Spring naar bijdragen

Dan Plaats Je Een Cache...


TheWorker

Aanbevolen berichten

Dan plaats je een cache en alleen maar problemen... GC512B6

 

Eerst stond de cache bij een familielid achter het huis (het grondstuk hoefde niet bewandeld te worden om te loggen). De buren (aan de andere kant van de weg) waren geinformeerd en wat denk je...de buren vinden het overlast toch wel groot ineens omdat er wel 4x per week iemand de cache kwam loggen :yawn:

Om verder problemen te voorkomen verzet je de cache (een leuk huisje die gemaakt is door opa) op een plek waar wereldwijd geen huis te zien is en wat denk je...de boel wordt gewoon moedwillig "gesloopt" en de inhoud wordt geroofd.

hoesje001_zps1a0e528a.jpg

 

 

:no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Super vervelend, maar misschien was de locatie dan toch niet zo goed als je dacht.

Leg iets wat een beetje opvalt op een beoogde plek en kijk na 2 weken of het er nog ligt.

Ook geen garantie maar als je dan ook nog ergens uit het zicht staat heb je al iet wat meer kans dat het goed gaat.

Blijft staan zoals gezegd dat het vervelend is dat anderen niet van andermans spullen af kunnen blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erg vervelend allemaal, mensen moeten gewoon van andermans spullen afblijven.

 

Een tip:

 

De cachebehuizing helpt (hoe leuk ook), helaas niet echt mee.
Lastig uit het zicht te verstoppen (hangt waarschijnlijk op "grijphoogte" aan een boom o.i.d. )

 

Hoe leuk gemaakt ook: iedereen ziet natuurlijk dat het geen gewoon vogelhuisje is, ik bedoel, welke vogel heeft er een voordeur (of achterdeur) met een haakje erop?.

Je ziet dus direkt "dat er iets mee is" en dat wekt nieuwsgierigheid, zeker bij balorige jeugd.

 

Echt origineel is een vogelhuisje (hoe goed bedoeld ook) natuurlijk ook allang niet meer.

Nee, ik zou waarschijnlijk op zoek gaan naar een originelere en minder opvallende cachebehuizing, die beter te verstoppen is, of gewoon de standaard box (met logBOEK en ruilspullen!!) gebruiken.

 

Maar zoals Krimpenees ook aangeeft: zulke dingen gebeuren, helaas. Laat je er vooral niet door ontmoedigen. Leer ervan en gebruik de ervaring bij de volgende (of deze) cache.

 

Succes!

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

alle goeie tips ten spijt,

je heb gewoon de pech gehad dat er een stel mensen zijn langs geweest die ook eens wilde "schatzoeken" en zonder enige voorbereiding of slecht en onvolledig geïnformeerd tijdens een speciale "beginners event" zie bijvoorbeeld deze deel 1 http://coord.info/GLFR3K3J deel 2 http://coord.info/GLFR3JWM

dan komen er door kleurstoffen gedreven stuiterende hyper koters op de cache af die dan vooral luid en duidelijk moeten schreeuwen dat ZE HEM HEBBEN gevonden de faalverwekkers zonder opvoedkundige aspiraties interesseert het voortbestaan van de cache totaal niet,

het halve bos weet dan dat daar iets is, dan heb je nog maar 1 koter nodig die niet weet dat hij met zijn poten van andermans spullen moet afblijven, en de ellende is compleet

dat is volgens de goedpraters hier op het forum de prijs die we dan maar moeten betalen voor de zogenoemde vooruitgang (de evolutie) van het moderne geocachen

 

 

Barny

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of het was helemaal geen cacher, maar wat kinderen die toevallig deze cache tegenkwamen. Niet wisten wat het was en de inhoud gebruikt om stiekem vuurtje mee te fikken. Ben ik helaas vaker tegen gekomen. Niet alle schade aan caches komt door andere cachers en/of de faalverwekkers. Soms is het gewoon domme pech.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naja de boosheid is inmiddels weer afgezakt en natuurlijk gaan we gewoon verder met het verstoppen en zoeken. Twin Peaks heeft natuurlijk wel gelijk dat een vogelhuisje met een haakje aan de voorkant er niet uitziet als een vogelhuisje. Het zou inderdaad kunnen zijn dat het geen cachers zijn geweest zoals Yora82 aangeeft en daar ga ik dan nu maar ff vanuit.

Het punt van barny dat er genoeg cachers onderweg zijn die er eigenlijk niet veel van af weten is natuurlijk ook waar, de diverse apps op de telefoons draagt hier ook een steentje aan bij ben ik van mening.

 

Vind het jammer dat er altijd mensen moeten zijn die dingen van andere mensen niet met rust kunnen laten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hart luchten doet goed! Helaas is het in deze tijd zo dat het verschil tussen het mijn en dijn niet voor iedereen duidelijk is, zag gisteren in de krant dat er ergens al voor de veertiende keer een fiets gejat is, inclusief hangslot en materiaal waar het aan bevestigd is. Ik vind dat je fiets zelfs moet blijven staan als hij niet op slot staat.

Zeggen dat iets hufterproof is, net zoals nieuwe bushokjes vorig jaar, is ook riskant. Dan gaan ze zeker kapot!!

Veel succes met je nieuwe cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"geocachers" zijn net zo erg als dat gespuis wat cache's vernielen

plaats maar eens een cache met allemaal mooie en leuke dingetjes er in, en kom dan 2 weken later terug

je mag blij zijn dat je cache er nog ligt, maar verwacht niet dat er nog wat aardigs is in terug gestopt

zodra de sociale controle weg is, dan is ook Trade Up or Trade Even gedachte weg

ga mij niet vertellen dat het alleen door kinderen gebeurt ook volwassen mensen die dit nu lezen en ze zich hier ook nog eens beter voordoen dan ze in werkelijkheid zijn bezondigen zich er aan.

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

"geocachers" zijn net zo erg als dat gespuis wat cache's vernielen...........

Misschien ( ? ) was vroeger de GeoCache gemeenschap nog een clubje van Gps-‘nerds’, die allemaal dezelfde inborst hadden. Tegenwoordig wordt de GeoCache gemeenschap steeds meer een afspiegeling van de bevolking. Gelukkig maar, anders waren we een elite club geworden en dan zouden er ( waarschijnlijk ) een hoop leden verwijderd moeten worden of zelf weggaan ( waaronder ook ik :clown: ).

 

Dat de GeoCache gemeenschap verandert, merken we allemaal. Dit door de veranderingen in de beleving van, de regels, het spel, de gewoontes en de waarden. Zowel positief als negatief.

 

Het blijft natuurlijk als een paal boven water staan, dat je gewoon van andermans ’s spullen af moet blijven en daarmee omgaan als ware het je eigen :yes: .

 

@TheWorker: niets is hufterproof. Meer als je best kan ( en hoef ) je niet te doen. Sterkte :thumbsup: !

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...