Spring naar bijdragen

Geocafé "het Opkikkertje" 2019


hooningkorf

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

16 minuten geleden zei regenboog2:

Het verschil is te groot, maar ze hebben gevochten voor wat ze waard zijn. Ze mogen echt trots zijn!

Zo is dat. Amerika is gewoon net een maatje te groot. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Vanaf ongeveer nu tot rond 1 uur vannacht zou een gedeeltelijke maansverduistering te zien moeten zijn.

Het is hier in het noorden nog steeds zwaar bewolkt. Hoe is het in de rest van Nederland? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vrees dat we hier in het noorden inderdaad niets gaan zien: In westen de meeste kans

 

46 minuten geleden zei Peetee:

Vanaf ongeveer nu tot rond 1 uur vannacht....

Maar volgens de NOS is het iets eerder: "...Om 23.31 uur is de gedeeltelijke maansverduistering maximaal, hierna trekt de schaduw weer weg. Om 02.20 uur is de verduistering voorbij...".

Volgens
hemel.waarnemen is het begin vanaf 20:43.

 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Peetee, je zei 'Gelukkig is er de Tour deze dagen met een paar mooie bergetappes; kunnen we genieten van hoe anderen zich in het zweet werken. B)',

Helemaal mee eens, ik volg het ook (een beetje). Deels ook om de mooie omgeving. Intussen lees ik dan ook een boek, vooral als het een saaie etappe is. Ik ben wel blij dat ik niet hoef te fietsen met die tropische temperaturen. We zullen maar een drankje pakken, of een ijsje. Over een paar dagen zijn wij weer aan de beurt.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei regenboog2:

Peetee, je zei 'Gelukkig is er de Tour deze dagen met een paar mooie bergetappes; kunnen we genieten van hoe anderen zich in het zweet werken. B)',

Helemaal mee eens, ik volg het ook (een beetje). Deels ook om de mooie omgeving. Intussen lees ik dan ook een boek, vooral als het een saaie etappe is. Ik ben wel blij dat ik niet hoef te fietsen met die tropische temperaturen. We zullen maar een drankje pakken, of een ijsje. Over een paar dagen zijn wij weer aan de beurt.:)

:beerchug: :pepsi: :wine: :beer::eat::kaffeetrinker_2:

Doen we! Er is voor elk wat wils!! B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Peetee:

:beerchug: :pepsi: :wine: :beer::eat::kaffeetrinker_2:

Doen we! Er is voor elk wat wils!! B)

Ik wilde het toch eens proberen hoor. Helaas in huis geen airco maar wel in de auto.

Na een tijdje begint het toch best wel lekker te worden :Just_Cuz_13:maar ja het mileu lijd er ook onder dus dan maar weer terug in huis.

Als aandenken van deze aangename verkoeling

 

IMAG1067.jpg

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Peetee:

Ik kan het me voorstellen harrie! B)

Bij ons was het gelukkig maar 35 graden, dus dat viel nog wel mee ... ;)

Die 35 graden valt zeker mee. Had je mijn weerstation al eens gezien? Nee zeker. Nou bij deze dan................. 43 graden buiten de schaduw!!!!!!

Het zweet loopt me langs de bilnaad naar de za.. :shutup:

temp.thumb.jpg.f2e1aa26d5aacebd4c3d32efb9f50f60.jpg

bewerkt door harrie
een e weggehaald
Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei harrie:

................. 43 graden buiten de schaduw!!!!!!

temp.thumb.jpg.f2e1aa26d5aacebd4c3d32efb9f50f60.jpg

Jeetje, ja dan ben ik toch wel blij dat ik net wat noordelijker woon ... :sweatdrop:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee hoe warm het hier vandaag is/was, maar het is veel te warm naar mijn zin. Dat, ondanks dat we in het noorden wonen, waar het ( in dit geval, gelukkig ) wat minder warm is.

Typisch Nederlands weer, of het is net geen 20° ( en ben je blij met de extra gevoelstemperatuur van het zonnetje ) of het is belachelijk warm en loopt het zweet bijna overal, zodra je wat gaat doen.

Vanmorgen vroeg alle deuren, ramen en gordijnen dicht gedaan en het is nu zo'n 26° binnen. Gelukkig hebben we een ventilator en valt het allemaal wel mee, mits je beneden op je stoel blijft zitten ( ga vooral niet naar zolder !! ).

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...