Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Beste forumleden,

Ik kamp met het volgende dilemma.

Vorige week heb ik een geocache geplaatst in de plaatselijke bibliotheek, met toestemming en in overleg. 5 dagen na aanbieding kreeg ik bericht van de reviewer die tipte dat er in gebouwen geen GPS is en dat het voorheen mogelijk was om de traditional te plaatsen bij de ingang van het gebouw en dan in de listing te verwijzen naar de cache.

Hij adviseert er een ander cache type van te maken en buiten een tag of container te plaatsen met instructies naar de cache.

Maar het punt is dat ik er eigenlijk geen multi van wil maken.

Een multi met maar twee punten vind ik niet leuk en niet multi-waardig.

En zelf laat ik een multi makkelijker links liggen, omdat ik daar tijd en zin in moet hebben. Dus ik neem aan dat anderen dat ook hebben.

Hebben jullie tips hoe ik het op kan lossen?

Een mysterie lijkt me ook wel wat, maar ook dat gaat met behulp van de eindcoordinaten, toch? Of kan ik in de listing een puzzeltje maken dat verwijst naar de cache?

Zijn er nog andere mogelijkheden?

Groetjes,

Roercache

Geplaatst (bewerkt)

Misschien een m.b.v. chirp die verstopt is bij (bv):

- boekenstelling 10

- of bij de kassa

- of bij de boeken inlever balie

Je geeft het startpunt ( zie hierboven ) en m.b.v de chirp verwijs je naar de cache: Stelling 2, 2de plank, boek xxxxxx

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

Een mogelijke optie die me invalt:
Je maakt er een mysterie van waarbij je in de listing direct duidelijk maakt dat de cache net als een traditional zich wel degelijk op de gegeven coördinaten bevindt.
De ingang kun je dan als via-punt of trailhead aangeven in de additional waypoints.
Hoe je tot aan de juiste cacheplek komt kun je dan als beschrijving opnemen in de listing, of bv. met een schatzoekkaartje of als je wil dat men toch iets meer ervoor doet of ervan leert: een puzzel.
Wel is het belangrijk dat voor de zoeker de cache te vinden is zonder dat er een verplichte interactie met het personeel is.

Geplaatst

Natuurlijk heeft iedereen zijn/haar voorkeuren, maar ik verkies een éénpunts multi-cache altijd boven een traditional cache.
Veel extra tijd hoeft dat ook niet te kosten, dus niet zomaar aannemen dat anderen zo'n cache daarom minder leuk zouden vinden of links laten liggen.

Ik hoop dat je het creatief op kan lossen, succes...

• Top! 1
Geplaatst

Eerste vraag die bij mij opkomt is: "waarom een cache in een bibliotheek" ( Barny zou trots op mij zijn !)

En dan bedoel ik meteen waarom zo veel moeite ?

Geplaatst

@linkalovers: goed idee. Maar ik cache met een smartphone, niet met een garmin. ik vind het niet leuk om een cache te maken die ik zelf niet zou kunnen vinden.

@Bloodwoosj: goed idee. Ik ga proberen er een mysterie van te maken. In de listing heb ik al beschreven dat het personeel niet benaderd hoeft te worden om m te kunnen vinden. Ze zijn overigens wel geïnformeerd.

@sivota: ah grappig. Smaken verschillen.

@jakkes: wij hebben een hele mooie bibliotheek met een hele rijke geschiedenis in de stad. Vind ik leuk om de mensen te laten zien. Met de referentie aan Barney bedoel je dat je het niet handig vindt dat de cache niet 24/7 bereikbaar is vermoed ik. Deze bibliotheek is 7 dagen in de week geopend. Ik vind het leuk als er in de binnenstad ook wat te Cachen valt. Er ligt nu nog weinig terwijl er veel te zien en te leren is. Dat dus.

Geplaatst

Roercache prima als de bib dat waard is, misschien kun je een mysterie maken over de geschiedenis van deze Bib.

Suc 6 met je cache.

Geplaatst

Mysterie met enkele literaire vragen die leiden tot een schrijver en een titel.

Originele omslag kopiëren en plakken om een dummieboek dat als logboek dient.

Logboek op de juiste plek in de bieb plaatsen.

Geplaatst

Heb hier in de buurt al 2 bibliotheek caches gedaan. Zoals omschreven door odlaniger. Altijd leuk en pittig.

Maar wat is het verschil met een tradi in een dicht bos waar navi ook bagger is. Dan moet de hint je sturen (Dus nu ook?)

Een hint gebaseerd op de catalogus index (boeken in de buurt ) lijkt me wel grappig en in style

Geplaatst

@odlaniger: dat was mijn idee inderdaad. Even afwachten of het een mysterie mag worden van de reviewer en dan maak ik er een leuk puzzeltje van of een lettertache zoals Birdie die beschrijft.

@Birdie.Nl: ohhh waaauw! Dát vind ik leuk! Daar ga ik iets mee doen.

@rnijenhu: Ik ben het met je eens dat het eigenlijk gewoon een traditional zou moeten zijn. Catalogus gebaseerde cache lijkt me ook vet ja.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...