Spring naar bijdragen

Geocafé "het Opkikkertje" 2019


hooningkorf

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Heeft iedereen huis en haard nog droog? Afgelopen nacht is hier een flinke plons water naar beneden gekomen, vergezeld van een indrukwekkende lichtshow. Om half twee zaten we nog rechtop in bed omdat de stoppen eruit knalden. Niets aan de hand, maar ons geduld werd wel op de proef gesteld. Een half uurtje later kon de aardlekschakelaar pas weer terug. Dat wordt vroeg naar bed straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Sneek viel het allemaal reuze mee. Maar lokaal heeft het fors geregend. Tenminste, ik zag vanochtend onderweg naar mijn werk in Leeuwarden langs de A32 flinke plassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn maar korte en hevige buien waar wij best wel veel last van kunnen ondervinden. Helaas is de grond zo droog dat alles weer wegspoelt en het grondwater niet goed aangevuld wordt.

Eigenlijk zou het langer moeten regenen om het grondwater weer een beetje aan te vullen.

In mijn geval kan ik dan met een beter gevoel mijn toilet, bijkeuken en de tuin met grondwater voorzien :)

bewerkt door harrie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vind ik ook wel jammer, dat het teveel water in één keer is. Ook hier is het grondwater nog steeds te laag. Meestal zijn onweersbuien inderdaad kort, maar vannacht kwam er een heel lint aan buien over (start tegen 23.00 uur tot...., om 2.00 uur ben ik in slaap gevallen).Vandaag is het gelukkig lekker weer, morgen belooft weer onweer.

Vandaag moest ik wel glimlachen om een opmerking van een kindje op mijn werk. Zij legde mooi uit waarom de avondvierdaagse niet door ging. De burgemeester wilde niet dat de kinderen nat zouden worden. Mooi toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal :)

Het café is OPEN! Het café is natuurlijk altijd geopend, maar we bedoelen nu extra,extra geopend omdat de Leeuwinnen hun eerste wedstrijd gaan spelen. De kikkermeiden zitten er al helemaal klaar voor, met thee en chocolaatjes :smile_coffee:

Alhoewel het nog niet helemaal bier tijd is, maken we voor vanmiddag een uitzondering .Voor dorstige mensen staat de tap open  Buiten op het terras, dat kan! Het is namelijk DROOG! We verwachten een hoop gezelligheid in het café, dus tot straks.

Groetjes van de Kikkermeiden

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de auto naar huis hoorde ik dat er in de blessuretijd toch nog gescoord is. Het zal wel spannend zijn geweest. Ik schuif nog even aan voor een praatje op het terras, heerlijk nog even in de zon. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Peetee:

Yep. De eerste drie puntjes zijn binnen ... ?

Pfffff.......ja.......'t was wel ff zweten.

Maar ze kunnen gelukkig veel beter voetballen dan vandaag. Hopelijk wordt het gedurende het tounooi alleen maar beter.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier moeten we nog ff wachten op de regen, maar het wordt wel steeds donkerder. Ik wil natuurlijk niemand schade toewensen, maar de natuur in onze omgeving kan beslist wel wat ( = veel ) regen gebruiken. Het grondwater niveau is de laatste jaren ver onder het gewenste peil.
 

22 minuten geleden zei regenboog2:

....We pakken er maar een beker chocomel bij! 

Ach,  index.jpg.16723dabf52e77c8c37ee998142b0cf1.jpg

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was er al bang voor. Zoals vaak gaan de buien ver links of rechts voorbij ( zal het aan de hoge Hondsrug liggen? ) en blijft het hier bij een sputtertje. Tot nog toe zijn de terrastegels net nat.
 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ligt vast aan De Hondsrug :). Hier is het intussen alweer een beetje aangedroogd. Een beetje wind en war zon doen wonderen. Alle tegels droog, behalve de grote plassen, dat duurt wat langer. Prachtige stapelwolken nu. 

In de auto hoorde ik net dat we vanavond iets speciaals aan de wolken zouden moeten kunnen zien. Natuurlijk niet goed opgelet, na het eten zal ik eens opzoeken of ik het kan vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...