Spring naar bijdragen

Nieuwe Zoekfunctie Op Gc


Geo-Brein

Aanbevolen berichten

Kan iemand me zeggen hoe ik op naam kan zoeken? Stel ik heb positieve verhalen gehoord over een cache en ik wil uitzoeken in welke omgeving dat is, hoe moet dat dan voortaan? Vroeger kon ik de naam ingeven bij zoeken op naam (werkte ook niet ideaal, maar na een aantal keer proberen had je meestal wel wat). Maar als ik nu wil zoeken naar bv. "Het mysterie van de ontvoerde prijskoe", of "trajectum lumen", krijg je alleen te zien dat de locatie niet herkend wordt. Je kunt dan wel op "add filters" klikken, maar dat heeft geen effect.

GC-codes lijkt nog wel te werken, maar ik heb geen idee welke GC-codes bij bovenstaande caches horen. Kan die koppeling ergens opgezocht worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voor zover ik het nu kan zien moet je een stad binnen een straal van 50 kilometer van de cache invullen (en dus ongeveer weten waar je de cache kunt vinden).

Bijvoorbeeld starten met invullen van: Netherlands, Harderwijk.

Dan "Search with Filters" klikken, 50 kilometer invullen en bij de derde kolom bij "Geocache Name Contains" ... het trefwoord 'prijskoe' invullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om een bepaalde cache in Nederland te vinden moet je gewoon heel intuitief het eerste veld leeg laten....

Dan klik je op add filters:

Geocache naam bevat: koe

Zoek alleen in: Netherlands

en dan zoek

(of je zoekt op alleen 'koe' en klikt daarna op de kolomkop 'favorieten' om daarop te sorteren)

 

Al met al heel logisch (tenminste voor de mensen die dit verzonnen hebben; ieder ander krijgt er spontaan de hik van)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

90% van je zoekopdrachten vereisen om het zoekveld op de startpagina blanco te laten en onmiddellijk te kiezen voor "add filters". Niet echt logisch. Men had dan beter het add filters venster als startpagina genomen en daarin een extra optie toegevoegd voor locatie.

Jammer genoeg stopt het daar ook voor basis leden, want het add filters venster is allemaal premium gebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijenhu, slaap verder, de gigantische winst komt echt niet van de betalende leden, de winst word gemaakt maar van de reclame inkomsten op elke cachepagina

hoe meer cachepagina's er door de onbetaalde revieuweraapjes online worden gegooit, hoe meer winst, dat is ook een van de redenen dat er zoveel geo-onwaardige troep online komt, de onbetaalde revieuweraapjes mogen namelijk niet de makkelijke inkomstenbron van de 3 Amerikaanse geo-multimiljonairs laten stagneren.

 

Barny

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijenhu, slaap verder, de gigantische winst komt echt niet van de betalende leden, de winst word gemaakt maar van de reclame inkomsten op elke cachepagina

hoe meer cachepagina's er door de onbetaalde revieuweraapjes online worden gegooit, hoe meer winst, dat is ook een van de redenen dat er zoveel geo-onwaardige troep online komt, de onbetaalde revieuweraapjes mogen namelijk niet de makkelijke inkomstenbron van de 3 Amerikaanse geo-multimiljonairs laten stagneren.

 

Barny

Dan vergeet je nog hun omvangrijke inkomen via de geocacheshop!!! Hoeveel zouden ze daar niet met binnenrijven? :wink2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt, dat werkt inderdaad. Ik had eerder al wel "add filters" aangeklikt maar dat deed niets. Maar het kan zijn dat ik op dat moment wel een naam in het invoerveld had staan. Dan gebeurt er verder niets omdat dat niet als een locatie gevonden kan worden.

Je moet inderdaad wel met een leeg veld beginnen. Doe je dat niet dan worden alle zoekopdrachten gekoppeld aan de omgeving van de locatie of cache (als je een GC-code hebt ingegeven) die in dat veld staat. Dat veld is op geen enkele manier weg te krijgen.

bewerkt door jvdbroek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....de gigantische winst komt echt niet van de betalende leden, de winst word gemaakt maar van de reclame inkomsten op elke cachepagina.....

Zolang er geen grote reclames komen op ( of 'onderweg naar ' ) de cache-pagina's, mogen ze van mij. Een PM lidmaatschap kost het belachelijk lage bedrag van 8 cent per dag, wat ik graag betaal voor hun huidige diensten. Ik denk dat b.v. de reiskosten voor deze hobby, een veelvoud hiervan zijn. 1 keer het gas pedaal van je gele bussie iets minder diep intrappen en je lidmaatschap is al bijna verdient. En dat is ook goed voor het milieu, wat wil je nu nog meer?

 

 

 

Kan iemand me zeggen hoe ik op naam kan zoeken?

Google. Ik zoek dit soort dingen altijd via Google, nog nooit de zoekfunctie gebruikt en alles gevonden.

 

Voorbeeld google ( gewoon in de zoekregel intypen ): prijskoe site:geocaching.com

 

Ps. Google lijkt misschien wel gratis, maar is dat natuurlijk ook niet.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deels kende ik al via de test-fase en deels heb ik info kunnen verzamelen via het officiële gc.com forum. Vandaar ook het dankwoord aan die personen van dat forum.

De gids zal nog verder aangevuld worden onder de rubriek extra's, want we zijn er ons van bewust dat er nog zaken ontbreken waar we hebben over gekeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...