Spring naar bijdragen

I Love Geocaching In


"Het Heuseteam"

Aanbevolen berichten

Ik mis een ding: Hoe was het (spelletje) ook al weer bedoeld? Door evolutie kan dat enigszins veranderen uiteraard maar een algehele koerswijziging van het spel(letje) lijkt me niet wenselijk.

 

Wat ik hiermee bedoel is voor mij persoonlijk: het laten zien van bijzondere, mooie en vul maar aan plekken "Hier was ik anders nooit geweest / gekomen"

Inzake ILG cache's hoort dit niet anders te zijn.

bewerkt door Flo van Co
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als dat de intentie is van de cache(s) dan is dat een goed uitgangspunt.

 

Helaas wringt de schoen (ook bij ons) dat deze methode van micro's over een korte afstand niet meer de aandacht aan die natuur op levert maar het verlegt op "punten scoren".

Zeker als het langs een weg ligt.

Maar ook dit is persoonlijk, want er zullen er zat zijn die hier wel op "jagen".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een mooi stukje van de omgeving laten zien kan keurig met een multycache met een echte cache op het einde niet iets waar de bezoekers elke 200 meter uit de auto of van de fiets hoeven te stappen,

juist met een multy kan er meer van de omgeving genoten worden zonder dat er bij elke boom de berm kapot gereden word en de plaats kaal getrapt hoeft te worden,

of word tegenwoordig de "natuur" alleen maar mooi gevonden als er minimaal 15 nietszeggende kokers liggen?

als vanzelf sprekend worden dan de logjes van de bezoekende "ieder prutst op zijn manier" ook nietszeggend,

en nog iets, wat heeft het er mee te makken hoeveel cache's iemand gevonden heeft, is hij daarom minder?? mag hij daarom niets zeggen/iets van vinden?

 

ik daag je uit, jij maakt een echte cache waarin je laat zien dat je van geocachen houd, ik kom langs en zal laten weten wat ik er van vind, durf je het aan?

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is volstrekte onzin om alleen multi's als "de ware caches" te beschouwen. Zeker heeft een multi zijn charme, maar dat kan een met liefde en verstand uitgezette trail door een mooi stukje natuur ook hebben. Tussen de multi's zit grote rotzooi, wat we helaas al vaak ervaren hebben en dat zit er ook tussen de trails, hetgeen we óók ervaren hebben. Het is de vrijheid van de geocacher om dat zélf te willen en kunnen ervaren en die ervaring via een log aan de plaatser van de cache(s) kenbaar te maken. En een multi uitzetten voor meneer Barny is wel het allerdomste wat je doen kunt, want via zijn door hem gekoesterde en met cola nat gehouden kanalen zal hij binnen de kortste keren het eindcoördinaat van de multi te pakken krijgen waardoor voor wat hem betreft jouw met zorg uitgezette multi alsnog tot een simpele tradi verwordt. Dus Heuseteam, maak er iets moois van en negeer de opmerkingen van Barny. Via de logjes, die jullie ontvangen kom je er snel genoeg achter of jullie creatie in de smaak gevallen is bij de bezoekers van jullie cache. Krijg je allemaal eenregelige opmerkingen, dan weet je dat het een volgende keer beter moet. Krijg je leuke belevenissen te lezen en een flink aantal favorietjes, dan weet je dat je op de goede weg zit. Alles andere is irrelevant.

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ "Het Heuseteam": Ik denk dat je de gevonden caches van een team niet bij het profiel van deze site moet bekijken.

De telling hier klopt al heel lang niet meer, dus wanneer je naar de gevonden caches van iemand op deze site verwijst dan zit je er helaas altijd (flink) naast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tabak, inderdaad zijn multi's niet zaligmakend. Een traditional die mij op een mooie locatie brengt met een aantrekkelijke schat versmaad ik ook niet. Maar bij een trail ligt volgens mij het accent op het scoren van puntjes, althans dat lees ik meestal in de logjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heuseteam, het gemopper staat uitgebreid beschreven in Barny's taakomschrijving. Aan de ene kant: laat je er niet al te veel persoonlijk door raken. Jullie weten het beste hoe het zit. Aan de andere kant: soms als je goed zoekt, zitten er nog wel eens pareltjes van wijsheid tussen ?

 

Liefs Domi

bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hup Barny, óp naar de 10K! Moet toch lukken dit jaar ;)

 

Hoewel er tussen de tradi's beslist mooie caches zullen zitten, doe ik in Nederland toch bijna altijd multi's. Trails onderbreken - meer dan de WPs van multi's - de wandeling of fietstocht te vaak, je komt niet echt 'in het landschap'. Soms heb ik trouwens het idee dat het bij trails niet alleen gaat om het scoren van puntjes an sich, maar om het scoren van (minstens) 10 puntjes zodat de cacher een favo kan uitdelen aan de bonus.

Want dat is het tegenstrijdige van de tegenwoordige cacherspraktijk, je kunt er als PMO wel voor kiezen om niet anders dan favowaardige caches te doen, maar het einde van het liedje is dat je maar 10% kunt 'belonen' ... en dus zijn er mensen die regelmatig makkelijke shit (moeten) zoeken om zo schouderklopjes te kunnen uitdelen aan de mooie routes. Hoe vreemd kun je zijn?

 

Groetjes, Fangorn (geen PMO!!)

bewerkt door Team Aragorn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tabak, inderdaad zijn multi's niet zaligmakend. Een traditional die mij op een mooie locatie brengt met een aantrekkelijke schat versmaad ik ook niet. Maar bij een trail ligt volgens mij het accent op het scoren van puntjes, althans dat lees ik meestal in de logjes.

 

Od, daar heb je gelijk in. Niet bij alle trails, maar bij een aantal gaat het inderdaad om het snel scoren van punten, maar onze ervaring is, dat dit niet de leukste en/of mooiste trails zijn. Maar de trail van 25 caches, die onlangs tussen Werkendam en de waterzuivering in de geheel vernieuwde en schitterend opgeknapte Brabantse Biesbos is neergelegd door kenners van dit gebied laat zien hoe goed het mogelijk is om via een zeer goed verzorgde trail dit gebied te laten zien aan mede-hobbyisten. Middels een fietstocht van 25 km (voor de auto is de trail goeddeels niet toegankelijk) krijg je te zien hoe dit gebied enerzijds is aangepast om mogelijke wateroverlast in de toekomst (Merwede) te kunnen verwerken en anderszijds rijp gemaakt wordt voor recreatie met inachtname van de aanwezige landbouwactiviteiten. Via een multi waren er maar weinig mensen komen kijken. Nu hebben heel veel mede-cachers kunnen zien, hoe dit (in het verleden niet zo makkelijk toegankelijke gebied) na jarenlange arbeid is opgeknapt. Er is ook gelegenheid voor een bezoek aan het nieuwe Biesbosmuseum, dat mooi laat zien, hoe hier vroeger gewerkt werd. Vrij voor museumjaarkaarthouders zoals wij.... En waren we het niet eens, dat cachen mede is uitgevonden om mensen achter hun computer en van de dagelijkse sleur weg te krijgen om mooie plekjes in de natuur te aanschouwen en vitamine D tot zich te nemen? Welnu, Od, dit is een schoolvoorbeeld en of dat nou door een zekere elitaire categorie medecachers veracht moet worden omdat het een trail genoemd wordt zal me helemaal worst zijn! Hulde aan de leggers, die ik toevallig ken en die er zoveel werk in gestoken hebben! Van zulke trails lust de Fam. Tabak wel pap, op voorwaarde dat er geen griesmeel in zit......

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wees blij dat er hier op dit forum nog überhaupt een topic is en dat er een stuk of 10 mensen bereid zijn het forum enigszins te vullen en interessant te houden.... Nog vier van die terechtwijzingen en je hebt weer een paar deelnemers minder..... :-)

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...