Spring naar bijdragen

Loggen, En Onder Welk Account


Odlaniger

Aanbevolen berichten

Domi, een gedeeld account is wel slim. In het uiterste geval kun jij gewoon thuis blijven terwijl Merel alle caches bezoekt. Misschien is het nog slimmer de naam te veranderen in MarcoDomiMerel.

Soms krijg ik een mail met als aanhef: Hoi team Odlaniger. En dan vertel ik dat ik geen team ben. Ik maak mijn eigen caches in mijn 1tje en teken ieder logboekje zelf, ongeacht of ik met anderen cache. Als het mij om puntjes zou gaan, dan word ik wel iets slimmer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Domi, bij nader inzien heb ik wel enig begrip voor jouw actie. Je wilde verslag doen van de heldinnendaad van Merel en aangezien zij geen eigen account heeft heb jij jouw eigen account er voor gebruikt. Als zij wel een eigen account zou hebben, dan had jij uiteraard niet gelogd.

Ik ben aanwezig geweest bij enkele klimcaches en eenmaal heb ik mij laten verleiden de logrol te tekenen terwijl ik met beide benen op de grond stond. Ik heb echter geen foundlog geplaatst op geo.com.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe altijd gewoon wat ok voelt voor mij niet wat anderen ok vinden (in meer dingen dan alleen dit) en ben daarin ook lekker inconsequent :)

 

Maar vind het altijd grappig om zoveel moraalridders uit de kast te zien komen :) ....... wie zonder zonde is......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe altijd gewoon wat ok voelt EN ik doe wat anderen ok vinden EN ik ben inconsequent EN ik kom uit de kast: ik ben een moraalridder als ik anderen daarmee de les kan lezen EN ik ben speels en neem dus niets serieus wat geocaching aangaat. Maar dat wisten jullie waarschijnlijk al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar met uitzondering dat jij doet wat anderen ok vinden. Jij zal nooit een goudjager of pointilist worden. Maar ik kan mij vergissen.

Wel, ik zou rücksichtslos een FTF loggen als proefloper van de klimcache van Antarctica, maar dat vinden mensen niet ok dus doe ik het niet. Als ik de mensen nou blij kan maken met zo'n klein gebaar dan doe ik dat. Het is een spel, tenslotte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Domi, een gedeeld account is wel slim. In het uiterste geval kun jij gewoon thuis blijven terwijl Merel alle caches bezoekt. Misschien is het nog slimmer de naam te veranderen in MarcoDomiMerel.

Soms krijg ik een mail met als aanhef: Hoi team Odlaniger. En dan vertel ik dat ik geen team ben. Ik maak mijn eigen caches in mijn 1tje en teken ieder logboekje zelf, ongeacht of ik met anderen cache. Als het mij om puntjes zou gaan, dan word ik wel iets slimmer.

Als het om de puntjes gaat.... Het ligt eraan met welke bril je kijkt. Ik ben het cachen gestart als team en heb geprobeerd het teamaccount zuiver te houden door zelf ook een account aan te maken voor het geval ik alleen op stap ga of met een ander team. Dat moet je dus echt niet doen als het om de puntjes gaat. Ik heb veel meer caches gevonden dan je op .com kunt zien.

Dus als puntjes belangrijk zijn, neem dan een eigen account (en laat anderen jouw naam opschrijven als je zelf niet bij het rolletje kunt :wink2: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn lieve, beste Od,

 

als ik zou gaan loggen zoals ik denk dat jij bedoelt, dan zou ons gezin de volgende accounts hebben:

 

MarcoDomi (met die naam maakte ik 4 jaar geleden snelsnel een account aan, om het 2 jaar later intensief te gaan gebruiken)

Marco (nog niet voorgekomen en er zou ook nooit gelogd worden, hooguit met TFTC ;-))

Domi (zeer regelmatig, tot nu toe denk ik misschien wel 50% van alle bezochte caches)

DomiMerelLennart (geregeld)

DomiMerel (gaat hopelijk vandaag gebeuren)

DomiLennart (ook geregeld)

 

En dat allemaal onderhouden. .. Pffff!

Ik besteed mijn tijd liever aan cachen ;-)

Wij hebben dus een gezamenlijk account voor ons gezin. Wie er nu precies MarcoDomi op die logrol schrijft, maakt niet uit. Dat wisselt. In dit speciale geval had Ik Merel de eer gegund om 'm apart te loggen, maar om daar nu een apart account voor in het leven te roepen? Nee dank u. En een write note is het ook niet! Daar hoort gewoon een smiley op de kaart.

 

Maar ik denk dat jij de volgende discussie wil aanzwengelen (ben dol op de teamsport discussiëren)

-Hoe zit het met teamaccounts? Hoe log je dan, ook als je apart bent geweest of alleen als het team compleet is?

-Is ieder account een teamaccount?

-is geocaching een team- of individueel spel?

 

Ik ken legio teams waarvan de leden gezamenlijk loggen. Ik heb er wel over nagedacht. hoe ik daar zelf mee omga. Ik heb tot nu toe niks gelogd waar ik niet bij was (ik heb zelf altijd de gps bij me, dus dus dat komt ook niet voor :-)) Onze teamnaam is niet echt gelukkig gekozen. Maar iedereen kent ons inmiddels zo. De foto bij ons account is de mijne. Dit omdat Marco er niet op wilde.

Tja, we hebben weleens nagedacht over subteam de Cachenootjes (de kinderen), maar besloten dat dat teveel gedoe is. Stel dat Merel en Lennart net zo uitgebreid gaan loggen als ik ;-).

 

Als Merel ouder is, kan ze haar eigen account aanmaken. Ik ken een hoop kinderen die al een apart account hebben. Ik ben ook wel benieuwd hoe anderen daar tegenaan kijken? Ook tegen stellen die een account delen? Heel gek namelijk: Ik wil eigenlijk niets loggen waar ik zelf niet geweest ben op ons gezamenlijke account. Terwijl Marco daar niet mee zit. Misschien omdat ik de fanatiekste ben van ons tweeën?

 

Trouwens, een andere morele kwestie: ik log ook wel eens een puzzel die ik niet heb opgelost als ik met iemand anders mee ben. Zeker op een event.

 

Zo, nu jullie weer ;-)

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, ik heb zelfs nog een stuk gemist zie ik!

 

Tja, wij handhaven juist 1 account omdat het ons eigenlijk NIET om de puntjes gaat. Op het moment dan, eerder wel, en soms zo rond grote getallen wil ik graag weer een mijlpaal bereiken.

 

Maar ik vind het goed loggen en bijhouden nu al best veel werk. Ik moet er niet aan denken dat ik dat nog verder moet uitsplitsen. De grote gemene deler (niet zo heel groot en gemeen hoor ;-)), dat ben ik.

bewerkt door MarcoDomi
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn weer veel mensen bezig zich uitvoerig te verdedigen ten overstaan van de forumbezoekers over wat zij doen en laten en daar ook nog een handleiding bij geven, zodat we kunnen lezen waarom het zo goed is, wat zij doen en vooral laten..... Onzin natuurlijk en volstrekt onnodig. Geniet van wat je doet (of niet doet) en hou het daarbij. @Od, drie van je vijf berichtjes laten ons weten, hoe jij het niet doet en waarom je het niet doet en waarom de FTF liefhebbers bij jou zo laag op de ladder staan en je kokertjes te min vindt om ze beet te pakken. Dat mag gerust jouw mening zijn, prima zelfs, maar vertel liever over je avonturen op het moment, dat je wél doet wat je graag doet. Schrijf over je dagbeleving. Je kunt dat als geen ander. Doe het dan ook! Daar kan ík nou weer van genieten! Daar is dit forum voor. Anderen enthousiast maken voor geocaching op de manier zoals jij het graag beleeft. Niet alleen afgeven op hoe anderen het doen. Hoe mooier je verhalen hoe meer mensen je zullen volgen.

 

Domi komt met een prachtig verslag over wat haar dochter heeft gedaan en maakt me daar blij mee (mijn dochter heeft een paar jaar geleden hetzelfde gedaan bij de Oude Beuk in Deventer, al was zij toen al wel wat ouder) en vervolgens komt men weer in beweging om alle mogelijke (liefst in hun ogen verfoeibare) logopties te bespreken en komen we weer bij de puntjes terecht.... Flauwe kul. Wat hebben puntjes nou te maken met de klimtocht van Merel??? Helemaal niks!!! Begrijp nu eens, dat de paar moralistische meningen op dit forum volstrekt, maar dan ook volstrekt ver buiten de werkelijkheid van het alledaagse cachen staan. Team Tabak heeft de Oude Beuk gewoon gelogd op het moment dat de dochter het kistje beneden had en net vóór ze er weer mee naar boven ging.... Trots! En morgen zouden we het weer zo doen en wederom een fijne dag hebben! Maar ik ga zelf niet de boom in. En of men dat in Apeldoorn nou een puntje noemt of ik in de Alblasserwaard een moment van trots is volledig oninteressant. En als mensen vol trots een FTF rapporteren, dan vind ik dat ook mooi, alhoewel ik er zelf geen aardappel voor laat staan. En als @Od ondanks wat fysieke problemen een multi loopt van 8 km. terwijl hij er maar 6 aan kan, dan ben ik blij voor hem en denk ik.... Wij moesten ook maar weer eens een multi in een bos doen. Het is mooi zoals hij er over schrijft... En aangezien wij (net als Domi en Regenboogje overigens) verschrikkelijke doorsnee en enorme gemiddelden zijn binnen het geocachen denk ik dat velen er zo over zullen denken!

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn visie: als je account alleen bedoeld was om te registreren wie er welke cache (niet) gevonden heeft, dan is de mogelijkheid om tekst en foto's toe te voegen nogal overbodig. Gevonden en Niet gevonden zijn dan voldoende, eventueel aangevuld met een icoontje dat aangeeft of er onderhoud nodig is.

Door uitgebreid te loggen houd je voor jezelf (en eventueel voor anderen) een soort dagboek van je belevenissen bij. Dat kunnen alleen je eigen belevenissen zijn, of die van het hele team. Geschreven door degene die zich daartoe geroepen voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TT, ook dat. Maar je weet niet wie jouw logs na het schrijven gaan lezen. Dus schrijf je toch op de eerste plaats voor jezelf!

Nou, ik schrijf toch ook wel om de cachelegger te bedanken. Daarnaast een beetje voor mezelf.

En als andere cachers door mijn log geïnteresseerd zouden raken is dat mooi meegenomen natuurlijk. Maar in dat geval wil ik enkele bekenden ook wel eens een PM sturen om een cache aan te bevelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...