Spring naar bijdragen

Offline Cachebeschrijvingen Maken


dhaeyer

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

momenteel cache ik met een Garmin 60CSX (heel tevreden over) en maak ik een print met GCTour voor de cachebeschrijvingen. Ik zou de print graag achterwege laten en vervangen door een elektronisch bestand. Ik denk hiervoor een smartphone aan te kopen. Mijn vraag: hoe ik krijg de cachebeschrijvingen (+ foto's) het gemakkelijkst op zo'n toestel?

 

Opgelet ik heb enkele wensen:

  • geen GDAK/GSAK gebruik
  • de beschrijving moet offline raadpleegbaar zijn
  • geen c:geo
  • ik ben premium member

Iemand die een suggestie kan doen ? Dank bij voorbaat.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

c:geo is offline toepasbaar en werkt als een zonnetje (en erg makkelijk).

Hoezo stel je als voorwaarde: geen c:geo?

Het is in mijn optiek de beste tool voor zulke gevallen.

 

Anders... Locus (of Locust, vergeten welke het was), vergelijkbaar met c:geo of de GroundSpeak app.

 

EDIT:

Volgens mij is het lastig om .gpx-files op je smartphone te laten draaien/openen.

Dus een PQ valt volgens mij af?

bewerkt door Flaker91
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi

 

Ik ben maar een simpele cacher en heb de betaalde app Geocaching gedownload. Van Geocaching.com zelf. Kan ik prima mee uit de voeten en wordt vaak verbeterd en aangevuld. Is zijn geld dus zeker waard!

 

Je kunt hier prima offline lijsten mee maken, beschrijvingen en alles is goed te lezen en je kunt er te plekke loggen incl foto.

Zit ook een kompas op en een kaart en nog vele extra's voor Premium-leden.

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.groundspeak.geocaching&hl=nl

 

Ben er heel blij mee en gebruik hem vaak naast mijn Garmin Forerunner, want de kompas op mijn telefoon werkt niet zo goed.

Erg fijn programmaatje als je ergens een spontaan wilt kijken of er een cache in de buurt ligt, dat doe ik vaak.

 

Succes!

bewerkt door Kiki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

alvast dank voor de supersnelle respons. Ik was een beetje weigerachtig tegenover c:geo omwille van 2 topics die ik teruggevonden heb op dit forum.

 

Namelijk:

  • er was sprake van een "ban" van Geocaching.com indien je c:geo gebruikt
  • het verdwijnen van foto's na verloop van tijd bij offline pagina's

 

Beide topics vond ik terug in de rubriek Software. Iemand die hier reeds mee te maken heeft ?

 

Dank

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey,

 

Een linkje naar de topics zou fijn zijn.

Zoals deze:

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=17917

 

Dit draadje is al 3 jaar oud en volgens mij is er sindsdien eea veranderd.

 

Ik heb hier zelf geen last van gehad.

En eigenlijk zie ik het "nut" van een ban ook niet.

Je moet nu volgens mij gewoon toestemming geven dat c:geo jouw gegevens van gc.com afpakt.

bewerkt door Flaker91
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik zelf ook meestal c:geo, werkt zoals al aangeven perfect, ook off-line. Verder heb ik gebruik ik Dropbox om eenvoudig bestanden (foto's, pdf's) op mijn smartphone te krijgen.

 

Off-topic; ik gebruik GSAK om een mooie gpx te maken, komt via Dropbox op mijn telefoon, via Import in c:geo :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

C:geo is toch ook mijn favoriet en werkt erg prettig! Caches incl volledige omschrijving, logjes en foto's zijn offline op te slaan en ook zelf loggen kan direct of offline zodat je deze later kan plaatsen.

 

Dus toch echt een aanrader ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

c:geo geïnstalleerd op mijn tablet (Galaxy Tab2 7.0 Samsung). Ik kan nu inderdaad offline caches bekijken. Een domme vraag waarschijnlijk: ik kan de tekst van de beschrijving niet vergroten. De gekende beweging om in te zoomen lukt niet wanneer ik een beschrijving lees. Ligt dit aan c:geo of ligt aan mijn tablet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo iedereen,

 

is het mogelijk in c:geo om meerdere caches (bijvoorbeeld een trail van trads) in één keer lokaal op te slaan voor offline gebruik? Momenteel klik ik de caches één per één aan om lokaal op te slaan.

 

dank bij voorbaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...