Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ken de Oregon niet, dus ik doe er maar een gooi naar.

Behalve het overschrijden van de maximum snelheid, is er nog iets dat misschien een rol speelt. Om de richting te bepalen gebruiken de meeste GPS toestellen de verplaatsing die ze via de GPS kunnen meten. Dat werkt niet bij erg lage snelheden. Dan schakelen ze over naar het elektronische kompas, als ze dat hebben. (Je krijgt dan ook een kleine verdraaiing, omdat dan het magnetische noorden, ipv het ware noorden wordt gebruikt, maar dat is gewoonlijk te verwaarlozen.) De snelheid waarbij de omschakeling plaatsvindt, ligt in de buurt van de loopsnelheid, meestal er net onder. Meestal zit het bij een instelling. Dat zou die 3 km kunnen zijn, als er 3 km/h mee bedoeld wordt,

Ik kan me voorstellen dat een GPS toestel het even meldt als het overschakelt, al heb ik dat zelf nog nooit gezien. Zo'n overschakeling kun je forceren, door even stil te blijven staan en dan weer snel te gaan bewegen.

Geplaatst (bewerkt)

Haha een balk, plank of bord heb ook ik regelmatig wel in mijn gezichtsveld. Wijs me daar gerust op ( dat is inmiddels ook gebeurd ;-) )

Nu lekker wandelen en dan mijn logajes van de afgelopen dagen maken. O ja ik krijg daarbij, denk ik, geen snelheidswaarschuwing op mijn gps (pfieuw, het off-topic monster weer even bezworen :-D )

@wirholt zo, weer wat geleerd! Dank je, ik vind dat soort weetjes altijd interessant.

bewerkt door MarcoDomi
Geplaatst

Zoekend op "oregon 600 speed limit" vind ik wel een opmerking over de Automotive modus van een Montana

http://garmin.blogs.com/softwareupdates/2011/09/the-need-for-speed.html#.U9im-bHLmrM

See your current speed, direction and odometer information. If you are using maps with routable roads and speed limit information, the current speed limit will also be displayed. Your speed will turn red if your speed is greater than the road’s speed limit.

Het hangt dus van de modus waarin de GPS staat en en de kaart die blijkbaar snelheidlimieten meedraagt

dat je de rode balk ziet.

Geplaatst

Het komt niet vaak voor dat ik het forum lees en spontaan in de lach schiet. In dit geval wel en dat geeft een extra zonnetje aan mijn ochtend. Ik zie het helemaal voor mij op die berg met die kinderwagen.

Dit lees ik tien keer liever dan de 'afkatreacties' waarop sommige forumberichten schijnen te 'moeten' uitdraaien

Ik proef helemaal geen uitlachen in de berichtgeving, hoewel ik me kan voorstellen dat Bastos om een serieus antwoord vraagt. Hij heeft een (gesignaleerd) probleem, nietwaar. Hopelijk lost zich dat in ieder geval op. Niets iets irritanter dat een apparaat dat spontaan iets doet, waar je niet om gevraagd hebt.

Geplaatst

Wanneer ik het nog eens voor heb ga ik trachten(als ik weet hoe)een screenshot om de lachebekjes,en ongelovige tomassen de mond te snoeren.

Helpen moet niet,uit lachen wel.We stellen een vraag en we worden uit gelachen,fijn van jullie hollanders.dank u.

Inderdaad droevig dat dit gebeurd. Sommigen vinden zichzelf erg grappig op dit forum en geven dat voorrang boven hulp. Ik heb geen ervaring met jouw toestel, maar ik neem aan dat het een instelling is die je onder het kopje routering kan vinden. De meesten hier willen echt helpen, negeer de anderen.

Geplaatst (bewerkt)

Beste Barry, zou je eerst de berichtjes eens goed willen lezen, voordat je dergelijk commentaar geeft. Ik ben één van de weinigen geweest, die Bastos serieus antwoord heeft gegeven en een hint heeft gegeven, waardoor het euvel wellicht is ontstaan. En ik geef toe, ik heb daar een grapje aan toegevoegd hetgeen moet kunnen. Het leven is al ernstig genoeg. Ik heb "die meesten, die hier echt wel willen helpen" even niet gezien.... Jij wel? Trouwens, een reactie van Bastos heb ik ook nooit meer gezien..... Hoe serieus moeten wij zijn vragen dan nemen?

bewerkt door Team Tabak
Geplaatst

De geschiedenis van Bastos is ruimschoots bezaait met allemaal ow ow wat ben ik zielig en ik word geplaagd omdat ik een Belg ben huilie huilie.

nee Bastos het ligt aan iedereen maar vooral niet aan jou

Barny

Geplaatst

Ik merk nu met een controle te doen: regelmatig krijg ik bovenaan het scherm een rode band met melding

snelheid overschreden 3 km,of zoiets. Nog nooit niet gehad,heb ik per ongeluk iets veranderd ,ik zou het niet weten.

Software versie heb ik pas opgeladen(versie 4.10) misschien daaraan ?iemand raad,dank u.

Ik herken deze melding. Ik krijg deze ook wel eens. Ik heb echter geen idee waarom en wat de omstandigheden op dat moment zo bijzonder maakt.

Ik kan me niet voorstellen dat ik met lopen ook maar één snelheid overschrijdt.

Ik heb geen flitskast POI's en dan nog: ik loop.

Deze meldingen verdwijnen wanneer ik het toestel opnieuw opstart.

Geplaatst

Hier ben ik dan zoals belooft met een screenshot.

Ik moest eerst uit testen of ik het kon erop krijgen.

Dit is speciaal voor de ongelovige tomassen,graag een oplossing en gene zever zoals hierboven.

Gedaan met lachen mannen/vrouwen.

Vriendelijke groeten van een stomme , onnozele , en met kindervoituur rijdende belg tegen 3 per uur....... :w00t2::clap::bangin::no::thumbup:

Geplaatst (bewerkt)

Een zeer opmerkelijke waarschuwing. Om een beetje zout op de slakken te leggen, staat er geen bord Overstekende slakken / padden :wistling:

http://www.willemwever.nl/vraag_antwoord/dieren-en-planten/welke-afstand-legt-een-slak-op-een-dag-af

Maar vervelend blijft het wel :no:

Even serieus: heeft Garmin hier geen antwoord op?
Het is het melden waard - wellicht komt er zelfs een update om dit euvel te verhelpen.

bewerkt door Birdie.NL
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...