Spring naar bijdragen

Wat Als Een Co Niet Reageert Op Mail?


Udoos

Aanbevolen berichten

Ik ben het deels met je eens. Als dit de inhoud van de mails vertegenwoordigt, dan is het grof, dom en absurd.

 

Maar er zijn ook andere mails...

 

Zo wilden wij vorige maand het trailtje bij Boskoop lopen. Ik heb alle logjes doorgelezen, om te kunnen zien waar mensen hun auto hadden geparkeerd. Ik kon geen goede indicatie vinden en als ik op Google Earth keek, dan vond ik ook zo snel geen mogelijkheid. Ook in de listings kon ik niets vinden.

 

Ik heb daarop een zeer vriendelijk mailtje gestuurd met de mededeling, dat wij binnenkort het rondje wilden gaan lopen, dat we er naar uitkeken en of ze ons een tip konden geven, waar we onze auto konden parkeren, omdat zij ter plekke bekend zijn en wij niet. Kortom, geen onfatsoenlijk woord te bekennen en een hele logische vraag.

 

Geen antwoord dus...

 

Vervolgens twee loggers aangeschreven. Na een half uur en na drie uur een antwoord met een gedetailleerde beschrijving over waar ik de cachemobiel het beste kon neerzetten. Wij helemaal happy.

 

Ik heb er ook nog wel enigszins begrip voor want bij zo'n rondje van 40 caches kun je per dag wel eens 600 tot 800 mailtjes in je box vinden. Dan valt mijn mailtje geheel buiten de boot. Niks ziekte, niks vakantie, niks andere excuses. Gewoon veel hooi op de vork genomen waardoor het allemaal erg onpersoonlijk wordt en de tijd voor normaal kontakt gewoon gaat ontbreken.

 

En dat is best wel een beetje jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gut TT, niet om het een of ander, maar ik zou er nooit over piekeren om een CO te mailen over een parkeerplaats.

Dit is toch een navigatie spelletje?

Misschien ben ik wel van een te oude stempel, uit de tijd dat er nog een vaag zwart wit kaartje als overzicht op de cache pagina stond en zoek het verder zelf maar uit.

Streetview etc. waarmee je tegenwoordig de caches bijna kan zien liggen; Google, waarmee je op kunt zoeken of de hond mee mag, of er hekjes staan en hoe modderig het gebied is en of je ergens fatsoenlijk een plasje kunt doen of soep kunt eten na afloop.

Het was er allemaal nog niet, toen ik begon.

En dan nu nog moeten mailen met dat soort vragen?

 

Vroeger was niet alles beter, maar ik begrijp dit niet zo goed.

 

Dat zelf uitzoeken vind ik nog steeds de charme van geocachen en niet alles zo voorgekauwd op de pagina.

En als de CO niet reageert op mail, nu dan vergaat de wereld toch niet?

Nou ja, zal wel aan mij liggen, ik neem maar weer eens even pauze van dit forum...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ging me niet eens zo zeer om de vraag, dan wel om de reden, waarom een co er niet op reageert. En ik heb ook nog eens gezegd, dat ik er wel begrip voor had.....De wereld is zeker niet vergaan en het verbaast me dat je er zo heftig op reageert, maar als je door dit simpele berichtje niet meer op het forum zou komen, dan spijt me dat zeer. Want ook dat zou ik jammer vinden.

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heftig? Nou niet echt, naar mijn idee, meer verbazing van mijn kant.

Ik herken mij alleen steeds vaker, steeds minder in de inhoud van de topics hier.

En ik blijf wel vaker een paar weken of zelfs wat maanden weg hoor, geen haan die daar naar kraait, dus dat valt nu alleen op omdat ik het eens "hardop" schrijf...

Tot ziens :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken mij alleen steeds vaker, steeds minder in de inhoud van de topics hier.

 

Daar kan ik me alles bij voorstellen. Dat heb ik ook regelmatig en dan zeg ik het óók hardop. Maar met dit topic had ik wél iets (sorry) en ik begrijp waarom de draadjesbeginner de vraag stelde. Het gaat hier ook niet over oude generatie en jonge generatie cachers en dat vroeger veel dingen anders gingen, want dat is me inmiddels wel duidelijk gemaakt door die oude generatie cachers( :-) ), maar één ding is er door de generaties heen niet veranderd, althans dat hoop ik van harte en dat is de normale aanwezigheid van de factor fatsoen. Ten tijde van ons Rondje Alblasserwaard heb ik heel veel mailtjes en telefoontjes gehad van cachers, die vragen hadden of van onderweg belden (ik was toen nog zo onnozel om mijn mobiele telefoonnummer op de logrolletjes te zetten....kun je nagaan...). Ik heb iedereen (hoe simpel de vragen in mijn ogen misschien ook waren) zo snel mogelijk trachten te helpen, zelfs vanuit Oostenrijk waar wij toen eens op vakantie waren.... Ik vond dat ik dat moest doen en als ik dat niet gewild had, had ik geen caches moeten plaatsen. Die discipline had ik mezelf opgelegd. Maar dat komt misschien ook omdat ik van een nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllllllllllllllllllll oudere generatie ben...... :-)

 

Als dus andere cache-eigenaren dat niet doen (ziekte, familieomstandigheden en overige ernstige zaken uitgezonderd) dan vind ik dat jammer en dan zeg ik dat ook. Jij zal een zwaarwegender motief hebben om die mensen een hand boven het hoofd te houden en dat motief respecteer ik óók, maar ik betreur het wel, want jij bent altijd de eerste die mensen hier (soms ook op in míjn ogen onnozele vragen) uitgebreid te woord staat, zeker als het over coins en TB's gaat. Sivota, ik hoop je hier tóch spoedig weer te zien, want stiekum wil je dit forum (net als ik) toch niet helemaal missen.... Geef het nou maar toe! Kom op! Laten we proberen onze hormonen in de juiste volgorde in het lijf geparkeerd te houden door soms even te slikken. Af en toe is dat moeilijk en dan moet je twee keer slikken.... Ik weet er alles van. Groetjes, Gerrit! :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had laatst een gesprek met een CO die haar cache een paar weken offline had gezet omdat er een WP kapot was.

 

In de tussentijd heeft de CO meer dan 150 mails ontvangen.

Toe maar, 150 mailtjes in een paar weken!!!! of de co is wel erg populair of die cache....!

Na bijna 2 maanden (ook omstandigheden)nog geen één mailtje gehad.

Ongelooflijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

de CO is zelf nog actief en gister online geweest, er zijn al 3 Not Founds (waarvan eentje die de cache al eens eerder gevonden had) dus als je er geweest ben en je kan hem niet vinden gewoon een Needs Archived log schrijven.

als Satalietje dan niet in actie komt verdwijnt de cache vanzelf.

 

Barny

 

Als dit je antwoord is op de algemene vraag "Wat doe je als de eigenaar van de cache niet reageert?"

als je zelf leest wat je geqwoot heb was het geen antwoord op de algemene vraag maar een oplossing geven op de betreffende cache die ik in gedachte had, een cache met de zelfde variabelen als was aangegeven

die cache is overduidelijk afwezig en de CO reageert al maanden niet op de pagina, hoe lang moet je het rekken met NF logs totdat je door middel van serieuze NA logs de CO dwingt om onderhoud te plegen?

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat als een CO niet reageert op mail? Nou, jammer voor die CO dan... Waarom zou je daar zelf een probleem van moeten maken? Als je hem niet hebt gevonden log je gewoon lekker een DNF en ben je echt boos op de CO log je een NM of misschien een NA. Het blijft maar een hobbietje/spelletje hè, als er 1 van die 10 caches per vierkante kilometer even niet gevonden kan worden, dan heb je gelukkig nog 9 andere. Beschouw die ene dan gewoon als niet bestaand en klaar is kees!

 

Ik moet zelf ook toegeven dat ik zeer laks ben in het reageren op mails op mijn caches. Maar goed, ik maak er zelf ook geen probleem van dat mijn mailtje niet beantwoord worden.

 

Enne, 150 mails in een paar weken? Ik hoop dat je zelf ook wel begrijpt dat dat lichtelijk overdreven is :) Neem aan dat paar weken max. 6 is, dan heb je dus 4 mailtjes per dag. Neem aan dat slechts een heel klein percentage jouw een mailtje stuurt en je hebt zo'n 20 bezoekers van jouw cache per dag. En dat voor een, zoals al gezegd, "niet bijzondere cache"...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen week kregen we onderstaande mail van een Co.

 

Niet vinden is niet loggen vreemd dat jullie hem loggen als er 4 zijn die hem niet vinden, en hij was ook niet te vinden !!!hij ligt er niet meer

 

Netjes een mailtje terug dat we geen enkele cache van deze Co gedaan hadden en dat er van loggen al helemaal geen sprake was.

Vervolgens geen reactie meer. (netjes een paar dagen gewacht)

Ligt het nu aan ons of is dit een normale gang van zaken ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop niet dat dit 'normaal' is. Het mailtje klinkt niet erg vriendelijk. De CO had ook kunnen vragen of jullie je misschien vergist hadden.

Hij heeft zich blijkbaar wel vergist, als jullie niet gelogd hebben.

Het zou de CO sieren wanneer hij een reactie terug stuurde, maar als jullie al een paar dagen gewacht hebben, zal dat niet meer gebeuren, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...