Spring naar bijdragen

Geocafé "het Opkikkertje" 2020


Peetee

Aanbevolen berichten

14 minuten geleden zei Peetee:

Jeetje! Een dikke maand in lockdown! Daar had ik écht niet op gerekend! :blink::down:

Een volle maand ( t/m 19 januari ) daar had ik ook niet op gerekend, maar de huidige regels worden te vaak genegeerd of naar wens aangepast, dus helpen ze niet voldoende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

13 minuten geleden zei Berenboot:

Snap alleen niet waarom er geen caches meer gepubliceerd worden. Met je GPS aan de wandel in de vrije natuur, wat is er nog veiliger?

Als er weer een sloot micro's op een rijtje gepubliceerd wordt dan is het de eerste dagen achter elkaar aanhobbelen en bij elke locatie waar zo'n micro ligt ontstaat een mini eventje. Dat zijn juist de momenten dat het niet veilig meer is.

Ik zie dat zelfs als ik de hond uitlaat in mijn buurt waar net een nieuwe trail lig. Het is nog nooit zo druk geweest en binnen een paar dagen heb je de bekende cachepaadjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Berenboot:

Tja, eigenlijk zou dat onzinnige gedoe met FTF,STF en TTFjes eens afgeschaft moeten worden. Als er bij mij in de buurt een cache on-line komt laat ik hem eerst lekker afkoelen. Ligt er over een paar weken ook noh wel

Dat hadden ze vanaf het begin al moeten verbannen. Die trail waar ik eerder over sprak zijn zelfs (hoe heet dat ook al weer) betaalde caches dus ik zie ze niet eens op GC maar ik kan ze ondertussen allemaal aanwijzen. Blijkbaar zijn er wandelaars die zich storen aan al die opzichtige caches zoals een gekleurd vogelhuisje met slot, grijze PVC pijp achter een boom een houten paal met reflector en een touw met een zwart vlaggetje want het lijkt of er hier en daar wat verdwijnt gezien een aantal openbaar opgehangen briefjes met beklag. (nee ik was het niet!)

Om privacy redenen wat doorgestreept.

IMAG1497.jpg.244ccb99ba49d8f30e115e6c1b080585.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei harrie:

Dat hadden ze vanaf het begin al moeten verbannen. Die trail waar ik eerder over sprak zijn zelfs (hoe heet dat ook al weer) betaalde caches dus ik zie ze niet eens op GC maar ik kan ze ondertussen allemaal aanwijzen. Blijkbaar zijn er wandelaars die zich storen aan al die opzichtige caches zoals een gekleurd vogelhuisje met slot, grijze PVC pijp achter een boom een houten paal met reflector en een touw met een zwart vlaggetje want het lijkt of er hier en daar wat verdwijnt gezien een aantal openbaar opgehangen briefjes met beklag. (nee ik was het niet!)

Om privacy redenen wat doorgestreept.

IMAG1497.jpg.244ccb99ba49d8f30e115e6c1b080585.jpg

Eerlijk gezegd vind ik het wel bedenkelijk hoor, als je je genoodzaakt voelt om dit soort maatregelen te treffen. Ik zou dan liever een betere, niet opvallende route uitzetten. Want dit is nu net wat je niet wilt, lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei harrie:

Dat hadden ze vanaf het begin al moeten verbannen....

Zou het FirstToFind ( en STF, TFT ) van Geocaching.Com ( Groundspeak ) komen? Ik zie dit meer als een poging van een 'groepje' mensen, die denken dat ze meer status krijgen/hebben, als ze ( veel ) FTF's hebben. Enkele puzzel fanaten daargelaten.
 

  

47 minuten geleden zei Peetee:

Eerlijk gezegd vind ik het wel bedenkelijk hoor, als je je genoodzaakt voelt om dit soort maatregelen te treffen. Ik zou dan liever een betere, niet opvallende route uitzetten. Want dit is nu net wat je niet wilt, lijkt me.

Het ligt er natuurlijk wel aan hoeveel ruimte men daar heeft. Of misschien zijn deze caches gewoon te opvallend ( te dicht bij het pad ) geplaatst, of misschien wil de gemeente wel dat de cachers niet te ver van het pad af moeten.

Blijkbaar heeft de trail toch wel 'waarde' voor de CacheOwner, want anders zou hij/zij de caches na enkele rips gewoon verwijderen. Dat de CO dit ophangt is aan één kant wel netjes, hij/zij probeert te achterhalen hoe/wat. Maar dat dit dé oplossing wordt, ik verwacht het niet.

 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien heeft het ook wel met deze tijd te maken. Ik vergelijk het een beetje met de drukte in de natuurgebieden eerder dit jaar, toen iedereen ineens naar buiten ging met het mooie weer.

Ik kan me voorstellen dat je als regelmatig gebruiker van een wandelpad of stukje natuur overvallen wordt wanneer dit ineens veel drukker wordt doordat wij met z’n allen op de nieuwe caches duiken. Mogelijk had men zich daar vorig jaar minder aan gestoord. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Linkalovers:

Het ligt er natuurlijk wel aan hoeveel ruimte men daar heeft. Of misschien zijn deze caches gewoon te opvallend ( te dicht bij het pad ) geplaatst, of misschien wil de gemeente wel dat de cachers niet te ver van het pad af moeten.

Blijkbaar heeft de trail toch wel 'waarde' voor de CacheOwner, want anders zou hij/zij de caches na enkele rips gewoon verwijderen. Dat de CO dit ophangt is aan één kant wel netjes, hij/zij probeert te achterhalen hoe/wat. Maar dat dit dé oplossing wordt, ik verwacht het niet.

 

Er is daar ruimte genoeg voor een langere wandeling. Sterker nog er liggen daar een tradi en een multi van ondergetekende. De kokerrapers lopen zelfs op 30 centimeter van een echte munitiekist zonder het te weten. Ja, ook voor deze caches is er toestemming gevraagd aan de gemeente en het verbaast mij een beetje dat deze trail zo opvallend geplaatst mocht worden terwijl voor mijn caches niets te zien mocht zijn. (Is ook aardig gelukt want er is nog niets geript in die 8 jaren :smartass:)

Deze boodschappen zijn op verschillende bomen aangebracht om zoveel mogelijk aandacht te vragen. Het is zelfs Barny opgevallen via deze site :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei naj16:

Zullen de wandelaars zich nu niet gaan storen aan die geplastificeerde briefjes die met ty-raps om een boom zijn bevestigd? Ik weet het niet, ben geen Belg, maar ik denk niet dat dit veel zal helpen.

Je hoeft echt geen Belg, Nederlander, Duitser of welke nationaliteit te zijn om je hieraan te kunnen irriteren.

Ik zal morgen of overmorgen eens in ter plekke kijken of er iets veranderd is. Het zou fijn zijn als de natuur weer in zijn oorspronkelijke staat is terug gebracht zonder opzichtige caches en briefjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, de FTF bestaat wel al heel lang, maar is niet bedacht en wordt ook niet actief ondersteund door GC .com. (de FTF dan, die onzin die er achteraan komt is zelfs typish deze regio)

 

Ja Harry, het cachen verandert, vroeger zocht je zorgvuldig een goede plek uit.

Tegenwoordig gooi je een trail neer, zoek je niets uit, maak je alles premium in de hoop dat het langer ligt en hang je briefjes op...

Joepie!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...