Spring naar bijdragen

Het Loggen Van Mijn Virtuele Cache


Sivota

Aanbevolen berichten

Dank voor de suggesties.

Ik heb >10 km icoontje toegevoegd en er een sterretje bij gedaan. Auto icoontje wil ik juist niet omdat je op 1 pontje na niet met de auto erop kunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

5 uur geleden zei Flo van Co:

@Barny: Wat ik bedoel met spel spelen hoe het is bedoeld is het volgende, het maakt niet uit hoe je bij een cache komt (gps / smartphone / toeval) maar het logboek* voorzien van je (erin geschreven) naam, dit met respect voor de legger én voor de omgeving, en vervolgens een (mooie) log op .com! Het is niet zo moeilijk...

 

*Indien het een cache is waarbij fysiek een logboek aanwezig is.

oke duidelijk, dus niet zoals "geocachen zo als bedoeld" maar "geocachen op een manier dat er een Amerikaanse webwinkel er het meest aan verdiend"
en dat is iets heel anders
net zoals je niet kan spreken van dammen zonder dat er een dambord is, niet over schaken kan spreken zonder dat er schaakstukken zijn, niet kan spreken van tennissen zonder tennisbal kan je ook niet spreken van geocachen zonder geocache

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei PnavE_81:

Hebben jij of anderen nog tips over hoe de boel wat eenduidiger is te maken?

Ik heb het dan wel met een lijstje onderaan uitgebreid, maar dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn vind ik.

Ik vind alles op de pagina duidelijk (helemaal na de gegeven aanvullingen en uitbreiding van de pagina met antwoorden op vragen). Meer neerzetten is niet altijd beter.

Ik heb zelf wel gemerkt dat er een verschil kan zijn tussen wat jij en ik duidelijk vinden en wat andere cachers begrijpen.

Bij mijn cache bleek dat vooral uit de logs.

Ook na het starten van het topic hier, bleken er toch wat hardnekkige misverstanden waar ik niet aan had gedacht. (zoals bij mijn cache het fotograferen van NAP bouten i.p.v. RD bouten, vanuit de veronderstelling dat die hetzelfde zijn)

Ik vrees dat sommige misverstanden zich pas na het loggen door verschillende cachers zullen openbaren.

Mijn advies is om de logs goed door te nemen en eventueel nog wat te schaven als men steeds over hetzelfde struikelt.

 

Echter, er zullen altijd cachers zijn die de cache wel willen loggen maar de taak niet willen doen, helemaal bij een cache als de jouwe, waar je best een tijdje mee bezig bent.

Excuus is dan vaak ook dat het ligt aan jouw onduidelijkheid wanneer je ze aanspreekt (althans zo heb ik ervaren), maar ik ontvang zelden een mail met de vraag om verduidelijking vooraf.

 

De truc is, denk ik, om een balans te vinden in de afweging of kritiek terecht is (en aanpassing/verduidelijking behoeft) en van mening zijn dat het nu wel klaar is.

Ik ben benieuwd naar het vervolg...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei barny:

oke duidelijk, dus niet zoals "geocachen zo als bedoeld" maar "geocachen op een manier dat er een Amerikaanse webwinkel er het meest aan verdiend"
en dat is iets heel anders
 

Ja Barny misschien wel, ondanks het feit dat ik ook begrijp wat jij bedoelt, is / en kan je het niet meer veranderen, dit is 2018.

Dat betekend niet dat je anno 2018 de kantjes er vanaf moet lopen, maar:

-Een smartphone is niet te verbieden om te gebruiken om te cachen

-Een ... koker is niet te verbieden

enz. maar we hebben het hier over het loggen van een virtuele cache, en die nieuwe (anno 2017) versie heeft een iets hogere drempel gekregen dus on-topic, het is te waarderen van de co's dat die het hierbij toegepaste logboek controleren op correct loggen, net zoals in het veld zou moeten met de geschreven naam in het logboek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tuurlijk is er verandering, maar we hebben het nu over "geocachen" en de Amerikaanse webwinkel die beweert wel dat zij wel even bepalen wat "geocachen" is, kan dat natuurlijk niet, helaas word dat door de meeste mensen hier ook blindelings gelooft dat die webwinkel dat wel kunnen, maar er zijn gelukkig ook andere site's die "geocache's" weergeven 
daarmee wil ik zeggen dat iemand die beweert "geocacher" te zijn en dan ook nog pocht een geocache geplaatst of gevonden te hebben, maar in werkelijkheid er helemaal geen geocache ten pas komt, is als een dammer zonder dambord en een tennisser zonder bal, dus in mijn ogen geen geocacher kan zijn, maar wel bijvoorbeeld een speler in het spel Foursquare of Munzee
mensen die beweren dat ze een geocache gevonden hebben zonder dat er een geocache is, hebben mijn respect voor hun als geocacher en al hun eigen zelfrespect verkocht voor een virtueel puntje op een af andere website
en waarom zou je het logboekje controleren? echt veel staat er niet in, vroeger (zoals geocachen bedoeld was) schreven mensen hun ervaringen er in, vertelde wat ze hadden meegenomen en achter gelaten, toen waren logboekjes nog interessant en leuk om te lezen, de verandering is daar ook doorgedrongen,,,,,
wat voor een ziekelijke plezier heb je als CO om logs te verwijderen? is het erg leuk om andere mensen (die toch al het spel niet snappen) hun "puntje" af te pakken? is de vooruitgang nu dat "geocachen" een wedstrijd is? wie de meeste "puntjes" heeft "verdiend"....
hoort elke verandering eigenlijk geen verbetering te zijn.... is je zelf voor de gek houden en anderen iets af te pakken een verbetering in deze maatschappij? 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke verandering hoeft geen verbetering te zijn, je kan ook iets veranderen omdat je het anders wil hebben. En met wie wil je nu eigenlijk een wedstrijdje voor de punten ? Het logboekje wordt nu alleen gebruikt om je teamnaam en datum in te schrijven, ik ken maar weinigen die dit controleren. Het logboekje zie ik meer als een eindpunt ( voor de "geocacher" ) van het hele gebeuren wat "geocachen" heet. Misschien wel een beloning voor sommige geocachers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarom zou je iets willen/gaan  veranderen als het geen verbetering zou inhouden, en waarom zou je "puntjes" van iemand willen afpakken als het toch geen wedstrijd is,, waarom zou je in het logboekje je naam schrijven als je er toch niets interessant inzet, waarom zou je moeite doen om de cache te rapen als je de beloning (het hele gebeuren) al heb gehad,
als de geocache er totaal niet meer er toe doet, is het dan nog geocachen? net als dammen zonder damstenen ook door niemand dammen word genoemt, het tennissen zonder bal noemt niemand tennisen, het schaken zonder schaakstukken,,,,, vissen zonder vis, geocachen zonder geocache



 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb onlangs een log verwijderd omdat er geen antwoorden waren binnengekomen. De teneur was sowieso negatief. Het was maandag en en was niks te doen in Cuijk. Ergens een kopje koffie drinken was niet mogelijk. Tja, de meeste horeca is gesloten op maandag, niet alleen in Cuijk. Daarna kwamen alsnog de antwoorden. 3 van de zeven antwoorden fout. En verbólgen over het verwijderen van de log!

Ondanks de, over het algemeen, hele leuke logs, blijft je die ene vervelende log toch bij. Raar eigenlijk dat we ons onterechte kritiek zo aantrekken.

 

bewerkt door Dagwacht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei barny:

of de ervaring van de bezoeker respecteren,,,,,,,,

Zeker, maar de vraag is dan wel vaak: "Welke bezoeker ?". Je zult het nooit iedereen naar de zin kunnen maken. Dat is misschien jammer, maar misschien ook reden om je er maar niet al te druk over te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ven elke bezoeker die de moete heeft genomen om zijn ervaring te delen
en als je je al niet druk maakt over de ervaring die mensen hebben bij iets wat jij heb gecreëerd, waarom heb je het dan gecreëerd ?  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het ging om zijn beleving die hij ondervond bij het bezoeken van niks 
jammer dat er dan altijd mensen zijn die denken het recht te hebben om de beleving van een ander te kunnen of zelfs te mogen wissen
persoonlijk vind ik het niet netjes dus 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Dagwacht:

...Ondanks de, over het algemeen, hele leuke logs, blijft je die ene vervelende log toch bij. Raar eigenlijk dat we ons onterechte kritiek zo aantrekken.


Iets met mug & olifant en van die ene log verder niets van aantrekken.

Punt.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...