regenboog2 Geplaatst 12 augustus 2014 Geplaatst 12 augustus 2014 (bewerkt) Nee hoor, gewoon niet aan gedacht. Aantal stappen geteld in de lengte (mijn stappen zijn kleiner dan ik dacht) en dan een inschatting gemaakt van de breedte, de zaak vermenigvuldigd om tot m2 te komen en vééél te klein. Ik heb ook niet zo'n goed zicht in afstanden hoor, ik moet ook op de Tom kijken hoe ver het nog is als hij/zij zegt 'over .... links'. Gelukkig weet ik meestal wel het verschil tussen links en rechts. 12 augustus 2014 bewerkt door regenboog2
Ronaldbn Geplaatst 13 augustus 2014 Geplaatst 13 augustus 2014 Zo heeft mijn vader een keer een half uur (kan ook langer zijn geweest lol) lopen zoekem naar de stash/doosje/ammobox/petling terwijl de cache die hij zocht een EarthCache was. Pas na onverrichte zaken thuisgekomen (want hij kon ter plaatse niets vinden) en een verhelderende uitleg van mij zei de gek, viel bij hem het kwartje. Tja een Earthcache is natuurlijk geen echte Geocache in mijn ogen. Niets te zoeken en te loggen op de locatie. Enkel een of 2 antwoorden op vragen mailen naar de CO en dan nog het liefst een foto bij het logje op puntcom. Aangezien hij (en ik ook) liever niet en plein publiek met het hoofd op interweb te kijk sta heb ik mijn 2 (ofzo) EC's gelogd mét foto maar dan wel met een afbeelding van m'n Dakota. Ik vind maar zo, vind je het niets zo'n EC, dan sla je die over. Hoe moeilijk kan het zijn. En wat de posts van Brombeer Barny betreft; Ik kan er wel om lachen En verder niet zo benauwd doen allenaal. Dat scheelt een hoop ergernis
Twin Peaks Geplaatst 13 augustus 2014 Geplaatst 13 augustus 2014 (bewerkt) De fiets. Toch wel een van de nationale symbolen, typisch voor Nederland. (niet voor niets een van de eerste NL geocoins, toch?) Op enig moment in de geschiedenis werd de fiets uitgevonden. Destijds nog een houten geval met twee wielen (velocipede), waarop je je voortbewoog door jezelf met de voeten aan de grond af te zetten.Nadat enkele "nerds" er wat slimmigheidjes op aanbrachten (tandwielen, ketting en trappers) was de fiets geboren, zoals wij die nog steeds kennen.Voor het jezelf voortbewegen op de fiets, werd de algemeen geaccepteerde term "fietsen" gebruikt.Er zijn ondertussen verschillende soorten fietsen (znw, meervoud) maar voor alle is het werkwoord gelijk "fietsen"Omdat er rondom fietsen, nogal wat ragen waren, mensen hulp zochten bij het fietsen, mensen leuke routes wilden fietsen etc. hebben op 1 juli 1883 Edo Johannes Bergsma en Dirk ter Haar de Nederlandsche Vélocipèdisten-Bond opgericht. Die club had toen 200 leden. Twee jaar later werd de naam veranderd in Algemene Nederlandsche Wielrijders-Bond, waar de afkorting ANWB vandaan komt. De bond houdt zich al sinds het eind van de negentiende eeuw niet alleen maar bezig met fietsers, maar ook met automobilisten, wandelaars, ruiters, motorrijders, watersporters, wintersporters en kampeerders. De ANWB had op 1 januari 2008 3.900.434 leden[2] en is daarmee de grootste vereniging van Nederland. Deze leden ontvangen allemaal de Kampioen, het grootste Nederlandstalige tijdschrift. Zichtbaar in het Nederlandse landschap zijn de talloze wegwijzers van de ANWB, waaronder vanaf 1919 de paddenstoelen, gericht op fietsen en wandelaars. Naast het aanbieden van verzekeringen, reizen en testen zijn ook de Wegenwacht (opgericht in 1946), de Alarmcentrale en Rechtshulp van de ANWB. De ANWB geeft twaalf magazines uit, waaronder het verenigingsblad, de Kampioen. Daarnaast is de bond uitgever van reisgidsen. Ook verzorgt de ANWB de bewegwijzering op lokale en provinciale wegen. Voor het rijkswegennet heeft de bond deze taak voor de periode 2004 tot 2007 moeten afstaan aan het bedrijf Tebodin. Ook de gemeente Rotterdam besloot in 2005 de bewegwijzering voortaan aan te besteden. Sinds het einde van de jaren tachtig brengt de ANWB ook verkeersinformatie voor regionale en landelijke radiozenders. Vaste klanten vanaf het begin zijn onder meer Omroep Brabant en Radio 10 Gold. In 1998 sloot de ANWB een overeenkomst met de publieke omroep om filemeldingen te verzorgen op alle publieke, landelijke radiozenders. Huidige activiteiten van de ANWB[ Wegenwacht, hulpverlening bij pech Alarmcentrale, een meldkamer op gebied van personen- of voertuighulp Trauma helikopters, de dochteronderneming ANWB Medical Air Assistance (MAA) biedt medische hulp per helikopter bij zeer ernstige ongevallen Rechtshulp op het gebied van mobiliteit, recreatie en toerisme Advies en informatie op het gebied van auto, caravan & kamperen en watersport ANWB Visa Card of ANWB Master Card, verschillende soorten betaalkaarten Uitgeverij van o.a. reisgidsen, boeken, kaarten en tijdschriften ANWB Autoverkoopservice Bewegwijzering op lokale en provinciale wegen Verkeersinformatie voor regionale en landelijke radiozenders Verkoop van relevante producten via ANWB winkels Trainingen voor beroepschauffeurs en particulieren op het moderne Test- en Trainingscentrum in Lelystad Rijopleidingen Verzekeringen Reizen (Dochterondernemingen: FOX Vakanties, SNP-Natuurreizen, Pharos Reizen, Pin-High Golf, Cruise Travel, ANWB Kampeerreizen) Ticketverkoop via Land van ANWB (binnenland) en ANWB Tickets (buitenland) ANWB Parkeren, een aanbieder van gsm-parkeren ook wel mobiel parkeren genoemd. ANWB Golf, de grootste en actiefste (digitale) golfclub van Nederland Het nut van deze informatie? Geen idee, maar in elk geval wel lekker off-topic.Of toch? Er zijn wel enkele paralellen te bespeuren.Fietsen. Een door velen geliefde bezigheid. Destijds omarmd door een door enkele slimmerds opgezet clubje, wat al snel heel erg commercieel werd en al snel nog maar heel weinig met fietsen te maken had. (maar nog steeds fietsers faciliteert) Een commerciele club met een jaaromzet van meer dan 1 miljard, en een winst van ruim 4 miljoen!! (de schoften! en dat allemaal over de rug van de "argeloze wielrijder") Ik zou zeggen: een knap staaltje ondernemerschap en........ dat vind ik dus ook van Groundspeak / Geocaching.comHet heeft nog maar weinig met "het oorspronkelijke" Geocachen te maken, maar we faciliteren er wereldwijd miljoenen liefhebbers mee en verdienen er ook nog wat aan. Eerlijke zaak, toch? En wat zo mooi is? Er rijden nog steeds mensen op antieke fietsen. Met heel veel plezier. Maar daar hoor ik nooit gezeur van.Waarom kan dat hier ook niet? Note: wat me wel irriteert is het volgende: Een van de weinige dingen die de ANWB nog in stand houdt voor de fietser, is de zogeheten ANWB paddenstoel.Google ik op ANWB paddenstoel, dan kom ik potverdorie bij Waymarking terecht!! U raadt het al: Een onderdeel van de machtige Groundspeak organisatie.Ik denk sterk aan een complot. 13 augustus 2014 bewerkt door Twin Peaks 3
Twin Peaks Geplaatst 13 augustus 2014 Geplaatst 13 augustus 2014 Zoals ik eerder schreef: Ik heb onlangs nog een mooie Earthcache bezocht. Veel van de benodigde info, zo niet alle had ik ws op Google kunnen vinden, hoewel sommige vrage wel locatiespecifiek waren.Ik denk dat het voor een CO heel eenvoudig te realiseren is, om zodanige vragen in te bouwen, dat je er met Google alleen niet komt, maar daadwerkelijk de lokatie moet hebben bezocht...en dan denk ik niet aan het aantal boutjes in het bankje naast het infobord (al zou dat wel werken) maar bijvoorbeeld aan (in mijn geval) "welk soort vegetatie groeit er op de steen in het midden van de stenen roos"Dat weet je alleen als je er geweest bent en is niet op Google terug te vinden.
Team Aragorn Geplaatst 13 augustus 2014 Geplaatst 13 augustus 2014 Het is lang geleden dat ik een Earthcache gelogd heb. In Nederland kwam het er vaak op neer dat je ergens een infobord moest lezen over een op zich wel interessant fenomeen. De bijbehorende plek gaf lang niet altijd een hallelujah-gevoel. Dus daar ben ik mee gestopt.Toch zijn er in het buitenland plekken waar Earthcaches liggen die qua natuur en natuurfenomeen zo fantastisch zijn dat ik ze graag eens wil bezoeken. Niet per se om te kunnen loggen, wel als vingerwijzing voor een superinteressante plek om naartoe te wandelen.
Twin Peaks Geplaatst 13 augustus 2014 Geplaatst 13 augustus 2014 (bewerkt) Ik werd destijds ook aangenaam verrast (en nog wel eens) door Earthcaches. Het idee erachter en met name het educatieve karakter spraken mij wel aan.De fout die de organisatie heeft begaan om e.e.a te promoten (die fout maken er meer) is dat men "prestaties" heeft gekoppeld aan "beloningen" en er dus speldjes konden worden verdiend (in dit geval tenminste nog wel echte speldjes en geen "plaatjes" op je profiel) Hierdoor gingen ineens heel veel cachers allerlei Earthcaches aanmelden, zonder zich echt te verdiepen in wat ermee bedoeld werd.Veel dingen die expliciet dooe EC werden uitgesloten (onderwerpen als: Archeologie, Atmosferische observaties, Biologie, Ecologie, Gebouwen*, Algemene Geodesie, Historie*, Oceanografie*, Plant- en Dierkunde en Techniek*.) werden toch als EC aangemeld. Door de reviewers van EC was controle hierop, zeker in den beginne erg lastig.Hierbij speelden ook vertaalproblemen een rol.Er werden daardoor ten onrechte veel EC goedgekeurd, die dat niet waren.De gekste dingen waren in Nederland ineens een EC. Een oude waterput, de molens bij KInderdijk, grindgaten bij de Maas(twijfelachtig)polders, sluizen, gemalen, dijken, etc. Alles was ineens een EC.Het kon mij niet meer boeien. Maar goed, dat is de discussie "wel of geen Earthcache" en is niet zozeer de vraag van de TS. 13 augustus 2014 bewerkt door Twin Peaks
MarcoDomi Geplaatst 13 augustus 2014 Geplaatst 13 augustus 2014 Maar wel een interessante discussie vind ik. Want ik vind het op zich nogal beperkt, het hele Earthcachegebeuren. Veel meer mooie natuurverschijnselen zouden zich lenen voor een cache, al is het dan geen geocache. En dan misschien als criterium dat het dus niet "man-made" is. Maarja, gaat niet gebeuren weet ik.
ikke Geplaatst 13 augustus 2014 Geplaatst 13 augustus 2014 Wat ik trouwens nog veel irritanter vind bij sommige earthcaches ; Dat je vragen moet beantwoorden en mailen, (evt foto al dan niet met jezelf erop) die opstuurt. En vervolgens ook helemaal never nooit reply's krijgt of de gevonden antwoorden wel goed zijn. Als CO hoef je al bijna niks voor zo'n Cache te doen, dan kan je toch wel op het minst het gevraagde bijhouden toch ? (anders kan je het net zo goed niet vragen)
Twin Peaks Geplaatst 13 augustus 2014 Geplaatst 13 augustus 2014 Zo.. nu ga ik weer even onder de palmen liggen.Gisteren een vermoeiende wandeling door de Masca kloof gemaakt (heen en terug!) Morgen de vulkaan de Teide op (niet met de kabelbaan!) Overigens: weinig schelpen hier op het strand, iemand een idee waar dat aan ligt?Misschien wel een goede vraag voor een Earthcache.
ioHpeiH Geplaatst 14 augustus 2014 Geplaatst 14 augustus 2014 Om toch nog een on-topic post te plaatsen, een tijdje geleden was er op een ander forum een discussie over een earthcache. Misschien leuk om te lezen wat je daar allemaal moest doen om te mogen loggen. http://coord.info/GC18NZJ Zelf doen wij een earthcache als we er toevallig in de buurt komen, vooral in onbekende gebieden, vaak op vakantie dus. De earthcache op 3 kilometer vanaf ons huis is nog steeds geen smiley, misschien binnenkort toch maar eens gaan doen dan.
Cachetor Geplaatst 14 augustus 2014 Geplaatst 14 augustus 2014 Alles wederom opgeschoond, en nu hopen op rustige vaarwateren Voor vragen kan dit per PB.
PnavE_81 Geplaatst 20 augustus 2014 Geplaatst 20 augustus 2014 Het kan aan ons gebrek aan ervaring liggen maar wij hadden vorige week de eerste earthcache waarbij je het antwoord op de vraag op internet moest vinden. Daarvoor moesten we altijd het antwoord op een bord in de buurt vinden. Voldoet het wel aan de eisen van een earthcache? Komt het vaker voor? Ben ik gek dat dat wel duidelijker in de tekst had gemogen (je kon het uiteindelijk wel tussen de regels door uit de logjes halen maar daar gaat het niet om)? Het komt wellicht omdat mijn ene kind kotsend uit de auto kwam en we even snel de foto wilden maken en het antwoord opzoeken dat ik mij er wat aan ergerde maar ik heb behoorlijk lang gezocht naar een bord met het antwoord op de vraag terwijl er wel een bord stond. Ook het exacte nulpunt lag een eind weg van de plek van de foto dus we dachten dat op het nulpunt nog meer informatie te vinden zou zijn. ik had een vermoeden om welke earthcache het ging, en aangezien dit de laatste earthcache is die je bezocht hebt lijkt mijn vermoeden te kloppen Ik had hetzelfde hier...er staan verschillende bordjes ter plaatse maar de gevraagde info is niet te vinden...alleen op internet vond ik wel iets. Ik heb ook in tegenstelling tot zo'n beetje alle anderen op het nulpunt een foto gemaakt en niet op het punt waar de anderen allemaal staan....overigens niets meer gehoord van de CO of mijn antwoord goed was of niet. Beetje vreemd wel
Venniper Cache-zoekers Geplaatst 20 augustus 2014 Auteur Geplaatst 20 augustus 2014 Je hebt helemaal gelijk, dat was hem, jij staat twee logjes voor mij. Vreemd inderdaad dat jouw foto niet is afgekeurd want er staat duidelijk dat het bij die steen moet maar aan de andere kant staat dat je het bij het coördinaat moet maken. Eigenlijk heb je goed gelezen Maar wat vind jij er nu van, het is toch vreemd dat het er niet bij staat en dat je je zo een ongeluk zoekt?
PnavE_81 Geplaatst 20 augustus 2014 Geplaatst 20 augustus 2014 tja het was pas mijn 2e earthcache dus heel veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet...al had ik het wel zo begrepen dat je antwoord ter plekke te vinden moet zijn, en dat bleek dus niet zo te zijn. Zoals gezegd...ik vond het vreemd en begon aan mezelf te twijfelen, daarom was ik wel blij dat ik dit berichtje van je tegenkwam Overigens was het die dag zo druk dat er heel veel fietsen stonden...sterker nog, een aantal mensen had hun fiets gewoon tegen de steen gezet...nog een reden dat ik niet met de steen op de foto ben gegaan, maar op het nulpunt zelf. Zou me sterk lijken dat de CO hem daarom afkeurt...(ik heb overigens wel een foto van de steen, maar ik sta er zelf niet op...wel een aantal fietsen dus )
Heracross Geplaatst 20 augustus 2014 Geplaatst 20 augustus 2014 (bewerkt) Het gebeurt wel vaker bij earthcaches dat je info op internet moet opzoeken, maar dan staat het meestal wel in de listing vermeld. Er zijn twee opties: 1: Laat maar 2: de CO mailen, met het verzoek om de vraag anders te formuleren. 20 augustus 2014 bewerkt door Heracross
Aanbevolen berichten