Spring naar bijdragen

Geocafé "het Opkikkertje" 2017


Peetee

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Maar natuurlijk. Voor de brunchers en de lunchers heb ik eigengemaakte pasteitjes klaargezet. Eet smakelijk!

 

Wij zijn terug van een korte Multi (ongeveer 4 kilometer gewandeld). Heerlijk was het, overal groen en fluitende vogeltjes. Alleen een paar mensen met hond tegengekomen en verder was er niemand in het bos. We hadden ook mazzel met het weer, een paar drupjes maar. Verderop is er wel een flinke bui gevallen. het spatterde op onder onze wielen toen we terug naar huis gingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal :)

 

Regenboog: Dankjewel voor de goede catering in het café vandaag

 

Hierbij nu al het verzoek voor een extra handje hulp tijdens Tweede Paasdag en dinsdag 18 april.

 

Vandaag verliep bijzonder

Vanmorgen eerst maar op pad gegaan om de cache MVK de Kooij te vinden. Deze cache ligt er al een tijdje, maar het is een chirpcache.

Wij hebben pas een maand of twee een Garmin 62st, dus vandaag konden we de cache loggen, eindelijk :shake2:

Daarna naar de volgende gemeente: Hollands Kroon. Daar zijn we op bezoek geweest bij de jongste broer van mijn moeder. Dan komen natuurlijk direct de buren langs, dus dat kopje koffie duurt wel even :smile_coffee::smile_coffee:

Vervolgens doorgereden naar een bevriend geocache team om iets af te geven.

Daarna zijn we naar huis gereden om bij de kikkervis dochter thee te drinken en om een paar cachen, broodnodig onderhoud te geven...

Zo zijn we onze dag doorgekomen. Geocachen lijkt een hobby, maar soms zijn we de hele dag bezig

 

Morgen gaat er ongeveer hetzelfde uitzien.

Banjer, onze hond is jarig en misschien komen de buren nog wel langs

Als er iemand nog iets wil drinken, dan kan dat. Tussen 0.00 en 0.20 uur zal Banjer de rekening van de bar betalen

 

Voor iedereen die al lekker wil gaan slapen: Trust en tot morgen

 

Groetjes

van de kikkertjes :angel_not:

bewerkt door de kikkers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal :)

 

TWEEDE PAASDAG en de verjaardag van onze hond Banjer :birthday:

 

Voor de vroege, en de iets latere vogels: Het ontbijt staat klaar :chef:

In een goed samenwerkingsverband met Regenboog, is het een ontbijttafel geworden met extra veel keuze en gekookte eieren

 

Tot straks :gossip:

 

Groetjes van

Kikkertje

bewerkt door de kikkers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

MVK de Kooij een van de weinige echt mooie cache's die cachearmoedig Den Helder herbergt, daardoor echt jammer dat zo een cache achter een egoïstische betaalmuur zit

 

nu nog even 3 uur wachten voor het 2epaasdag ontbijt, daarna richting Dord om de rest van de dag bezig te zijn voordat we uiteindelijk weten waar de cache zou moeten liggen (onder het mom, alles wat we doen is beter dan naar IKEA)

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

 

Kikkers: voor Banjer ligt er iets lekkers klaar als jullie terugkomen in het café!

Drukke dag hebben jullie gehad, ook wel gezellig als ik dat zo zie. Een eerste chirp gevonden, dat wil ik ook nog graag eens zien. Ik heb geen GPS die dat kan, maar mijn partner wel en hij heeft er ook al een paar gevonden. Tot nu toe hebben we het drie keer samen geprobeerd, maar is het niet gelukt.

Ons programma vandaag is het afmaken van de schutting, driekwart was zaterdag al gelukt dus de rest krijgen we vanmiddag wel af.

 

Vanmiddag kan ik fruitsalade bijdragen voor diegenen die laat ontbijten (kan ik aanbevelen, het lijkt hier wel herfst) of komen lunchen.

Vanavond maak ik roerbak van wilde spinazie, champignons, sjalotjes en knoflook. Wie wil kan aanschuiven.

 

Morgen weet ik nog niet, dat wordt een drukke werkdag. Misschien kunnen we dan wel een pizzakoerier bestellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Barny en Regenboog :)

 

Barny: Soms ben ik het met je eens. Den Helder heeft inderdaad net zoals iedere stad zijn minpuntjes.

Toch wil ik een paar pluspunten op noemen :thumbsup:

Den Helder heeft rondom veel water.

Wij kunnen altijd met de fiets naar het strand en 's avonds een rondje langs de dijk. Een uurtje uitwaaien noemen we dat. Heerlijk opgefrist komen we dan weer thuis. Als ik Regenboog goed begrijp dan regent het hier ook minder. 's Avonds en paar spatjes, maar dat is weer goed voor de plantjes. Nu lijkt het wel of ik voor de VVV werk en dat is niet het geval dus hierbij wil ik het laten.

 

Regenboog: Succes met de schutting, dat gaat vast goed komen :thumbup:

 

Groetjes van

de Kikkermeiden en Banjer :holiday:

bewerkt door de kikkers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen dames Tovenaartje en Helmine :)

Nou, dat worden dan 2 kikkers,en 4 kikkervissen. Weten jullie zeker dat jullie genoeg eten mee nemen? Bovendien hoop ik ook nog even met Zuurtje kennis te maken. Dat lijkt me wel aardig en geheel volgens de etiquette regels om eerst kennis maken met de gastheer/nestor.

 

Poeh, ik word nu al moe van het organiseren. Gelukkig krijg ik assistentie van dochter kikkervis.

 

Wie heeft er een GC nummer, zodat we een will attend kunnen plaatsen?

 

Groetjes

van de kikkermeiden :holiday::holiday:

Nog even geduld kikkers: het event is nog niet gepubliceerd.

 

We zullen echt niet verhongeren (lees: we zullen ook met een kikkerfamilie ongetwijfeld eten overhouden). Tovenaartjes zijn altijd bang dat ze niets hebben om uit te delen, dus nemen meer dan teveel eten mee. :bangin: Oh ja, en dan neem Helmine ook altijd nog het nodige mee, dus blijft er nog meer over. Mochten we hierover toch gaan twijfelen, dan laten we het weten en kunnen jullie alsnog iets meenemen.

 

 

Zuurtje zorgt er wel voor dat we hem die dag gaan zien. Dat heeft hij vorige keren ook gedaan (hij wil iedere deelnemer persoonlijk gesproken hebben, dus maakt een of meerdere rondjes over het veld).

 

Nu eerst maar eens naar de tovenaartjes in opleiding. Ik had zo te zien al weg moeten zijn.

 

Oh ja: Banjer :birthday:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een uurtje uitwaaien noemen we dat.

Dat is me opgevallen, ja. Zodra je boven Alkmaar komt begint het te waaien, en dat houdt pas op als je weer beneden Alkmaar bent. Heldenaren behoren tot de meest doorluchtige mensen die ik ken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

 

We zijn er weer :) We hebben geprobeerd om caches te vinden in de Wieringermeerpolder. Helaas...wel gezocht, maar niets kunnen vinden :oops:

Nu gaan we gezellig eten met elkaar. Kunnen we alvast een drankje inschenken? :beer: of iets anders :wine:

 

Groetjes

van de Kikkers :smile_coffee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer kikkers, waren ze lastig te lopen/op te lossen of waren ze moeilijk verstopt?

 

Of het in Den Helder altijd minder regent weet ik niet. Buien waaien aan de kust inderdaad gemakkelijker over, maar je moet ook een beetje geluk hebben. Vandaag is het droog gebleven, af en toe zon. De lucht is nu stralend blauw met witte stapelwolken. Het waait wel hard, vandaar dat de regen over waait natuurlijk.

 

Onze schutting is klaar, als het goed is kunnen we er weer even tegen.

 

Over een uurtje lust ik wel een kopje thee. Ik zal de laatste chocolade eitjes op de bar zetten, dan kunnen we ze met z'n allen delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Regenboog :)

 

TOP dat de schutting af is.

 

Als we een dag geen cache kunnen vinden is dat pech, maar we hebben gelukkig wel plantjes voor de tuin kunnen scoren.

In een bloembollengebied waar mijn oom een bedrijf heeft gehad is dat best leuk. Bloembollenkwekers waarderen het, als je de ene bol van de andere kan onderscheiden. Tsjaa....ik was zes en werkte mee in het bedrijf :kid:

Superleuk was dat :Just_Cuz_13: Ik mocht tractor rijden, bloemen verkopen tijdens de bloemendagen en bollen sorteren. In het seizoen moesten de handen echt uit de mouwen, omdat er gepeld moest worden :rolleyes:

 

Ik heb weleens gehoord dat wij veel zonuren hebben. Dat is leuk voor alle toeristen die hier aan het strand komen zitten. Het heeft hier wel gewaaid. Dat viel dan behoorlijk tegen, op het moment dat we naar buiten gingen

 

De thee/koffie staat klaar! Banjer trakteert op een plakje cake of een hondenkluif. Die keuze laten we aan jullie over.

 

Groetjes

van de Kikkers :smile_coffee:

bewerkt door de kikkers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag ook de deksel op de neus gekregen, het zou een makkelijke multy moeten zijn, we ondervonden dan ook geen problemen,

maar het berekende eindpunt bevond zich in verboden gebied van Rijkswaterstaat, alhoewel er op de cachepagina staat dat de cache er lag met toestemming van Rijks waterstaat ga ik niet dat verboden gebied in. dus het word een not found

dan maar een large troost tradie bezocht, die ook nog eens onverwacht creatief was gemaakt, en ook nog eens op een mooi plekje, dat maakte een heel hoop goed

 

dan ook nog twee berichten gehad over mijn geschreven logs van het afgelopen weekend,

hoewel ik best wel wat aan te merken had waren de co's blij met mijn eerlijke logs en werd er bij eentje meteen onderhoud gepleegd zodat het dierenrijk niet door gehaaste en gestreste fauna slopende geoprutsers gestoord zouden kunnen worden, iets wat ik helaas in dit broedseizoen te vaak in logjes lees.

tevens vandaag ook nog eens een compliment gehad over mijn ongeëvenaarde belangeloos inzet om (met name) beginnende cachers te helpen met de dwaasheden die gevorderden denken te moeten maken, helaas kan mag ik er hier niets over mededelen omdat hier een kleine minderheid besloten heeft dat de (vooral) beginnende geocachers maar lekker in de modder mogen zakken.

 

Den Helder, waar ik totaal 33 jaar inwoner van ben geweest, word de zomerwarmte door 3 kanten zee afgekoeld en de winterkou door 3 kanten zee opgewarmd dus eigenlijk heb je daar nooit een lekkere zomer en ook geen lekkere winter,

ook is het geen wonder dat er de meeste zon uren zijn, er is gewoonweg geen wolk te vinden is die er lang boven wil hangen :)

 

voor mij een mooie paasdag geweest, morgen met een nieuw account nog wat loggen, nu ik neem een welverdiende cola

 

34y1b7r.jpg

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...