TeamCaleus Geplaatst 22 juni 2015 Geplaatst 22 juni 2015 Nieuwe blog, de kennismaking met de andere kant: http://krachtvanhetnietvinden.blogspot.nl/2015/06/de-kennismaking-met-de-andere-kant.html Veel leesplezier Johan
Odlaniger Geplaatst 22 juni 2015 Geplaatst 22 juni 2015 Zojuist gelezen, stof om even over na te denken. Ik heb geen iPhone, dus vergelijken kan ik niet en ik zet gemiddeld twee keer per maand de coördinaten van een geocache handmatig in mijn Garmin eTrex Legend HCx. Ook ben ik geen premium member. Desalniettemin red ik me wel. Overigens gefeliciteerd met je 50ste verjaardag, maar dan heb je inderdaad wel een leesbril nodig. Ik neem bovendien ook altijd een vergrootglas mee.
Barry Geplaatst 23 juni 2015 Geplaatst 23 juni 2015 (bewerkt) Een smartphone heeft een groot voordeel, als je er voor betaald hebt... internet! Altijd actuele info. Nadeel smartphone, kwetsbaarheid, de nog altijd grote tolerantie (lees afwijking) van de gps-module en slechte accuduur. Als je multi's loopt zie je het voordeel van een losse GPS vanzelf wel. Soms is een smartphone dan wel handig om snel wat op te zoeken of hulp te vragen, mits je internet hebt. Dit is mijn ervaring, geocachen met de smartphone doe ik niet meer, puur om de nauwkeurigheid en robuustheid van de losse gps. 23 juni 2015 bewerkt door Barry
Peetee Geplaatst 23 juni 2015 Geplaatst 23 juni 2015 Ja, ze hebben beide hun voordelen. Daarom heb ik beide. In het veld gebruik ik de gps, en wil ik iets nakijken dan gebruik ik de smartphone.
brouwertjes Geplaatst 23 juni 2015 Geplaatst 23 juni 2015 Ik moet zeggen ik kan me aardig herkennen in het verhaal van TeamCaleus. Echter ik ben gelukkig in het bezit van een smartphone die wel extreem nauwkeurig is. De accuduur heb ik nooit een probleem van ondervonden. Ik kan gerust 6 uur achter elkaar cachen op 1 lading. Ik heb wel standaard een accupack bij me maar hoef die in de praktijk niet of nauwelijks te gebruiken. Met name het grotere display, en de in mijn ogen duidelijkere kaarten (google maps met sattelite view) houden mij in ieder geval bij mijn smartphone. We hebben thuis ook een Oregon 600, dus een goed vergelijk heb ik wel. Wat betreft de robuustheid is het duidelijk dat een GPS steviger in elkaar zit. Aan de andere kant denk ik iedere keer weer als dit argument voorbijkomt: wat doen die geocachers toch met dat ding dat hij zo robuust moet zijn? Mijn telefoon is in ieder geval tijdens het cachen nog nooit stukgegaan.
Barry Geplaatst 23 juni 2015 Geplaatst 23 juni 2015 Hoe vaak mijn losse gps niet is gevallen. Water, modder, zand, krassen... Gaat een doorsnee smartfoontje niet fijn vinden.
brouwertjes Geplaatst 23 juni 2015 Geplaatst 23 juni 2015 Dat wil ik geloven. Ik heb daar zelf gelukkig nog geen ervaring mee. Maar hoe vindt de GPS het eigenlijk. Komt die er wel ongeschonden van af?
anharu Geplaatst 23 juni 2015 Geplaatst 23 juni 2015 Zelfs onze garmin 64 in de ardennen als steun bij hellingen met los gesteente gebruikt en het werkt nog steeds.
zoekloper1963 Geplaatst 23 juni 2015 Geplaatst 23 juni 2015 Ik herken het probleem direct! Toen ik vorig jaar verslaafd raakte aan geocachen "moest" ik ook een GPS hebben. Maar het hele gedoe met kaarten en installeren en inderdaad het hele kleine schermpje.... Verschrikkelijk. Toen heb ik een gearkeeper gekocht, die ik vastmaak aan een riemlus en mijn smartphone kan gewoon los bungelen, indien nodig. Die raak ik echt niet kwijt. Mijn batterij raakte inderdaad wel erg snel leeg, en daarom heb ik een extra batterij aangeschaft, die ook in de auto oplaadbaar is. Nu prima geocachen met mijn smartphone zonder welk probleem dan ook! En ik heb altijd alle caches van de wereld bij me...... Gelukkig kon ik mijn GPS, zelfs na hem dus even te hebben gebruikt, terug sturen en kreeg ik het geld terug. Echt cool van dat bedrijf!
cinq Geplaatst 23 juni 2015 Geplaatst 23 juni 2015 Ik gebruik ook beide. Ik heb al meegemaakt dat de GPS 29mtr aangaf tot aan de cache. De smartphone gaf 9mtr aan en 'hij' had gelijk. Bovendien valt de garmin gpsmap64 af en toe uit: de afstand tot de cache niet meer zichtbaar, kompas werkt niet, dan neem ik de htc. Het liefst werk ik met de gps.
regenboog2 Geplaatst 23 juni 2015 Geplaatst 23 juni 2015 Het is maar welke (lees)bril je op zet. Als je een telefoon hebt die bijna zo oud is als de genoemde computers en dus alleen kan bellen, dan ben je blij met een GPS. Als ik een Smart Phone moet aanschaffen voor mijn hobby is dat natuurlijk net zo goed duur. Alleen kan ik de Phone natuurlijk wel multifunctioneel gebruiken.
albertge Geplaatst 24 juni 2015 Geplaatst 24 juni 2015 En daarom wil ik geen kadoodjes meer voor mijn verjaardag ..... of je krijgt iets wat je absoluut niet wilt hebben .... of je krijgt iets wat je graag wilt hebben maar dan net de verkeerde kleur uitvoering type etc.
Heracross Geplaatst 24 juni 2015 Geplaatst 24 juni 2015 "wat doen die geocachers toch met dat ding dat hij zo robuust moet zijn?" Kom maar een dagje mee 1
Beukenootje Geplaatst 24 juni 2015 Geplaatst 24 juni 2015 Met geocachen kom ik af en toe op lokaties (o.a.Veluwe) waar ik geen bereik met mijn telefoon heb. Dan ben ik erg blij met mijn vooraf geladen kaarten en caches op mijn GPS! Naast het continu online moeten zijn vind ik ook het dataverbruik een nadeel. Ik heb geen idee hoe duur dataverbruik in het buitenland is. Dat uitzoeken en begrijpen is meer werk dan nalezen hoe ik geocaches op een GPS moet krijgen...
Heracross Geplaatst 24 juni 2015 Geplaatst 24 juni 2015 Met geocachen kom ik af en toe op lokaties (o.a.Veluwe) waar ik geen bereik met mijn telefoon heb. Dan ben ik erg blij met mijn vooraf geladen kaarten en caches op mijn GPS! Naast het continu online moeten zijn vind ik ook het dataverbruik een nadeel. Ik heb geen idee hoe duur dataverbruik in het buitenland is. Dat uitzoeken en begrijpen is meer werk dan nalezen hoe ik geocaches op een GPS moet krijgen... Ik ben een overtuigd GPS-cacher, maar je kunt op de smartphone ook gewoon de kaarten en de caches offline opslaan. Het verschil zit hem echt in de robuustheid en de batterij (met een externe battery pack rondlopen vind ik echt onhandig)
Aanbevolen berichten