Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Waarom werken mijn kaarten niet?

Ik heb landen individueel gedownload van Garmin Open Street Maps. Nederland, Belgie, Duitsland en Luxemburg. Deze 4 aparte kaarten heb ik op de SD-kaart gezet van mijn Oregon.

In het lijstje kaarten komt Luxemburg niet voor en als ik de overige 3 kaarten aanklik dan krijg ik een kaart met allerlei lege vlakken erin...

Wat doe ik fout??

Geplaatst (bewerkt)

Waarom werken mijn kaarten niet?

Ik heb landen individueel gedownload van Garmin Open Street Maps. Nederland, Belgie, Duitsland en Luxemburg. Deze 4 aparte kaarten heb ik op de SD-kaart gezet van mijn Oregon.

In het lijstje kaarten komt Luxemburg niet voor en als ik de overige 3 kaarten aanklik dan krijg ik een kaart met allerlei lege vlakken erin...

Wat doe ik fout??

Meerdere kaarten van één aanbieder werkt vaak niet omdat ze dezelfde family ID hebben. Dat is een soort code die de kaarten identificeert.

Elke kaart in de gps moet een unieke ID hebben, anders gebeuren er rare dingen zoals je hebt gemerkt.

In BaseCamp zal alleen de kaart die als laatste geïnstalleerd is werken omdat elke installatie de verwijzingen van de vorige installatie in het register overschrijft.

Dus òf alles als één kaart binnenhalen òf doen wat Heracross suggereert en OpenFietsMap downloaden. BeNeLux en Duitsland hebben wel aparte ID's.

Edit: typo

bewerkt door StefandD
Geplaatst

En toch kan je nog steeds te werk gaan als in het artikel beschreven. Wij voegen op die manier tal van kaarten samen voor veel geocachers.

Geplaatst

En toch kan je nog steeds te werk gaan als in het artikel beschreven. Wij voegen op die manier tal van kaarten samen voor veel geocachers.

Ja, dat beweer ik ook niet.

Ik vind het echter wel fijn dat ik delen aan en uit kan zetten en niet 1 hele kaart van heel/half Europa hoef samen te stellen. Ik merk dat hoe groter en hoe meer kaarten tegelijk actief hoe langzamer de kaarten soms worden opgebouwd.

Geplaatst

Je kan ze wel samenstellen natuurlijk en downloaden, maar dan de ongebruikte sectie uitzetten......

Geplaatst (bewerkt)

Als ik mijn gedownloade kaarten (OSM.nl) in basecamp bekijk werken ze perfect, alles is te zien. Wanneer ik dezelfde kaart op mijn GPS (E-Trex 20) zet krijg ik bij sommige landen niet alles te zien, bijv. wel Noord Oostenrijk, maar zuid niet, of wel west Italie, maar oost niet. Ik krijg dan echt een duidelijke scheiding te zien tussen het gedetailleerde gedeelte en het niet gedetailleerde gedeelte. Dit is niet bij alle kaarten zo. Iemand een idee??

bewerkt door DeBoer
Geplaatst

Zit er op die delen van de map niet een andere kaart onder die ook actief is en een hogere prio heeft ? Bv een tweede kaart van Zuid Oosterijk met minder details ?

Geplaatst

Alleen de standaard voor geïnstalleerde wereldkaart is actief alle andere kaarten, behalve van het land waar ik op dat moment ben, staan dan uit.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...