Djoekster Geplaatst 26 augustus 2014 Geplaatst 26 augustus 2014 Je kent het wel, weer een kokertje waarin het rolletje helemaal klem in zit doordat het probeert te ontrollen Op vakantie in Frankrijk heb ik een ideetje opgedaan om dit tegen te gaan ( caches van gaspenore37 ) Bij de kantoor/boekhandel te koop, kunstof ringvingerbandstrips ( hoe heet dit spul eigenlijk? ) Knip er een stukje vanaf en open de vingers om het om het opgerolde " logboek" te klemmen. Het rolletje kan dan niet meer ontrollen en zichzelf klemzetten in een kokertje. Handig of niet?
front-nl Geplaatst 26 augustus 2014 Geplaatst 26 augustus 2014 voor grote kokers goed idee, voor kleine neemt dit niet al teveel ruimte in?
typoo Geplaatst 26 augustus 2014 Geplaatst 26 augustus 2014 Zoals je kunt zien zijn er meerdere maten. Wat ook werkt in een petling is een wasknijper of in een micro een paperclip op het deel met de nietjes. Je kunt dit dan gebruiken om op te rollen en uit te halen.
front-nl Geplaatst 26 augustus 2014 Geplaatst 26 augustus 2014 kom hier vaak sateprikkers in het midden tegen, mijn ervaring is dat dat goed werkt en ook uitermate makkelijk op lengte te maken (afbreken)
barny Geplaatst 26 augustus 2014 Geplaatst 26 augustus 2014 omdat de kokers op oninteressante plekken liggen en daardoor vrij vaak gevonden worden en de CO helemaal geen zin heb in "onderhoud" bij volle vochtige logrolletjes maken ze de logrol het liefst zo graat mogelijk dat is met deze constructie het geval dat er veel eerder logrolletjes vervangen moeten worden dus zal hier in dit kokerwegwerp land niet zo een suc6 worden, dan betwijfel ik ook aan de verstandelijke vermogens van de prulrapers die kunnen onthouden hoe het papiertje gezeten heeft, buiten dat ze het geduld kunnen opbrengen om het papiertje netjes in de houder te stoppen of zoals ze gewend zijn het met grof geweld in de koker te drukken plus zo iets KOPEN en knippen, ik denk dat de Uni van de Nederlandse kokeraap sukkels daar allemaal niet op zit te wachten Barny
Odlaniger Geplaatst 26 augustus 2014 Geplaatst 26 augustus 2014 (bewerkt) Barny, jouw post drie keer gelezen, want ik miste de noodzakelijke leestekens. Maar uiteindelijk begreep ik je. En ja, je hebt een puntje. Iemand die kokers zoekt, zit niet te wachten op ingenieuze logroltechnieken. Tenzij hij een FTF scoort, dan is een favo op zijn plaats. Maar Djoekster, toch wel leuk bedacht. Jeetje, wat ben ik vandaag rebels. Zal wel komen door het klotenweer. Oei, ik veronderstelde dat de autocorrectie van kloten wel carambal had gemaakt. 26 augustus 2014 bewerkt door Odlaniger
Twin Peaks Geplaatst 27 augustus 2014 Geplaatst 27 augustus 2014 (bewerkt) omdat de kokers op oninteressante plekken liggen en daardoor vrij vaak gevonden worden mmm... een koker wordt vaak gevonden, omdat deze op een oninteressante plek ligt? Die redenering snap ik niet. Ja er liggen kokers op oninteressante plekken, maar die worden daardoor niet per definitie vaker gevonden als kokers op interessante plekken.Ik zie geen relatie met de plaats waar de koker ligt, tot het aantal malen dat deze gevonden wordt. en al helemaal geen relatie met het wel of niet handig zijn van de ringvingerbandstrips. en de CO helemaal geen zin heb in "onderhoud" bij volle vochtige logrolletjes maken ze de logrol het liefst zo graat mogelijk Nog een redenering, die me tamelijk onlogisch lijkt::, immers als je als cacheformaat een koker kiest, beperk je jezelf per definitie tot een klein formaat logrol.Je weet dus op voorhand, dat je wellicht wat vaker langs moet om de rol te verwisselen.Als je daar geen zin in hebt, kies je gewoon een iets groter potje. dat is met deze constructie het geval dat er veel eerder logrolletjes vervangen moeten worden dus zal hier in dit kokerwegwerp land niet zo een suc6 worden, Ik denk dat door deze constructie een logrol juist netter en strakker opgerold en in z'n oorspronkelijke vorm blijft.Geen verkreukelde blaadjes door het "met geweld erin drukken" enzo, Het zorgt er dus juist voor, dat zelfs een iets grotere logrol, beter in vorm blijft en dus zelfs minder snel zal "klemmen" als een kleinere, regelmatig eringepropte, verkreukelde logrol . dan betwijfel ik ook aan de verstandelijke vermogens van de prulrapers die kunnen onthouden hoe het papiertje gezeten heeft, buiten dat ze het geduld kunnen opbrengen om het papiertje netjes in de houder te stoppen of zoals ze gewend zijn het met grof geweld in de koker te drukken tja...die verstandeljke vermogens, dat is toch wat he... ik twijfel zo langzamerhand ook aan de verstandelijke vermogens van een aantal forumschrijvers, maar die ga ik ook geen brulapen, zukkels of relschrijvers noemen.(hoewel die laatste best wel netjes is)Ik mag graag een beetje respectvol over andern blijven praten, ook al ben ik het helemaal niet eens met hun spelbeleving, speluitvoering, of hun mening over het spel. plus zo iets KOPEN en knippen, ik denk dat de Uni van de Nederlandse kokeraap sukkels daar allemaal niet op zit te wachten "Van DENKEN worden we moe, dus OORDELEN we maar wat" (Loesje) Dus ja, persoonlijk denk ik dat het wel handig is. 27 augustus 2014 bewerkt door Twin Peaks 4
barny Geplaatst 27 augustus 2014 Geplaatst 27 augustus 2014 TP, ik zal dan voor jou gaan uitleggen waarom omdat iets verder denken nu even niet aan jou besteed is. kokers op oninteressante plekken worden niet vaak gevonden omdat hij op onintresante plekken ligt, hij word gevonden omdat hij niet alleen ligt, in zijn oninteressante buurt liggen nog heel veel kokers op net zulke oninteressante plekken , het geocachen van tegenwoordig gaat voor een heel hoop mensen allang niet meer om de intresantheid van de plek, maar aan de hoeveelheid kokers die in 1 dag te rapen valt, zijn er veel kokers te rapen dan komen er de randfiguren langs die denken dat veel puntjes behalen het ultimie geocachen is, deze constructie geeft meer werk voor diegene die de logrol in de houder moet plaatsen, maar doordat de kokerrapers haast hebben om hun geplande doel van die dag te halen ontbreekt hun al regelmatig de tijd om A de dop er goed op te doen, de logrol op een nette manier in de koker te plaatsen en de cache terug te leggen waar hij behoord, denk je nu echt dat die anderhalve seconde die deze constructie extra vergt zal opgebracht worden? en verstandelijke vermogens van prulrapers, en forum schrijvers, toch wel grappig als je er over nadenkt, twee aparte werelden die nergens bijelkaar komen, maar jij mag schrijven wat je wil, net als iedereen, en wat jij "respectvol" vind kan een ander als "onnozel" kunnen aanzien, (of andersom) als denken niet word geaccepteerd dan zal "verwachten" misschien wel het juiste woord zijn weten zullen we niet omdat ik verwacht dat er geen enkele veel gevonden koker met deze "handigheidje" word uitgerust, en komt er wel een proef dan verwacht ik dat het tot een teleurstelling van de co zal uitlopen. Barny
brouwertjes Geplaatst 27 augustus 2014 Geplaatst 27 augustus 2014 Dit lijkt me een degelijkere oplossing dan de elastiekjes die je regelmatig tegenkomt.
Triskelle Geplaatst 27 augustus 2014 Geplaatst 27 augustus 2014 Wij zijn dit in de Franse Pyreneeën ook tegen gekomen ... werkt prima!
Team Tabak Geplaatst 27 augustus 2014 Geplaatst 27 augustus 2014 Het vervelende bij logrolletjes in een koker is dat mensen zo nodig met een sticker moeten gaan loggen. Daardoor wordt het rolletje te dik en moet het in de koker terug gepropt worden. Ergerlijk die stickers.
Djoekster Geplaatst 27 augustus 2014 Auteur Geplaatst 27 augustus 2014 Ik heb al een paar stukjes voor onderweg in mijn cache-tasje zitten, je weet maar nooit wat je tegenkomt
BeeksePythagoras Geplaatst 28 augustus 2014 Geplaatst 28 augustus 2014 Ook handig voor wp's van een multi die een kokertje bevatten waarin het vragen papiertje zich bevindt natuurlijk.
Aanbevolen berichten