Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hij lost hier toch geen mysterie op. Hij heeft een vraag en die kunnen we gewoon beantwoorden. Ik vind dat we niet zo spastisch moeten doen over mysteries.

• Top! 4
Geplaatst

Beste geowandelaar, het zal wel "not done" zijn. Jij brengt dat nog netjes, maar vaak zie ik hier erg overspannen reactie op hulpvragen. Ik denk dat juist dat de manier is om mensen naar alternatieve websites te jagen, waar coordinaten gewoon uitgewisseld worden.

Er wordt hier niet om de oplossing van een mystery gevraagd, maar om hulp bij een waypoint van een multi. Als dat niet kan zal de moderator of de beheerder vast ingrijpen... Ik zou dat erg jammer vinden.

• Top! 1
Geplaatst

Ik vraag niet naar de oplossing van een geocache, maar wil alleen maar weten hoe je een vraagstuk kunt berekenen. Mijn vraag valt in de categorie van hoe maak je cirkels, hoe doe je kruispeilingen, hoe bereken je het middelpunt van een driehoek enz. Als ik de oplossing had willen hebben dan had ik de cache genoemd of de wp`s die het hier allemaal betreffen. Overigens heb ik de vraag gesteld in de categorie Cache-technieken en ervaringen, zodat anderen ook nog iets hieraan hebben. Waar is anders deze categorie voor als je dit soort vragen hier niet mag stellen.

Geplaatst

Zoals kalkendotters al aangeeft heeft een zevenhoek geen middelpunt, ook een regelmatige zevenhoek niet. Een middelpunt is een punt dat een gelijke afstand heeft tot alle punten van een figuur, en dat is in het platte vlak dus alleen een cirkel. Wat je wel hebt is:

- Zwaartepunt, dit kun je dus krijgen door het gemiddelde te nemen van alle coördinaten. Je kunt je dit punt als volgt voorstellen: stel je knipt de zevenhoek uit uit bijvoorbeeld een stuk karton, dan is het zwaartepunt het punt waarop je hem op je vinger kan laten balanceren zonder dat hij eraf valt.

- Middelpunt van omgeschreven cirkel, dat is een cirkel die door alle hoekpunten heen gaat. Dit punt heeft dan dus een gelijke afstand tot elk van de zeven hoekpunten.

Geplaatst

Wij hebben de lompe methode gebruikt. Alle noord- en oostcoördinaten middelen en dan zoeken binnen een straal van 30 meter. Ging prima.

Geplaatst

Zoals kalkendotters al aangeeft heeft een zevenhoek geen middelpunt, ook een regelmatige zevenhoek niet. Een middelpunt is een punt dat een gelijke afstand heeft tot alle punten van een figuur, en dat is in het platte vlak dus alleen een cirkel. Wat je wel hebt is:

- Zwaartepunt, dit kun je dus krijgen door het gemiddelde te nemen van alle coördinaten. Je kunt je dit punt als volgt voorstellen: stel je knipt de zevenhoek uit uit bijvoorbeeld een stuk karton, dan is het zwaartepunt het punt waarop je hem op je vinger kan laten balanceren zonder dat hij eraf valt.

- Middelpunt van omgeschreven cirkel, dat is een cirkel die door alle hoekpunten heen gaat. Dit punt heeft dan dus een gelijke afstand tot elk van de zeven hoekpunten.

Dat is duidelijk en zoals je het uitlegt vrij logisch.

Wij hebben de lompe methode gebruikt. Alle noord- en oostcoördinaten middelen en dan zoeken binnen een straal van 30 meter. Ging prima.

30 Meter is dan toch wel een heel groot gebied waarin je moet zoeken. Ik weet niet of de oplossing van StefanD nauwkeuriger is maar het lijkt mij een juiste benadering. Het is alleen jammer dat ik alleen in het veld kan beoordelen of het correct is,

Geplaatst

Hij lost hier toch geen mysterie op. Hij heeft een vraag en die kunnen we gewoon beantwoorden. Ik vind dat we niet zo spastisch moeten doen over mysteries.

De topicstarter begint zijn vraag met de opmerking dat hij de oplossing nodig heeft omdat hij een bepaalde cache wil gaan doen.

ik vind het daarom niet meer dan normaal dat er iemand is die in dit topic nog het besef heeft op een fatsoenlijke manier te melden dat het bespreken van mysteries not done is op dit forum.

Ook al komt desbetreffend probleem voort uit een multi, het blijft not done.

We kunnen vinden wat we willen, in de forumregels is zulks afgesproken.

Wat in hemelsnaam is er tegenwoordig toch zo moeilijk aan het contacteren van de cache-eigenaar.

Doorgaans vriendelijke mensen die echt niet te beroerd zijn een ander een klein duwtje te geven waar nodig.

Ik vraag niet naar de oplossing van een geocache, maar wil alleen maar weten hoe je een vraagstuk kunt berekenen. Mijn vraag valt in de categorie van hoe maak je cirkels, hoe doe je kruispeilingen, hoe bereken je het middelpunt van een driehoek enz. Als ik de oplossing had willen hebben dan had ik de cache genoemd of de wp`s die het hier allemaal betreffen. Overigens heb ik de vraag gesteld in de categorie Cache-technieken en ervaringen, zodat anderen ook nog iets hieraan hebben. Waar is anders deze categorie voor als je dit soort vragen hier niet mag stellen.

Je vraagt daar wel degelijk naar.

Citaat uit je openingspost: "Bij een geocache die ik graag zou willen doen moet ik het middelpunt bepalen van zeven coördinaten"

Geplaatst

Bij ons was er een pad wat het zoekgebied verkleinde en een hint, waardoor het zoeken toch erg meeviel. De methode van StefanD is identiek aan mijn voorstel. Afhankelijk van de vorm van de zevenhoek heb je een kleine of een grote afwijking. In het geval van de cache die wij deden had ik een educated guess gedaan naar de afwijking en dat bleek aardig te kloppen.

Geplaatst

De topicstarter begint zijn vraag met de opmerking dat hij de oplossing nodig heeft omdat hij een bepaalde cache wil gaan doen.

ik vind het daarom niet meer dan normaal dat er iemand is die in dit topic nog het besef heeft op een fatsoenlijke manier te melden dat het bespreken van mysteries not done is op dit forum.

Wat in hemelsnaam is er tegenwoordig toch zo moeilijk aan het contacteren van de cache-eigenaar.

Doorgaans vriendelijke mensen die echt niet te beroerd zijn een ander een klein duwtje te geven waar nodig.

Citaat uit je openingspost: "Bij een geocache die ik graag zou willen doen moet ik het middelpunt bepalen van zeven coördinaten"

Nee hoor, ik vraag niet naar de oplossing van een bepaalde geocache, maar naar een methode om een bepaalde vraag in een bepaalde geocache te kunnen beantwoorden. Dat is heel iets anders dan de vraag naar de eindcoördinaten. Is het nu een soort muggenzifterij waar wij in terecht komen?

Geplaatst

Wordt het niet eens tijd om de forumregels tegen het daglicht te houden, dan?

De reactie van sommige forumleden jagen vraagstellers, veelal nieuwkomers die het wagen om een vraag te stellen, voorgoed de deur uit.

Moet je dan eerst het hele forum doorworstelen om te kijken of jouw vraag al niet eerder is gesteld of dat je geen forumregels schendt?

Een baby wordt toch ook niet direct met de rauwe werkelijkheid geconfronteerd?

Zie het al voor me. Kind, je bent nog niet geboren, maar weet alvast dat het een puinhoop is, waar je terechtkomt.

Je zou het ook hier op het forum kunnen neerzetten. Wil je hier ongedwongen je vraag stellen of mening geven, reken erop dat je wordt afgebrand.

Geplaatst

@vindplaats: Is mijn antwoord op je vraag relevant genoeg om duidelijk te kunnen maken dat je naar mijn mening tegen de geest van de forumregels in te werk gaat?
Mijns inziens heeft dit niks meer met muggenzifterij te maken. Het raakt de kern van wat dit forum ooit onderscheidde van andere NL sites.
Het feit dat openlijk vragen naar zaken waar je m.i. elders voor moet zijn hier doorgaans als not done wordt betiteld is één van de redenen waardoor ik hoop dat het ikke-tijdperk waarin langzaamaan vergeten wordt dat om een cache te vinden iemand hem ook gelegd moet hebben niet overal zijn intrede doet.
Kennelijk een vergeefse hoop?
Jaren geleden (met dezelfde regels) was dit hier absoluut not done, noch met, noch zonder vermelding van GC nummer.
Door mensen die telkens opnieuw het randje van het toelaatbare opzoeken glijdt de grens over wat wel en wat niet geaccepteerd wordt ongemerkt verder op in een richting waar zich al voldoende anderen middels allerlei websites met al dan niet pasklare oplossingen voor puzzels of cache gerelateerde problemen op gestort hebben (soms zelfs inclusief eindcoords), m.i. zo weinig respect tonend voor de cache-owner, zeker als maar kostte wat kost de eigen behoefte via een open forum bevredigt dient te worden en het aantal forumgebruikers dat er gretig op toehapt significant groter is dan het aantal gebruikers dat nog de moeite doet zijn bedenkingen te uiten.

@Dagwacht: ik zie niet waar iemand hier afgebrand wordt. Er worden louter feiten genoemd zonder de intentie iemand af te branden.
Wat de forumregels tegen het daglicht houden betreft, ik denk niet dat dat aan ons gebruikers is, maar aan de beheerder van het forum.
En gezien het weerwoord van Vindplaats denk ik niet dat iemand bang hoeft te zijn dat hij zich de deur uit laat jagen, dus ook dat lijkt me hier niet van toepassing.

Derhalve nogmaals de vraag: waarom op een forum iets vragen aan anderen dat duidelijk aan een cache gerelateerd is die men op het oog heeft als men net zo goed de cache-owner zelf kan mailen?

• Top! 2
Geplaatst

@StefanD: een vraagje uit nieuwsgierigheid. Waarom omzetten naar RD, kan het niet met de 'gewone' coördinaten?

Ik denk, omdat het met hele getallen veel makkelijker rekent, als met graden minuten en miliseconden.

Geplaatst

Jaren geleden (met dezelfde regels) was dit hier absoluut not done, noch met, noch zonder vermelding van GC nummer.

Op het gevaar af van selectief quoten wil ik toch de aandacht vestigen op het blijven hangen in het verleden. Toen was toen.

Waar is vernieuwing en ontvankelijkheid mogelijk als oude stompen op hun standpunten blijven staan en daarmee elke discussie doodslaan?

Geplaatst (bewerkt)

Derhalve nogmaals de vraag: waarom op een forum iets vragen aan anderen dat duidelijk aan een cache gerelateerd is die men op het oog heeft als men net zo goed de cache-owner zelf kan mailen?

Als co zal ik vragen natuurlijk beantwoorden. Maar nog veel beter vind ik het dat men het zelf uitzoekt, eventueel met hulp van anderen. Wat mij betreft hoeft deze Nederlandse cachefolklore van "mail eerst de co" niet.

Als ik merk dat men een hulplijntje of mij nodig heeft dan beschouw ik dat als een falen van mijn cache, en door middel van extra hints zal ik net zolang sleutelen tot het niet meer nodig is.

bewerkt door Diederikus
  • Top! 3
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...