Spring naar bijdragen

Nieuwe Zoekfunctie Op Gc


Geo-Brein

Aanbevolen berichten

'Gewoon' zoeken op naam lijkt niet meer te kunnen. Bij het hoofdmenu moet je een locatie aangeven. Daarna kan je bij advanced search rond die locatie (max straal 50 km) op naam zoeken. Dit werkt nog wel.

 

Als je geen locatie opgeeft en direct naar 'add filters' gaat staat er 'Searching without a location'. Als ik hier op naam zoek dan wordt er nooit iets gevonden. Wereldwijd zoeken lijkt dus via gc,com niet meer te kunnen. Beetje jammer dus.

 

Je kunt het ook nog anders doen. Ik heb net een cache op naam gezocht die ik niet kon vinden.

Vervolgens het ik op de eerste pagina (waar je alleen locatie, land ect in kunt vullen) meteen add filters aangeklikt.

Dan krijg je de pagina waar je op naam, verstopper, gevonden door etc kunt kiezen.

Ik heb daar alle filters aan-/uitgezet waar ik van wist dat ze geen betrekking hadden op de cache, bijvoorbeeld het was niet moeilijker dan drie sterren, geen nano, geen event-mistery etc , daarna de naam ingevuld, op 'zoek' geduwd en toen kwam de cache ineens wel te voorschijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bedankt voor de snelle reactie, Brouwertjes! Echter krijg je dan alleen de nieuwe events in beeld en niet de nieuwe caches in Nederland. Na de events op datum geeft hij oudere caches aan. Is er nog een andere manier om de recent geplaatste caches in beeld te krijgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle vernieuwingen kennen kinderziektes. Of het nou de Belastingdienst, de zorgverlening, één van de vele nieuwe Belgische regeringen of geocaching.com betreft. Opbouwende kritiek is goed, zodat over een poosje alles is opgelost, iedereen blij is en jij je weer druk kan maken over de volgende vernieuwing/aanpassing. Maar het verschil tussen "een totale flop en fout" en "kinderziektes" zou best eens wat genuanceerd kunnen worden. Men doet de best om er wat van te maken en als ik gewoon de site nú bekijk of die van zes jaar geleden, toen wij begonnen, dan is er heel veel verbeterd en zullen de meeste geocachers er blij mee zijn en er ook uitstekend mee uit de voeten kunnen! Ik betaal er graag 30 dollar per jaar voor! Let wel, de kosten voor een bezoek van een gezin met 2 kinderen aan de Mc Donalds op een natte zondagmiddag

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kinderziektes, zials je ze noemt, konden opgelost worden alvorens de functie publiek te maken. Waarom ga je anders de PM's 3 weken testtijd geven en hen de mogelijkheid geven om feedback te geven? Met de feedback hebben ze niks gedaan. De publieke versie is niks anders dan de testversie. Dan noem ik dit toch de bal misslaan en op de proppen komen met een flop. Wanneer je het officiële GS forum erop naleest, zal je merken dat er heel wat is foutgelopen in de ontwikkeling, de definitieve lancering en vooral de communicatie naar de gebruikers toe. Wat voordien met 2 muisklikken kon, moet je nu oplossen via oude URL's die je best bookmarked. Deze kan je gebruiken zolang ze nog werken. Al wie zich al deftig verdiept heeft in de functie zal merken dat het voorheen veel eenvoudiger was. Het zijn in de eerste plaats de programmeurs die hier de mist ingegaan zijn. Op de tweede plaats GS door gebrek aan communicatie en vooral het afnemen van de weinige functies die basis leden nog hadden (ook dit zonder enige vorm van communicatie). In mijn ogen dus net ietsje meer aan de hand dan kinderziektes. Een grote flop op veel vlakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een voorbeeld van een dikke programmeer-flop is dat 90% van de opzoekingen die je met het nieuwe systeem wenst te doen het vereist om het invulveld op de startpagina blanco te laten en je onmiddellijk moet klikken op add filters.

Ik ben maar een amateurprogrammeur, maar mocht ik dit programmeren zou ik de startpagina verwijderen en onmiddellijk starten met de add filters pagina. Daar dan een optioneel zoekveld toevoegen voor locatie. Er zou veel minder verwarring kunnen ontstaan. Zo moeilijk kan dit toch niet zijn?

 

Blijf ik met het onbesproken feit zitten dat er voor basis leden niks meer te rapen valt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even over premium/basis, vind het enigzins plausibel dat (zoek) functies worden overgeheveld. Servers groeien niet aan de boom laat staan onderhoud.

 

Helemaal als je beseft dat afgelopen weekend de servers bij gc overbelast waren (drukte door pi denk ik). Mensen in het veld die live verbindingen gebruiken (premium of niet) hadden afgelopen zaterdag een probleem en konden naar huis. Zie vanmorgen op project-gc nog steeds de melding.

 

En als je dan keuzes moet maken vind ik deze zoals gezegd plausibel

 

013c75222c916d4fe7f1aea1b67e6d24.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Bij drukte lijken de servers wel vaker overbelast, bijvoorbeeld als er in het voorjaar een mooi weekend is lukt het soms ook niet om op zaterdag caches in de GPS te laden. Aan de andere kant vind ik het zelf minder geslaagd om functies af te pakken, ik zou er dan voor kiezen om nieuwe functies te reserveren voor betalende leden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij een bedrijf wat miljoenen winst maakt, daar mag je van verwachten dat de Servers gewoon goed werken, dat ze genoeg capaciteit voor elk moment hebben,

 

Barny

Hmmmm zie je punt, maar ik vertaal het meer naar: ok ze maken winst dus de contributie kan naar beneden. Maar ergens moet geld vandaan komen, van de premium leden dus (ook voor de niet betalende leden ). En voor Internet is het altijd lastig om iedereen altijd te bedienen, de variatie is 0 of 16 miljard mensen. Als commerciële bedrijven al moeite hiermee hebben (ddos aanvallen)........
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...