geocaching One om waypoints bij de caches te noteren om zo tot een eindpunt te komen, maar deze app heeft de ondersteuning van geocaching.com gestopt en is nu waardeloos geworden.

Welke apps gebruiken jullie voor het zoeken naar Multi's?

Mark 

Geplaatst

Je zou ouderwets een stukje stukje papier mee kunnen nemen en daar de notities opschrijven met natuurlijk een meegenomen pen of potlood.

Het is zelfs mogelijk om een cachebeschrijving af te drukken en mee te nemen als je een multi loopt. Ook daar kun je notities opschrijven.

Geplaatst

Ik gebruik de methode van harrie en bereid de caches die ik op het oog heb altijd voor en print de beschrijving(en) en andere bijzonderheden uit. In het veld vul ik dan met pen de gegevens aan. Op vakantie of weekendjes weg gaat er voor dat doel een laptop en printertje mee. 

Geplaatst

In c:geo kun je bij elke cache extra waypoints aanmaken, waar je dan naartoe kunt navigeren. Ik geocache vrijwel altijd paperless, alleen bij hele ingewikkelde berekeningen gebruik ik soms een stukje papier.

Geplaatst (bewerkt)

Ik gebruik helemaal geen

15 uur geleden zei Schiedonnetjes:

Tot vorige week gebruikte ik vaak Geocaching One om waypoints bij de caches te noteren om zo tot een eindpunt te komen, maar deze app heeft de ondersteuning van geocaching.com gestopt ...

Ik gebruik geen app om waypoints te noteren en/of te berekenen. Ik maak gebruik van een mix van de bovenstaande 3 cachers.

Voor multi's maak ik ( met een eigen script ) een samenvatting van wp's/vragen/opdrachten, die print ik. Daarop wordt onderweg o.a. aantekeningen gemaakt, wp's berekend en eventueel een hint voor de te maken log genoteerd. Voor wp's/coördinaten gebruik ik een Garmin 64s gps. Voor 'naslagwerk' ( b.v. het lezen van oude logs ) gebruik ik C:Geo, die geheel voor offline gebruik is ingericht ( thuis de betreffende caches laden en daarna updaten ).

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

Ook ik ga met pen en papier op pad. Ik vind het prettig om aanwijzingen en vragen bij de hand te hebben, daar maak ik vooraf een documentje van, zodat ik informatie die niet per se nodig is weg kan laten. Aantekeningen maken kan dan op hetzelfde papier.

Geplaatst

IDD afdrukken met de optie "no logs"  en meestal ook "hide images" tenzij je de plaatjes ergens voor nodig hebt :yes:.  Verder op pad met de GPS, bij sommige multi's staan de waypoints er al in, soms moet je ze zelf aanmaken na het beantwoorden van de vraag, smartfone mee om soms eens iets na te kijken en meestal wordt de cache dan wel gevonden. Als de aanwijzingen duidelijk genoeg zijn en niet voor velerlei uitleg vatbaar :nono:

Geplaatst

Ik ga ook het liefst met een uitgeprinte multi te werk 

Vorige week de app gc buddy geprobeerd maar mijn voorkeur gaat toch naar dat ouderwetse papier en een pennetje

Gr Leeuwenhond

Geplaatst

Ik ga in het algemeen met een (evt ingekorte) print van de multi op pad.

En maak daar dan ook gelijk de berekeningen op en vul antwoorden in.

C;geo of de gc app gebruik ik als het nodig is, meestal als er wat onduidelijkheden zijn of het niet kan vinden, of geen kloppende oplossing krijg.

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Geplaatst

Ik gebruik sinds kort GC buddy. Je kunt beginnen met GC buddy trial die volledig functioneert op één ding na. Je kunt je multi's thuis voorbereiden op je computer

Geplaatst

Ik print het liefste de listing van een multi. Maar op vakantie is dat niet altijd mogelijk. Voorheen deed ik dat als voorbereiding thuis allemaal printen met als gevolg dat de meeren deel van die multi's onaangeraakt in de bewaarmap bleven zitten. Zonde van het papier dus :no:

Ben ik thuis en ga ik op pad dan print ik de listing.
Ben ik op vakantie dan stap ik tegenwoordig over naar digitale oplossingen.

Verder gebruik ik altijd de app c:geo offline.
Zo kan ik

• de laatste logjes lezen mocht dat in het veld nodig zijn.
  • Een offline notitie maken bij de cache.
  • De offline logjes thuis als veldnotitie exporteren naar geocaching . com om dan online mijn log verder af te schrijven.

Een ander app waarmee ik aan het experimenteren ben is Go(x)° 
Wat priegelen op de telefoon, maar werkt heel handig vind ik tot nu toe. Het helpt je met de berekening van het cache coordinaat. Zelf hoef je, na enige voorbereiding, enkel de antwoorden van A t/m Z of zo in te vullen.

Verder gebruik ik in het veld mijn GPS om alle locatie's op te zoeken.
(ik moet nog wel enorm wennen aan mijn net aangeschafte GPS Etrex 22x)

• Leuk 1
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...