Spring naar bijdragen

Een Paar Logtips


Diederikus

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

 

Senks Team Tabak: Lachen doe ik namelijk heel erg graag. :thumbup:

 

Ik ook Kikkertje. Dit is sinds Nieuwjaar het eerste draadje waarbij ik weer een glimlach rond de mond had. Dit forum moet ook een beetje plezier verschaffen en niet alleen de vertrektijden van trein, bus of auto vanaf een bepaalde plek om samen caches te doen.... Daar is sociaal gezien niets mis mee, maar oh, wat is het saai voor de overige gebruikers van dit forum..... Cachetor mag alles weghalen, maar die glimlach kan hij mij niet meer ontnemen en de verbazing over hen, die alles wat geocaching betreft zo bloed en bloedserieus nemen ook niet.... Probeer eens te relativeren en het leven wordt er heus een stuk vrolijker door....

 

En om on topic te eindigen. Met een slok humor in de aderen worden de logjes ook een stuk leuker. Het is weer klaar.... Het dekbed over dit forum is weer wat opgeschud. Over tot de orde van de dag..... Kunnen we met een Team of acht (negen mag ook) een cache doen op 22 augustus met verzameling in Lelystad? :-) :-) :-)

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik even een avondje weg om inspiratie op te doen bij een conferencier die de kunst verstaat met gesproken woord te doen wat Diederikus in zijn openingswoord o.a. vertelde, namelijk: “Er zijn maar heel weinig mensen die onderhoudend kunnen schrijven terwijl de woorden de leiding hebben en niet de onderwerpen.”, beland ik midden in een literair café. Dat heb je dan toch maar mooi bereikt, heer De Dupe.

 

Ook nog een compliment aan Van Stolk, jouw schrijfstijl verblijdt mij. En of je nu/gisteren of morgen in de tegenwoordige/verleden of toekomstige tijd schrijft, maakt niet uit, als je maar consequent bent, anders word ik heen en weer geslingerd in het hiervoor- en namaals.

 

En Blutch, wat jij zegt is een waarheid als een koe m/v. Ik vraag mij af waarom mensen loggen met log volgt. Ze hebben immers al gelogd. Er zijn veel dingen die ik niet begrijp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maarr ... als cachelegger een mooie log krijgen is leuk, het feit dat je cache gedaan wordt is toch waar het om gaat. Tenminste, bij mij wel.

 

Ik bedenk een mooie wandeling door de natuur waar je een paar uur mee zoet bent, en als mensen dan de moeite nemen om eropuit te gaan en ik de indruk krijg dat ze ook echt genoten hebben van het buiten zijn, is dat voor mij genoeg beloning. Als uit de log - lang of kort - dan ook nog blijkt dat ze iets opgestoken over de natuur is het helemaal geweldig. Het is maar wat je als legger in je cache wilt stoppen. Of uit je cache wilt halen!

 

Dus het enige waar ik me bij bezoekers aan kan ergeren, is iemand die logt terwijl de tocht overduidelijk niet gelopen is. Want dat is voor mij echt cachen om het puntje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Bolivia heb ik een FTF log gemaakt natuurlijk niet in de schitterende volzinnen zoals Diederikus dat kan (zeker niet in het Engels.)

 

Maar toch was het denk ik een aardige poging:

 

FTF log volgt ~~~~~~
This is the way people in Holland "play" Geocaching, not looking at the location but just scoring points, for us it's different and this is our story...
2 weeks ago we emailed the owner for the status of his cache, he didn't know so we had a chance to book our first FTF for a cache who is already 2 years at the same spot. Quickly we made booked a tour at Ben Verhoef in Samaipata and a plane ticket, jumped in the train to Amsterdam Airport and took the plane to Santa Cruz. At the Santa Cruz airport our taxi was already waiting we had no time to loose. Directly to Samaipata where we met our excellent guide Mr. Javier. Because Mr. Javier never headed about Geocaching we first did an easy pickup at the cuevos waterfalls. He was suprised about the fact that a GPS could find such a small box. Now he was informed it was time to go for the real stuff. Javier took his 4x4 and we went off to La Higuera, here we slept in the posade mentioned by the cache owner. A superb atmosphere, great dinner, good sleep by candlelight where the base to go for the Quebrada del Chirp hike. The walk downwards wasn't that hard and we where in 1 hour at GZ, but there where already 2 tourists there, 1 of them had a book in his hand it couldn't be the logbook where we are looking for. For u it was good to see it was only his studybook or something like that so we went searching. The spoiler photo wasn't any help, the whole place was hidden in high grass and other plants. Thank god we had our guide with us and he found the stone underneath some wood. Wow a empty logbook, after 2 years! We gave Mr. Javier a lucky coin and placed my father's TB inside. The cache is in perfect condition.

Dank je wel Gert (en Ben) voor deze mooie tour en schitterende wandeling!

bewerkt door Marsmellow
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar zal vast ook wel een statistiek voor komen bij de buren.... FTF's scoren op een afstand van minimaal 1000 km. van de eigen woonplaats.....Oplopend in categoriën tot 10.000 km. Voorwaarde is wel, dat de cache er tenminste een jaar ongelogd ligt.... :-)

 

Zeiden we hier al niet met z'n allen; Iedereen vindt wel iets in het geocachen, wat hij of zij leuk vindt.... ? Helaas hebben de inwoners van Vrouwenpolder sinds kort wel een voorsprong op de rest van ons.... :-)

 

Toch een leuk verhaal!

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een beetje te vroeg, maar hierbij willen we Ant, Died, Od en iohpieh morgen veel plezier wensen.

 

Eén ding is zeker verzekerd met zoveel deskundigheid onderweg: Het levert ongetwijfeld weer een paar mooie logtips op. Daar kijken we allemaal naar uit :thumbup:

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het logje bij #51 is inderdaad een leuk verhaal. En zolang dat af en toe gebeurt, blijft het ook leuk om zoiets te lezen. Maar ik moet er niet aan denken dat iedereen zulke lappen tekst gaat loggen. Persoonlijk haal ik al veel/genoeg voldoening uit een log van 1 regel, 3 woorden of een afkorting. Die mensen zijn tenminste bezig met cachen en niet met teksten schrijven. Ik vind het leuk en voldoende om te weten dat iemand weer een van mijn caches gevonden heeft en daar dus plezier aan beleefd. Af en toe een langere logje omdat er iets bijzonders te vermelden valt is wel leuk, maar is voor mij niet altijd nodig. Dat hij gedaan wordt is voor mij al waardering genoeg. Ik heb daarom nog nooit een logje als "zielig" ervaren.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp uit het verhaal trouwens dat de gids de FTF heeft :clown:

 

Dat was inderdaad nog het mooiste, de gids was op de "Che" locatie afgelopen jaren al regelmatig geweest maar hij wist van niets terwijl zijn werkgever mee was met de cachelegger twee jaar geleden.

In de cache lagen 1 cent muntjes netjes verpakt waarvan hij er 1 heeft gekregen als lucky-coin (en dat allemaal op vrijdag de 13de.)

 

@TT kan je een PM sturen als deze stats ergens terug te vinden zijn ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha... Ik denk niet, dat er veel namen verschijnen binnen een statistiek waarbij je een dergelijke cache moet scoren op zo'n 8 of 9000 Km? Want dat zal het toch ongeveer wel zijn? Maar je weet maar nooit. Er is hier wel eens een draadje geweest over een cache in de ruimte.... Geocaching is tamelijk grenzeloos is mij gebleken. Maar jij hebt vast je eigen statistiek wel, nl. die met je eigen plezierfactor en ik wil wedden, dat deze cache hoog scoort op die lijst.... En dat is het belangrijkste!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De cache iets verder op de zoutvlakte van Bolivia (waar morgen de Dakar rally langsrijdt) ligt op 10661.015 km, dus deze ligt ook op >10.000 km.

 

Het mooie is van de caches in dit land is dat deze bijna allemaal op echt mooie plaatsen liggen, dat maakt het cachen echt een leuke hobby en zoals je al aangeeft scoren deze plekken allemaal erg hoog in de plezierfactor lijst, om terug te komen op het onderwerp van dit topic wil je dan ook wel je best doen om er ook een mooie log van te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar zal vast ook wel een statistiek voor komen bij de buren.... FTF's scoren op een afstand van minimaal 1000 km. van de eigen woonplaats.....Oplopend in categoriën tot 10.000 km. Voorwaarde is wel, dat de cache er tenminste een jaar ongelogd ligt.... :-)

 

Geweldig idee TT, maar dat kan hier toch ook. Ik zie echt aan de linkerkant een knopje 'statistieken' en daaronder FTF per hunter. Fluitje van een cent zou ik zeggen om dat te implementeren.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...