Spring naar bijdragen

Een Paar Logtips


Diederikus

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Het is als altijd weer een mooi verhaal van Diederikus, waarbij in feite 47 open deuren worden ingetrapt.... Iedere zichzelf respecterende cacher weet wat de bedoeling is van een logje en zeker de cachers, die hier regelmatig op het forum komen (hoe weinig dat er in verhouding ook zijn). Toch zal er niets, maar dan ook helemaal niets veranderen. De mensen, die op dit topic reageren verzorgen hun logjes over het algemeen al keurig. Daar is niets mis mee. De overige forumdeelnemers, die mogelijk het stukje van Diederikus wél lezen, maar er niet op reageren zijn geen schrijvers of missen gewoon de fantasie om iets behoorlijks op te schrijven (anders zouden ze ook wel op dit topic gereageerd hebben, toch?) en de rest van de cachers (meer dan 90 % schat ik) komt hier nooit, leest dus ook het epos van Diederikus niet en gaat gewoon verder waar ze gebleven zijn..... "TFTC........"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de tips! Een driewerf hoeraatje, en van mij het driewerfst (jawel, er zijn nog meer Drs. P fans in de zaal).

 

Qua logs ga ik meer mee in de denkwijze van Odlaniger. Tijdens het lopen van een cache ben ik al bezig om indrukken - en foto's - te verzamelen om in de log te verwerken. Daardoor krijgt het wandelen een extra dimensie. En thuis schrijf ik het verhaal op, en kan dan in gedachten nog een keer nagenieten van de tocht. Het moge duidelijk zijn dat ik de log hoofdzakelijk voor mezelf schrijf, en niet voor de cachelegger. Al heb ik vaak genoeg een dankmailtje gehad voor een mooie log. Heet dat niet een win-win situatie?

 

En TT, dat er door zo'n topic als dit niets, maar dan ook helemaal niets verandert is niet waar. We houden elkaar al schrijvend en lezend van de straat (zou eigenlijk juist niet moeten gebeuren!) en de 99% van de cachers die hier nooit komt weten gewoon niet wat ze missen ...

 

Grtz Fangorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dus ben je het volstrekt met me eens. De regelmatige lezers hier (zoals jij) schrijven al mooie logjes en de 90 % van de overige cachers gaat door met wat ze altijd gedaan hebben.

 

Dat neemt niet weg dat ik blij ben met het verhaal van Diederikus, want inhoudelijk was het forum afgegleden naar point zero, maar of het gaat helpen ? het moet je toch ook opvallen, dat er op het verhaal van Diederikus inhoudelijk nauwelijks wordt ingegaan. Wel is het draadje binnen de kortste keren weer verworden tussen een welles nietus vraagstuk tussen een paar individuele forumdeelnemers. Diederikus zijn verhaal verdient beter maar krijgt het niet. En dat vind IK nou jammer.

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, zo'n stukje als dit schrijf ik niet met een bepaald doel. Het is iets wat zich gedurende een aantal dagen in mijn hoofd vormt en dan moet het eruit. Anders wordt je topzwaar en hang je bij de eerste de beste boomklimcache ondersteboven in je heupgordel, zoals je in mijn log hier kunt lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga daar alsjeblieft mee door man. Het zijn de enige draadjes die dit forum nog enigszins overeind houden en ook de enige draadjes, die mogelijk kunnen leiden tot het opzetten van een lekkere boom.... En ik weet als geen ander hoe het voelt omgekeerd in een boom te hangen en dan ook nog eens op een afstand van 34 cm boven een wateroppervlak en het grappige was, dat JIJ dat waarschijnlijk onbespied hebt kunnen doen, maar dat IK tijdens die bezigheid werd betrapt door een forumdeelneemster, maar dat vond ik niet erg... Het toonde de echte geocacher in zijn meest natuurlijke habitat..... Ik kan me alleen niet meer herinneren op dat moment aan het schrijven van een stukje voor dit forum te hebben gedacht. Volgens mij was dat niet zo en dacht ik alleen maar aan het feit hoe ik mijn portemonnee, iphone en gps van een val van meer dan 34 cm zou kunnen behoeden, zonder zelf door die grens te zakken. Ach, buiten het schrijven van een logje zijn er nog zoveel andere factoren, die geocaching de moeite van het beoefenen waard maakt..... Je kunt je toch niet voorstellen, dat je bij de Lidl tijdens het doen van je dagelijkse boodschappen omgekeerd aan een tros bananen boven een snel stromende beek komt te hangen...... Wees nou eerlijk..... :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle tips!!

We (lees de vrouw van het team ;-)) neemt de uitdaging aan ;)

We zijn eigenlijk nog newbies (en praktisch sinds vandaag op dit forum) met 106 gelogde caches en 1 adoptiecache sinds half okt 2013. De voorbereidingen voor de eerste eigen cache zijn in volle gang en geven zoals je al beschrijft héél veel positieve energie. Super. Het feitelijk plaatsen dat spoedig gaat plaatsvinden zal ik proberen goed in me op te nemen. En dan is het afwachten...... ik denk dat ik na de publicatie elke 10min mijn smartphone ga checken....

 

Wie kan het zich nog bewust herinneren: het leggen vd eerste cache? Of het vinden vd eerste? Of wat je voelde toen je een 5* difficulty bereikte?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik als newbie, ja ben wel een lezer maar reageer niet snel, vind de tips gegeven door Diederikus erg waardevol, nu was ik al niet van de korte logjes maar ik moet daar wel heel eerlijk bij vermelden dat bij tegenvallende caches ik vaak niet weet hoe ik er een leuke lange log van moet maken, wij cachen overigens als gezin maar soms pakt mijn man wel wat caches die bij mij dan weer niet op mijn verlanglijstje staan en hij is een stuk korter van stof. Op dit forum heb ik toch al best een hoop goede tips mogen lezen en natuurlijk probeer je ze dan ook echt wel in praktijk te brengen. Ik herkende het stukje over dat je na het loggen dan nog ineens op dingen komt die je toch wel had willen opschrijven, in het begin logde ik meestal vrij snel na het vinden van de cache, tegenwoordig bij de lange wandelingen maak ik wat meer foto's en schrijven we bijzondere dingen eerst in een schriftje, met daarbij ook wel steekwoorden gebruikend, vaak gaat het loggen dan wel makkelijker en kan ik het ook nog zonder tikfouten doen want dat gaat op de telefoon ook nog vaak mis.... En zo zie je maar, al lezende leert men, en niemand is perfect maar ik probeer het vaak wel uit te voeren, want ook ik vind TFTC bij een mooie tocht eigenlijk niet kunnen. Geniet zelf ook vreselijk van de leuke logjes die we krijgen op onze multi. Vroeger zei men altijd, wat u niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet....... ( ben jonger dan je nu zou denken waarschijnlijk :wistling: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Fijn, dat je weer een keer reageert.... Gelukkig Nieuwjaar nog! :-) Maar .... Je hebt wél gelijk!! Maar ik heb ook gehoord, dat de afdeling moderatie een aantal goede voornemens heeft neergelegd voor 2014.... En laat dit er nou één van zijn ....: "Een lekkere boom móet kunnen op dit forum zolang er nette taal gebruikt wordt en men elkaar in zijn of haar waarde laat"..... En ons goede voornemen zou moeten zijn, dat wij hen het voordeel van de twijfel geven... Kom op Vlinder, vergeet 2013 en maak een nieuwe start. Wees niet al te streng, zie eens wat door de vingers, maar geef wel gewoon je mening. Het zal dit forum, zoals het nu loopt, zeer ten goede komen!

Vroeger zei men altijd, wat u niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet....... ( ben jonger dan je nu zou denken waarschijnlijk :wistling: )

 

In dit geval is vroeger niet verder weg dan gisteren.... En dus ben je nog heerlijk jong! Welkom op dit forum!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...